Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oficial! A fost aprobata procedura de conectare a caselor de marcat electronice la ANAF (Ordinul 435/2021)

31-Mar-2021
2326

Ordinul nr. 435/2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 319 din 30 martie 2021.

Conform actului normativ care a intrat in vigoare in 30 martie 2021, a fost aprobata Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Atentie! ANAF a publicat Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice, conform OPANAF 435/2021, click AICI««

Obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala revine operatorilor economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conectarea realizeaza pe categorii de contribuabili, incepand cu data de 31.03.2021, cu respectarea urmatoarelor termene: click AICI»»

Procedura:


Art. 1. -
(1) Operatorii economici care utilizeaza aparatele de marcat electronice fiscale instalate in zone deservite de retele de comunicatii electronice au obligatia trecerii aparatelor din regimul de functionare cu profil 0 la regimul de functionare cu profil 1.

(2) Trecerea la profilul 1 se face prin importul certificatului digital al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, urmat de importul unui fisier XML prevazut la sectiunea II.10 din anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fisierelor prevazute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, precum si categoriile de URL-uri utilizate in schimbul de informatii cu sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, denumit in continuare Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018, si care contine in mod obligatoriu urmatoarele categorii de informatii:
a) tipul profilului: 1;

b) intervalul in minute, parametrul nrM prevazut in sectiunea II.10 din anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018, la care aparatul de marcat electronic fiscal incearca conectarea, folosind un canal de comunicatie criptat de tip https cu protocol TLS, la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in vederea transmiterii datelor prevazute la art. 3 alin. (1) sau (2) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) valoarea 1 a parametrului rapZ din sectiunea II.10 din anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 care presupune transmiterea informatiilor prevazute de art. 3 alin. (1) sau (2) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, imediat dupa generarea raportului fiscal de inchidere zilnica;

d) URL-urile utilizate in comunicarea aparatului de marcat electronic fiscal cu sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) in vederea verificarii realizarii conectarii la distanta a aparatului de marcat electronic fiscal, dupa trecerea acestuia din regimul de functionare cu profil 0 la regimul de functionare cu profil 1, tehnicianul de service al distribuitorului autorizat sau al unitatii de service acreditate care a efectuat operatiunea are obligatia de a transmite catre sistemul informatic un raport fiscal "Z" de inchidere zilnica.

(4) Daca raportul prevazut la alin. (3) a fost transmis cu succes, tehnicianul de service ataseaza raportul fiscal "Z" de inchidere zilnica la cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal. Acesta reprezinta pentru operatorul economic dovada realizarii conectarii la distanta a aparatului de marcat electronic fiscal.

Art. 2. -
(1) Aparatele de marcat electronice fiscale care functioneaza in profilul 0 sunt aparatele de marcat electronice fiscale instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice.

(2) Pentru aparatele prevazute la alin. (1), operatorii economici care au calitatea de utilizatori au obligatia transmiterii datelor prevazute la art. 3 alin. (1) sau (2) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin exportul pe un mediu de stocare extern intr-unul sau mai multe fisiere XML semnate cu certificatul digital al acestora, care contin datele aferente fiecarei zile fiscale incheiate conform sectiunilor II.1-II.7, respectiv sectiunii II.12 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018. Fisierele se valideaza si se ataseaza la un PDF folosind aplicatia pusa la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se depun la organul fiscal folosind mijloace de transmitere la distanta.

Art. 3. -Fisierul prevazut la sectiunea II.10 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 contine valorile indicatorilor pe baza carora aparatul de marcat electronic fiscal functioneaza, este semnat folosind certificatul digital al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se genereaza in urmatoarele situatii:

a) la trecerea din functionarea in profilul 0 in profilul 1;

b) la trecerea din functionarea in profilul 1 in profilul 0;

c) la constatarea necesitatii modificarii indicatorilor.

Art. 4. -
Trecerea de la profilul 1 la profilul 0 prevazuta la sectiunea II.11 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 se face prin importul unui fisier XML semnat folosind certificatul digital al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si care contine in mod obligatoriu valoarea 0 a tipului profilului si, dupa caz, data pâna la care aparatul de marcat electronic fiscal functioneaza cu profilul 0.

Art. 5. -
Fisierele prevazute la art. 3, respectiv art. 4 se genereaza de catre sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se pun la dispozitia tehnicianului de service intr-o sectiune dedicata pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 6. -
Importul fisierelor prevazute la art. 5 se efectueaza exclusiv de catre tehnicianul de service al distribuitorului autorizat sau al unitatii de service acreditate.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Calcularea termenului limita de 5 zile pentru depunerea facturilor, confirmata oficial de Finante

    • Dupa ce Ministerul Finantelor anuntase printr-o simpla postare pe pagina oficiala de Facebook modalitatea de calculare a termenului limita de 5 zile calendaristice de transmitere a facturilor in sistemul national Ro e-Factura, recent a confirmat informatiile si in mod oficial, printr-un comunicat postat pe site-ul lor. Potrivit art.10 alin.(7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala introdusa prin OUG 107/2024. Ce datorii NU se incadreaza in masura

    • Amnistia fiscala propusa de Guvern atat pentru firme cat si pentru persoane fizice a fost aprobata, iar masurile incluse in OUG 107/2024. Este vorba despre anularea accesoriilor, adica a dobanzilor si penalitatilor, restante la 31 august 2024, insa numai in cazul in care este platita obligatia bugetara principala pana pe 25 noiembrie 2024. Obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa respecte 3 conditii pentru a putea beneficia de bonificatia de 3%, introdusa prin OUG 107/2024

    • Orin OUG 107/2024 au fost introduse cateva beneficii pentru contribuabili, precum si o bonoficatie de 3% care se va acorda celor care platesc la timp toate datoriile fiscale. Insa ce conditii trebuie sa mai indeplineasca firmele? Bonificatie de 3% pentru firme Conform OUG 107/2024, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum ?i contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual ?i din impozitul...» citeste mai departe aici

  • Legea 126/2024: Noutati aduse asupra Legii 241/2005 privind evaziunea fiscala

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura care prevede noutat?i aduse de Legea nr. 126/2024 asupra Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale. Noutati aduse de Legea 126/2024 in cazul evaziunii fiscale In anul 2024, prin Legea nr. 126/2024 privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, au fost introduse in Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Cum se aplica amnistia fiscala pentru firme

    • Recent a fost aprobat OUG 107/2024 care prevede facilitati fiscale pentru firme, precum anularea accesoriilor in cazul datoriilor restante la 31 august 2024. Actul normativ prevede si bonificatii pentru persoanele juridice care platesc la timp darile catre stat. Anulare accesorii firme -anularea accesoriilor in procent de 100% din valoarea acestora in cazul datoriilor cumulate pana la data de 31 august 2024; ( daca plata datoriilor se face pana la data de 25 noiembrie 2024); -anularea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani

    • Conform unui Proiect de Ordin pus recent in dezbatere publica de Ministerul Muncii, valoarea tichetelor de masa in sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani. Care este suma maxima pe care o pot acorda firmele angajatoare? Valoare tichete de masa sem. II 2024 Ordinul pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2024 a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Muncii. Conform documentului, valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016