Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inspectia fiscala

05-Oct-2009
2221

In realizarea inspectiei fiscale a operatiunilor intracomunitare, se utilizeaza metodele si procedurile de control reglementate prin Codul de procedura fiscala.

Prin efectuarea inspectiei fiscale referitoare la TVA se are in vedere justificarea sumei solicitate la rambursare care poate rezulta din urmatoarele operatiuni:

- realizarea de operatiuni scutite cu drept de deducere a TVA constand in exporturi si
livrari intracomunitare de bunuri;
- efectuarea de investitii;
- aprovizionare cu bunuri de pe teritoriul national sau din import.

In practica, cele mai multe cereri de rambursare a TVA se justifica prin realizarea de operatiuni scutite cu drept de deducere a TVA care determina existenta sumelor de rambursat rezultata din exercitarea dreptului de deducere a TVA aferente achizitiilor de bunuri si servicii destinate realizarii unor astfel de operatiuni.
In astfel de situatii, inspectia fiscala se desfasoara in baza urmatoarelor obiective de baza:


1) identificarea, stabilirea si verificarea tipului de operatiuni economice impozabile
reglementate prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, articolul 126 alineatul (9):
*operatiuni taxabile cu cota standard TVA de 19%, constand in:
- livrari de bunuri;
- prestari de servicii;
*operatiuni scutite de taxa cu drept de deducere, respectiv:
- operatiuni de export;
- operatiuni de livrari intracomunitare de bunuri;
- operatiuni asimilate livrarilor intracomunitare de bunuri cu plata, respectiv
transferuri;
*achizitii de la parteneri stabiliti pe teritoriul Romaniei taxate cu cota standard
TVA de 19%, constand in:
- achizitii de bunuri;
- prestari de servicii;
*importuri;
*achizitii intracomunitare de bunuri taxabile cu cota standard T.V.A. de 19%,
respectiv:
- achizitii intracomunitare de bunuri;
- operatiuni asimilate achizitiilor intracomunitare de bunuri cu plata, respectiv transferuri;
2) emiterea facturilor si a documentelor similare pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate pe teritoriul Romaniei, in state terte sau in state intracomunitare.
In cadrul acestui obiectiv se verifica si facturile emise, dar anulate;
3) verificarea cursului valutar utilizat pentru stabilirea in lei a bazei de impozitare a TVA aferente operatiunilor economice efectuate;
4) verificarea existentei contractelor si modul lor de derulare, in vederea determinarii tuturor operatiunilor impozabile realizate;
5) verificarea exercitarii dreptului de deducere a TVA aferente achizitiilor de bunuri si prestarilor de servicii aferente operatiunilor realizate. In cadrul acestui obiectiv se verifica si facturile primite de la furnizori/prestatori, dar anulate;
6) verificarea inregistrarii operatiunilor economice efectuate in evidenta contabila si evidenta fiscala;
7) verificarea raportarii fiscale a operatiunilor economice efectuate prin:
- Decontul de TVA, cod 300;
- Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA de bunuri, cod 394;
- Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri, cod 390;
8) verificarea concordantei dintre evidentele fiscale si raportarile fiscale;
9) verificarea concordantei dintre datele furnizate in baza formularului ?Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri?, cod 390 si Raportul VIES preluat din baza de date a A.N.A.F.;
10) justificarea sumei TVA solicitate la rambursare.

Articol adaugat in 05 octombrie 2009


Articol preluat din Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inspectia fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016