
Raportul Special
realizat de specialisti
Care sunt obligatiile care revin operatorului economic caruia i s-a defectat casa de marcat in cursul unei luni? Aceasta este una dintre intrebarile la care specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) au oferit raspuns in cadrul sesiunii de aistenta online sustinute ieri (28 august) pe pagina lor de Facebook.
“In cazul unui AMEF care s-a defectat in cursul unei luni, ce obligatii are utilizatorul? Stiu ca trebuie consemnata starea casei de catre utilizator in cartea de interventii si sa emita in continuare facturi/chitante pana se remediaza. Iar distribuitorul autorizat notifica ANAF daca starea casei nu permite citirea prin mijloace proprii. Dar nu imi este clar daca:
1. utilizatorul trebuie sa declare cumva informatiile din perioada de inceput a lunii si pana la momentul defectarii casei catre ANAF?
2. daca acesta trebuie sa primeasca dovada ca distribuitorul a anuntat ANAF ca acea casa este defecta si nu ii permite nici lui citirea prin mijloace proprii”, aceasta este intrebarea adresata de contribuabil.
1. Pentru perioada in care au fost emise bonuri fiscale utilizatorul are obligatia de a transmite A4200.
2. in conformitate cu dispozitiile art. 66 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.
Citeste si:
Manual de politici contabile - Stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Declaratii care trebuie depuse de persoanele fizice care inchiriaza camere in regim hotelier
Modalitatea de notificare este cea prevazuta de partile contractante la momentul comercializarii aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, iar utilizatorul trebuie sa pastreze dovada notificarii defectiunii.
La procesul verbal incheiat de catre unitatea acreditata pentru service sau distribuitorul autorizat la inlocuirea memoriei defecte, trebuie anexat raspunsul distribuitorului autorizat in care se arata ca nu poate asigura citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale conform obligatiei instituite la art. 67. alin. (2) din HG nr. 479/2003, iar datele generate de catre aparatul de marcat electronic fiscal nu au putut fi extrase in format XML.
Utilizatorii nu au in prezent obligatia de a comunica catre organul fiscal informatii referitoare la astfel de situatii. in cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifica organul fiscal competent.
Potrivit dispozitiilor art. 68 si 70 din HG nr. 479/2003 memoria fiscala se pastreaza de catre utilizator, acest fapt fiind consemnat in procesul verbal.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Reminder ANAF! Pentru casele de marcat neutilizate contribuabilii trebuie sa transmita F4109 la fiscAparatul de marcat electronic fiscal, defect. Ce masuri se impun? Trebuie anuntat ANAF?Declaratia A4200 care contine datele inregistrate de casele de marcat trebuie depusa pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportareANAF a publicat o noua declaratie, F4109, privind aparatele de marcat electronice neutilizateCum facem compensari cu FisculUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareE-Factura si E-TVA, modificate de Finante printr-un nou Proiect de OUG! Care sunt noutatileControale GDAF: Inspectorii verifica operatorii care efectueaza ITP pentru autovehiculeArticole similare
Ce planuri are ANAF pentru a creste numarul celor care depun declaratii si isi achita datoriile?Politia contribuie la campania anti-fumat prin mijloace specificeNoutati Legislatie Fiscala 21 - 25 iulie 2008Informatii fiscale esentiale: Noul Cod fiscal si autorizatiile de functionareAtentie! Vezi daca esti obligat sa depui formularul 201 pana la 25 maiUltimele articole
[INFOGRAFIC] Plafoane fiscale 2025: limitele care iti pot influenta afacereaFirme nou-infiintate. De cand incepe perioada de raportare in D101Actualizare cod CAEN rev 3. Anumiti contribuabili NU au obligatii suplimentare fata de ANAFCase de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Reminder ANAF! Declaratii fiscale scadente la 27 ianuarie 2025Articole similare
Inspectorii antifrauda anunta controale, de la mijlocul lunii martie. Se verifica dotarea cu aparate de marcat cu jurnal electronicANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pe luna -SEPTEMBRIE 2020-ANAF a publicat Declaratia A4200 pentru validarea fisierelor create de aparatele de marcat electroniceDeclaratia A4200 care contine datele inregistrate de casele de marcat trebuie depusa pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportareANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru OCTOMBRIE 2020Ultimele articole
Firme care NU au depus declaratia A4200. Ce sanctiuni se aplicaCase de marcat neconectate la internet. Este necesara depunerea declaratiei A4200 pentru bonurile care nu au fost trimise catre ANAF?Depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabiliOBLIGATII declarative pentru utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale. ANAF a publicat listaReminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -Sfaturi de la experti
Incetare contract de locatiune. Declaratia 168
Intrebare: Persoana fizica are venituri din chirii si s-a inregistrat contractul de locatiune cu denumirea gresita a chiriasului si numarul de contract incorect. Ulterior, s-a revenit cu denumirea corecta si s-a inregistrat corect. Cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
PFA contabilitate in partida simpla
Intrebare: Suntem o P.F.A. cu domeniu de activitate comert cu amanuntul - magazin de tip ABC, in mediu rural, lucram in programul SAGA PS - partida simpla. De la 01.01.2025 am devenit platitori de TVA trimestrial. Avem obligatia intocmirii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA