Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz. Rambursare de TVA si plata impozitului pe profit

03-Sep-2009
5407

Intrebare:


Avem de rambursat un credit de TVA de 100.000 DE LEI aferent luni Aprilie si mai 2009.
Administratia fiscala ne-a sunat si ne-a spus ca o parte din acest credit este pentru plata impozitului pe profit si o alta parte pentru plata furnizorilor nostri.

Cum putem sa obtinem banii de rambursare direct in contul bancar exact cum se proceda inainte ? Adica diferenta de suma dupa plata impozitului pe profit sa ne-o trimite-ti direct incont bancar ?

Solutia acordata in luna august 2009

Serviciul de Consultanta al

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Raspuns:
Asa cum rezulta din prevederile O.M.F.P. nr. 1308 din 2 iulie 2009 privind unele masuri pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, precum si pentru stingerea prin compensare sau restituire a sumelor reprezentand taxa pe valoarea adaugata aprobata prin decizia de rambursare publicat in M.Of. nr. 476 din 10 iulie 2009, compensarea sumelor cuvenite la rambursare firmei dvs. cu obligatiile de plata la bugetul general consolidat ale furnizorilor dvs. nu are un caracter obligatoriu.

Procedura de compensare se declanseaza numai daca firma dvs. in calitate de cedent cesioneaza organului fiscal dreptul de restituire a sumei cuvenite la rambursare in contul obligatiilor bugetare ale furnizorilor sau creditorilor firmei dvs. neachitati la data notificarii.

 Acest fapt rezulta din prevederile articolului 3 alineatul 12 " Formularele de la alin. (11) se depun in situatia in care contribuabilii opteaza pentru aplicarea procedurii prevazute in prezentul articol.".

Alineatul 11 al articolului 3 se refera la urmatoarele formulare care se depun de catre cedent la organul fiscal competent al acestuia:

* Lista furnizorilor neachitati la data de ....", formular pe care il depune la organul fiscal competent cedentul;

* Notificare privind cesionarea dreptului de restituire

Notificarea se depune in baza articolului 30 din Codul de procedura fiscala denumit "Dispozitii privind cesiunea creantelor fiscale ale contribuabililor". Prin acest articol se face precizarea ca cesiunea creantele principale sau accesorii privind drepturile de rambursare sau de restituire produce efecte fata de organul fiscal competent numai de la data la care aceasta i-a fost notificata de catre firma dvs. Drept argument pentru cele mentionate aduc formularul de notificare preluat din O.M.F.P. nr. 1308/2009:

NOTIFICARE
privind cesionarea dreptului de restituire, conform art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

1. Denumirea cesionarului ................................................
2. Codul de identificare fiscala .........................................
3. Domiciliul fiscal: judetul .............., localitatea ...............,
str. ......... nr. ...., bl. ...., sc. ..., ap. ...

In baza art. 30 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, va notificam cesiunea creantelor fiscale in suma de ............., reprezentand dreptul de restituire cesionat de catre:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea| Codul de | Domiciliul fiscal |Obligatii bugetare|
|crt.| | identificare|_____________________________|__________________|
| | | fiscala | Judetul| Localitatea| Adresa| Tip* | Suma |
|____|__________|_____________|________|____________|_______|_________|________|
| | | | | | | | |
|____|__________|_____________|________|____________|_______|_________|________|
| | | | | | | | |
|____|__________|_____________|________|____________|_______|_________|________|
| | | | | | | | |
|____|__________|_____________|________|____________|_______|_________|________|
| TOTAL |
|______________________________________________________________________________|


* Tip: 1 - obligatii fiscale datorate bugetului de stat, care se platesc in cont unic (anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, cu modificarile si completarile ulterioare);

* Tip: 1 - obligatii fiscale datorate bugetului de stat, care se platesc in cont unic (anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, cu modificarile si completarile ulterioare);

2 - obligatii fiscale datorate bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, care se platesc in cont unic (anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007, cu modificarile si completarile ulterioare);

3 - TVA;
4 - accize;
5 - altele (detaliat).
Numele si prenumele .........................., functia ..................
Semnatura si stampila ....................................................

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Prosumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fizice

    • Productia de energie electrica "acasa" nu mai este doar o optiune ecologica, ci si una fiscal avantajoasa. Conceptul de prosumator, consumatorul care isi produce propria energie si poate livra surplusul in re?ea, a capatat tot mai multa importanta in Romania, odata cu cresterea interesului pentru sursele regenerabile, in special panourile fotovoltaice. Legislatia actuala ofera o serie de beneficii concrete pentru persoanele fizice care devin prosumatori, inclusiv scutiri...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016