Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz. Rambursare de TVA si plata impozitului pe profit

03-Sep-2009
4259

Intrebare:


Avem de rambursat un credit de TVA de 100.000 DE LEI aferent luni Aprilie si mai 2009.
Administratia fiscala ne-a sunat si ne-a spus ca o parte din acest credit este pentru plata impozitului pe profit si o alta parte pentru plata furnizorilor nostri.

Cum putem sa obtinem banii de rambursare direct in contul bancar exact cum se proceda inainte ? Adica diferenta de suma dupa plata impozitului pe profit sa ne-o trimite-ti direct incont bancar ?

Solutia acordata in luna august 2009

Serviciul de Consultanta al

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Raspuns:
Asa cum rezulta din prevederile O.M.F.P. nr. 1308 din 2 iulie 2009 privind unele masuri pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, precum si pentru stingerea prin compensare sau restituire a sumelor reprezentand taxa pe valoarea adaugata aprobata prin decizia de rambursare publicat in M.Of. nr. 476 din 10 iulie 2009, compensarea sumelor cuvenite la rambursare firmei dvs. cu obligatiile de plata la bugetul general consolidat ale furnizorilor dvs. nu are un caracter obligatoriu.

Procedura de compensare se declanseaza numai daca firma dvs. in calitate de cedent cesioneaza organului fiscal dreptul de restituire a sumei cuvenite la rambursare in contul obligatiilor bugetare ale furnizorilor sau creditorilor firmei dvs. neachitati la data notificarii.

 Acest fapt rezulta din prevederile articolului 3 alineatul 12 " Formularele de la alin. (11) se depun in situatia in care contribuabilii opteaza pentru aplicarea procedurii prevazute in prezentul articol.".

Alineatul 11 al articolului 3 se refera la urmatoarele formulare care se depun de catre cedent la organul fiscal competent al acestuia:

* Lista furnizorilor neachitati la data de ....", formular pe care il depune la organul fiscal competent cedentul;

* Notificare privind cesionarea dreptului de restituire

Notificarea se depune in baza articolului 30 din Codul de procedura fiscala denumit "Dispozitii privind cesiunea creantelor fiscale ale contribuabililor". Prin acest articol se face precizarea ca cesiunea creantele principale sau accesorii privind drepturile de rambursare sau de restituire produce efecte fata de organul fiscal competent numai de la data la care aceasta i-a fost notificata de catre firma dvs. Drept argument pentru cele mentionate aduc formularul de notificare preluat din O.M.F.P. nr. 1308/2009:

NOTIFICARE
privind cesionarea dreptului de restituire, conform art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

1. Denumirea cesionarului ................................................
2. Codul de identificare fiscala .........................................
3. Domiciliul fiscal: judetul .............., localitatea ...............,
str. ......... nr. ...., bl. ...., sc. ..., ap. ...

In baza art. 30 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, va notificam cesiunea creantelor fiscale in suma de ............., reprezentand dreptul de restituire cesionat de catre:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea| Codul de | Domiciliul fiscal |Obligatii bugetare|
|crt.| | identificare|_____________________________|__________________|
| | | fiscala | Judetul| Localitatea| Adresa| Tip* | Suma |
|____|__________|_____________|________|____________|_______|_________|________|
| | | | | | | | |
|____|__________|_____________|________|____________|_______|_________|________|
| | | | | | | | |
|____|__________|_____________|________|____________|_______|_________|________|
| | | | | | | | |
|____|__________|_____________|________|____________|_______|_________|________|
| TOTAL |
|______________________________________________________________________________|


* Tip: 1 - obligatii fiscale datorate bugetului de stat, care se platesc in cont unic (anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, cu modificarile si completarile ulterioare);

* Tip: 1 - obligatii fiscale datorate bugetului de stat, care se platesc in cont unic (anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, cu modificarile si completarile ulterioare);

2 - obligatii fiscale datorate bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, care se platesc in cont unic (anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007, cu modificarile si completarile ulterioare);

3 - TVA;
4 - accize;
5 - altele (detaliat).
Numele si prenumele .........................., functia ..................
Semnatura si stampila ....................................................

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz. Rambursare de TVA si plata impozitului pe profit":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Procedura DAC6. CE, UNDE si CUM raportam la ANAF?
    • Atentie! 28 februarie 2021 este termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere raportabile incepand cu 25 iunie 2018 pana la 30 iunie 2020. Intelegeti acum de ce punem in discutie DAC6? -mai sunt doar cateva zile pana la primul termen stabilit de lege! -nu aveti timp sa gresiti (ca mai apoi sa remediati), puteti ajunge la penalizari pentru intarziere -nu va puteti permite nicio greseala! Va costa mult prea mult! Amenda pentru neraportarea tranzactiilor de optimizare fiscala ori...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de asistenta ANAF pentru a-si indeplini obligatiile fiscale in 2021
    • ANAF va pune accent, si in 2021, pe indrumarea si informarea contribuabililor, in vederea stimularii conformarii voluntare, prin derularea Proiectului pilot. Agentia Nationala de Administrare Fiscala va intensifica, si in anul 2021, activitatile de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, manifestandu-si in acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale ce le revin. Astfel, institutia deruleaza Proiectul pilot privind stimularea...» citeste mai departe aici

  • Formularul 207 si termenul limita de depunere in februarie 2021. Cand NU se completeaza declaratia
    • Agentia Nationala de Administrare Brasov a publicat un material informativ cu privire la depunerea Formularului 207 in 2021. Termenul de depunere a declaratiei este anual: a) pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat; b) ori de cate ori platitorul de venit constata erori in declaratia depusa anterior, acesta completeaza si depune o declaratie rectificativa. Cine depune declaratia: Platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa: - persoane juridice...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 205 in 2021. Care este termenul limita de depunere si cine NU are aceasta obligatie
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala Brasov a publicat, pe site-ul oficial, un material informativ cuprivite la depunerea formularului 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit". Pentru veniturile realizate in anul 2020, Declaratia 205 se completeaza si se depune pana in 28 FEBRUARIE 2021-ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat, respectiv 1 MARTIE 2021, de catre platitorii...» citeste mai departe aici

  • Obligatia declararii aranjamentelor tranfrontaliere conform Directivei UE 2018/822
    • Avem urmatoarea situatie, firma SRL infintata conform legislatiei din ROMANIA din 2006 CU ACTIONARIAT FIRMA din UE 99% si persoana fizica 5% tot din aceiasi tara UE. Relatiile comerciale se desfasoara pe baza de contract si comenzi care se factureaza si se incaseaza in cont bancar din ROMANIA. Firma nu a acordat imprumuturi, nu a transferat marfa sau alte bunuri. In aceasta situatie trebuie declarate aceste relatii comerciale cu DAC6 - Formular utilizat de intermediarii sau contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat ghidul pentru stabilirea rezidentei fiscale in cazul persoanelor fizice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat ghidul pentru stabilirea rezidentei fiscale in cazul persoanelor fizice. Ghidul se adreseaza persoanelor fizice rezidente/nerezidente, care parasesc/sosesc in Romania, si in cazul carora este necesara stabilirea/modificarea rezidentei fiscale, respectiv impozitarea venituriloe obtinute. Criterii de stabilire a rezidentei persoanei fizice potrivit conventiei de evitare a dublei impuneri: Daca o persoana fizica este considerata rezidenta atat in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016