Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OBLIGATII declarative pentru utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale. ANAF a publicat lista

30-Iun-2021
4526
OBLIGATII declarative pentru utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale. ANAF a publicat lista
ANAF a publicat, pe site-ul oficial, lista cu obligatiile declarative pentru utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale.
 
TERMENUL
 
In termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii in gestiune a intrarii aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar, pe baza documentelor intocmite in acest scop in conformitate cu prevederile legale.
OBLIGATIA
Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au obtinut avizul tehnic favorabil - F4101
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Producatorul, importatorul, persoana juridica romana care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale din statele membre ale Uniunii Europene, respectiv distribuitorul autorizat. Este utilizat pentru transmiterea informatiilor necesare inregistrarii aparatelor de marcat electronice fiscale:
- produse,
- importate,
- achizitionate intracomunitar,
- adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au obtinut avizul tehnic favorabil.
BAZA LEGALA
Anexa nr. 2A la OPANAF 4156/2017
 
 
 
TERMENUL
In termen de 2 zile lucratoare de la data intocmirii sau, dupa caz, de la primirea "Declaratiei de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale
OBLIGATIA
"Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate" - F4102
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, dupa caz, inregistreaza informatii privind instalarea aparatului de marcat.
BAZA LEGALA
Anexa nr. 2C la OPANAF 4156/2017
 
 
 
TERMENUL
Ori de cate ori este cazul sau in termen de 3 zile lucratoare de la data la care aparatul de marcat electronic fiscal a fost:
- furat/distrus/dezmembrat pentru piese de schimb/a disparut; sau
- exportat/livrat intracomunitar/exportat temporar/reexportat;
- au intervenit schimbari in situatia aparatului de marcat electronic fiscal, avand ca factor generator
- reorganizarea distribuitorului autorizat prin fuziune sau divizare sau cesiunea realizata in conditiile legii;
- confiscarea conform legii sau preluarea spre valorificare de catre societatile bancare ca urmare a neachitarii imprumutului contractat pentru achizitionarea acestor aparate
- incetarea activitatii distribuitorului autorizat
OBLIGATIA
"Formular pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia, precum si livrarea/achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale" - F4103
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Distribuitorul autorizat transmite informatii privind schimbari ale starii sau situatiei aparatelor de marcat electronice fiscale
BAZA LEGALA
Anexa nr. 2D la OPANAF 4156/2017
 
 
 
TERMENUL
In maximum 5 zile lucratoare de la data la care a aparut situatia
OBLIGATIA
"Notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal - F4105
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia unei situatii precum: schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluiasi operator economic, furtul/disparitia/ distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal,instrainarea aparatului de marcat electronic fiscal,inchiderea punctului de lucru, incetarea activitatii prin lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea operatorului economic sau altele, dupa caz.
BAZA LEGALA
Anexa nr. 2E la OPANAF 4156/2017
 
 
 
TERMENUL
Pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate*
*Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.
OBLIGATIA
"Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate- F4109
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Se completeaza de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale in situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate pentru generarea de date, in nicio zi din perioada de raportare.
BAZA LEGALA
OMFP 627/2018
 
 
 
TERMENUL
Pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare*
*Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.
OBLIGATIA
Aplicatie pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, continand registrul rapoartelor Z si bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curenta, prevazut in sectiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4200 **
**Se depune de catre operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Se depune pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate aprobate prin H.G. nr. 479/2003.
BAZA LEGALA
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Sectiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
 
 
 
TERMENUL
Pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare*
*Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica
OBLIGATIA
Aplicatie pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, in activitatea de schimb valutar, continand bonurile fiscale (sectiunea II.1) si raportul Z (sectiunea II.5) pentru o zi fiscala in conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4201**
**Se depune de catre operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Se depune pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale, in activitatea de schimb valutar, continand bonurile fiscale (sectiunea II.1) si raportul Z (sectiunea II.5) pentru o zi fiscala
BAZA LEGALA
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Sectiunea II.1 si II.5 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
 
 
 
TERMENUL
Pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare*
*Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.
OBLIGATIA
Aplicatie pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, in activitatea de taximetrie, continand bonurile fiscale (sectiunea II.2) si raportul Z (sectiunea II.6) pentru o zi fiscala in conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4202**
**Se depune de catre operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Se depune pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale, in activitatea de schimb valutar, continand bonurile fiscale (sectiunea II.2) si raportul Z (sectiunea II.6) pentru o zi fiscala
BAZA LEGALA
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Sectiunea II.2 si II.6 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
 
 
 
TERMENUL
Pana cel tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare*
*Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.
OBLIGATIA
Aplicatie pentru validarea fisierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decat cele utilizate in activitatea de schimb valutar sau in activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate in aeroporturi), continand bonurile fiscale (sectiunea II.3) si raportul Z (sectiunea II.7) pentru o zi fiscala, in conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4203**
**Se depune de catre operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Se depune pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale, altele decat cele utilizate in activitatea de schimb valutar sau in activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate in aeroporturi), continand bonurile fiscale (sectiunea II.3) si raportul Z (sectiunea II.7) pentru o zi fiscala
BAZA LEGALA
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Sectiunea II.3 si II.7 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
 
 
 
TERMENUL
Mari contribuabili - pana la 30.06.2021
Contribuabili mici si mijlocii - pana la 30.11.2021
Operatorii economici care achizitioneaza AMEF ulterior datei de 01.12.2021 - 2 zile lucratoare de la data instalarii AMEF
OBLIGATIA
Declaratie pe propria raspundere prin care utilizatorul declara ca utilizeaza aparatul de marcat electronic fiscal instalat in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice - F4110
CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI
Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice
BAZA LEGALA
OPANAF 435/2021 Anexa 2
 
 
Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016