
Raportul Special
realizat de specialisti
In realizarea inspectiei fiscale a operatiunilor intracomunitare, se utilizeaza metodele si procedurile de control reglementate prin Codul de procedura fiscala.
Prin efectuarea inspectiei fiscale referitoare la TVA se are in vedere justificarea sumei solicitate la rambursare care poate rezulta din urmatoarele operatiuni:
- realizarea de operatiuni scutite cu drept de deducere a TVA constand in exporturi si
livrari intracomunitare de bunuri;
- efectuarea de investitii;
- aprovizionare cu bunuri de pe teritoriul national sau din import.
In practica, cele mai multe cereri de rambursare a TVA se justifica prin realizarea de operatiuni scutite cu drept de deducere a TVA care determina existenta sumelor de rambursat rezultata din exercitarea dreptului de deducere a TVA aferente achizitiilor de bunuri si servicii destinate realizarii unor astfel de operatiuni. Agenda Fiscala a Contabilului 2025 Manual de politici contabile - Stick USB PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
In astfel de situatii, inspectia fiscala se desfasoara in baza urmatoarelor obiective de baza:
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
1) identificarea, stabilirea si verificarea tipului de operatiuni economice impozabile
reglementate prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, articolul 126 alineatul (9):
*operatiuni taxabile cu cota standard TVA de 19%, constand in:
- livrari de bunuri;
- prestari de servicii;
*operatiuni scutite de taxa cu drept de deducere, respectiv:
- operatiuni de export;
- operatiuni de livrari intracomunitare de bunuri;
- operatiuni asimilate livrarilor intracomunitare de bunuri cu plata, respectiv
transferuri;
*achizitii de la parteneri stabiliti pe teritoriul Romaniei taxate cu cota standard
TVA de 19%, constand in:
- achizitii de bunuri;
- prestari de servicii;
*importuri;
*achizitii intracomunitare de bunuri taxabile cu cota standard T.V.A. de 19%,
respectiv:
- achizitii intracomunitare de bunuri;
- operatiuni asimilate achizitiilor intracomunitare de bunuri cu plata, respectiv transferuri;
2) emiterea facturilor si a documentelor similare pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate pe teritoriul Romaniei, in state terte sau in state intracomunitare.
In cadrul acestui obiectiv se verifica si facturile emise, dar anulate;
3) verificarea cursului valutar utilizat pentru stabilirea in lei a bazei de impozitare a TVA aferente operatiunilor economice efectuate;
4) verificarea existentei contractelor si modul lor de derulare, in vederea determinarii tuturor operatiunilor impozabile realizate;
5) verificarea exercitarii dreptului de deducere a TVA aferente achizitiilor de bunuri si prestarilor de servicii aferente operatiunilor realizate. In cadrul acestui obiectiv se verifica si facturile primite de la furnizori/prestatori, dar anulate;
6) verificarea inregistrarii operatiunilor economice efectuate in evidenta contabila si evidenta fiscala;
7) verificarea raportarii fiscale a operatiunilor economice efectuate prin:
- Decontul de TVA, cod 300;
- Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA de bunuri, cod 394;
- Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri, cod 390;
8) verificarea concordantei dintre evidentele fiscale si raportarile fiscale;
9) verificarea concordantei dintre datele furnizate in baza formularului ?Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri?, cod 390 si Raportul VIES preluat din baza de date a A.N.A.F.;
10) justificarea sumei TVA solicitate la rambursare.
Articol adaugat in 05 octombrie 2009
Articol preluat din Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Ajustare creanta client strain intrat in reorganizare. Care e solutia?Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in 25 octombrie 2024ORDIN AL ANAF Nr. 7 din 2010Obligatii fiscale cu termen de declarare si plata la 25 noiembrie 2009Transport persoane si documente transfer numerar. Ce obligatii apar privind casa de marcat?Ultimele articole
Impozitul pe venit. Obligatii pentru firme in cazul salariatilor SCUTITI de la plata impozitului pe venitOfertele de Paste sunt AICI! Reduceri de pana la 75% la titluri de fiscalitate si transport GRATUITRaportare SAF-T. Reprezentantul fiscal al firmelor este obligat sa depuna D406?Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025E-Factura. 3 pasi pe care sa ii urmati daca facturile NU apar in SPVArticole similare
Reducerea TVA-ului la lapte creeaza un gol in cash flow-ul fermei. Ce raspund federatiile!Rambursare TVA si Ordinul 3699/2015. E obligatoriu profitul in contul 121?ANAF: Noutati privind solutionarea cererilor de RAMBURSARE DE TVAProiect ANAF: Rambursarea de TVA onlineSocietate in insolventa. Cum inregistram sumele in urma inspectiei fiscale?Ultimele articole
Inspectorii ANAF au demarat un numar ridicat de controale pe teme de TVA, de la inceputul lui 2024. Cum sa eviti amenzileCalugareanu: ANAF finalizeaza pana la sfarsitul lui martie un proiect privind rambursarea de TVASe schimba procedura de solutionare a deconturilor de TVA negative cu optiune de rambursareCota zero de TVA atrage factori de risc. Ce obstacole apar pentru firme daca intra in vigoare?Top modificari bune din Codul fiscal in 4 aniArticole similare
Urmeaza evenimente despre care se va vorbi intens! Consultantii si contabilii trebuie sa fie pregatitiCampanie promotionala pentru stimularea vanzarilor. Ce implicatii fiscale apar?Cladire reevaluata. Cum procedam la stabilirea impozitului pe cladiri?Acte necesare pentru Indemnizatie crestere copil - PFACum facem ajustarea TVA dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA?Ultimele articole
Impozitul pe constructii. Bonificatie de 10% pentru firmele care achita impozitul pana pe data de 25 maiTaxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscaleIntreprinderi legate. Cum se calculeaza plafonul microLista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Venituri din chirii. Care este baza calcul CASS si cum se completeaza D. UnicaSfaturi de la experti
Plata despagubiri asociat decedat
Intrebare: Ca urmare a decesului unui asociat, in baza prevederilor actului constitutiv, s-a stabilit diminuarea capitalului social, proportional cu partile sociale detinute de defuncta si despagubirea sotului mostenitor. La data decesului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu fara salariu. Microintreprindere
Intrebare: Societatea are 2 salariati, unul cu norma intreaga si salariu minim si unul cu ore lucrate pe luna. Cel cu norma intreaga are 3-4 zile lunar de concediu de odihna (CFP) timp de trei luni, iar veniturile lunare brute ale celor doi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA