Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Defectarea caselor de marcat: Obligatiile care revin utilizatorilor (raspuns ANAF)

29-Aug-2019
1341

Care sunt obligatiile care revin operatorului economic caruia i s-a defectat casa de marcat in cursul unei luni? Aceasta este una dintre intrebarile la care specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) au oferit raspuns in cadrul sesiunii de aistenta online sustinute ieri (28 august) pe pagina lor de Facebook.

“In cazul unui AMEF care s-a defectat in cursul unei luni, ce obligatii are utilizatorul? Stiu ca trebuie consemnata starea casei de catre utilizator in cartea de interventii si sa emita in continuare facturi/chitante pana se remediaza. Iar distribuitorul autorizat notifica ANAF daca starea casei nu permite citirea prin mijloace proprii. Dar nu imi este clar daca: 
1. utilizatorul trebuie sa declare cumva informatiile din perioada de inceput a lunii si pana la momentul defectarii casei catre ANAF?
2. daca acesta trebuie sa primeasca dovada ca distribuitorul a anuntat ANAF ca acea casa este defecta si nu ii permite nici lui citirea prin mijloace proprii”, aceasta este intrebarea adresata de contribuabil.

Raspunsul ANAF

1. Pentru perioada in care au fost emise bonuri fiscale utilizatorul are obligatia de a transmite A4200.

2. in conformitate cu dispozitiile art. 66 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.

Citeste si:

ANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcat

Declaratii care trebuie depuse de persoanele fizice care inchiriaza camere in regim hotelier

Modalitatea de notificare este cea prevazuta de partile contractante la momentul comercializarii aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, iar utilizatorul trebuie sa pastreze dovada notificarii defectiunii.

La procesul verbal incheiat de catre unitatea acreditata pentru service sau distribuitorul autorizat la inlocuirea memoriei defecte, trebuie anexat raspunsul distribuitorului autorizat in care se arata ca nu poate asigura citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale conform obligatiei instituite la art. 67. alin. (2) din HG nr. 479/2003, iar datele generate de catre aparatul de marcat electronic fiscal nu au putut fi extrase in format XML. 

Utilizatorii nu au in prezent obligatia de a comunica catre organul fiscal informatii referitoare la astfel de situatii. in cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifica organul fiscal competent.

Potrivit dispozitiilor art. 68 si 70 din HG nr. 479/2003 memoria fiscala se pastreaza de catre utilizator, acest fapt fiind consemnat in procesul verbal.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Defectarea caselor de marcat: Obligatiile care revin utilizatorilor (raspuns ANAF)":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica 2020. ANAF reaminteste care este termenul de depunere
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor ca termenul de depunere a Declaratiei Unice este 25 mai 2020, fata de 15 martie – cat fusese stabilit anterior. Contribuabilii persoana fizica vor depune Declaratia Unica atat pentru declararea impozitului pe veniturile realizate si a contributiilor sociale datorate pentru anul 2019, cat si pentru estimarea obligatiilor datorate pentru anul 2020. Cine are obligatia completarii si depunerii Declaratiei Unice? Declaratia...» citeste mai departe aici

  • Planul de Conturi 2020 pentru societati comerciale si pentru ONG-uri
    • Ca sa ai siguranta ca folosesti intotdeauna conturile corecte, foloseste Planul de Conturi 2020 in format tiparit, actualizat, atat pentru societatile comerciale, cat si pentru ONG-uri! Noutatea in domeniul contabilitatii consta in publicarea unui instrument de lucru de mare folos in activitatea contabililor. Vorbim de Planul de Conturi, in format tiparit, de buzunar, atat in varianta pentru societati comerciale, cat si in cea pentru ONG-uri! Concret, este vorba despre un memorator care contine...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial ( Buletin informativ ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili, a facut public buletinul informativ nr. 8 din 24 februarie 2020, cu toate noutatile legislative cu incidenta fiscala, care au aparut in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 17-21 februarie 2020. Noile acte normative cu incidenta fiscala care apar in buletinul informativ sunt urmatoarele: 1. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 624/2020 privind aprobarea atributiilor de detaliu,...» citeste mai departe aici

  • Legalitatea si tratamentul fiscal al contractelor in arenda
    • Daca contractele de arenda intocmite sunt legale intre persoanele fizice, membri cooperatori (atat arendas cat si arendator), ce obligatii au intre ei si fata de organele fiscale? Iar daca se obtine venituri de peste 300.000 lei de catre persoana fizica producatoare, ce implicatii fiscale intervin? Despre aceste aspecte ne vorbeste, in materialul de fata, specialistul nostru Costin Istrate - senior economist si auditor, plecand de la cazul expus in cele ce urmeaza: O persoana fizica...» citeste mai departe aici

  • Limitele valorice aferente obiectivelor si proiectelor de investitii noi au fost modificate ( Proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Hotarare pentru modificarea limitelor valorice privind competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii noi, a documentatiilor de avizare a lucrarilor de interventii, respective a notelor de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investitii incluse la pozitia C «Alte cheltuieli de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016