Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

30 noiembrie 2021, termenul limita de conectare a caselor de marcat electronice pentru contribuabilii mici si mijlocii

01-Sep-2021
1979
30 noiembrie 2021, termenul limita de conectare a caselor de marcat electronice pentru contribuabilii mici si mijlocii

Contribuabilii mici si mijlocii au termen limita data de 30 noiembrie 2021 pentru a conecta casele de marcat electronice la ANAF.

AJFP Constanta reaminteste operatorilor economici incadrati in categoria contribuabililor mici si mijlocii ca, potrivit legislatiei in vigoare, au obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale - denumite in continuare AMEF - respectand termenele si prevederile OPANAF nr.435/25.03.2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din OUG. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic national de supraveghere monitorizare a datelor fiscale al ANAF.

Conectarea AMEF la sistemul informatic al ANAF va presupune renuntarea la anumite declaratii care se depun periodic de catre contribuabili avand ca efect o simplificare a obligatiilor declarative, in eventualitatea realizarii cu succes a procesului si transmiterii datelor complete.

In situatia in care acestia utilizeaza AMEF instalate in zone nedeservite de retele de comunicare electronice, au obligatia completarii si transmiterii declaratiei prevazute in Anexa nr. 2 la ordinul precizat, pana la termenul anterior mentionat.

Atentie! Nerespectarea obligatiei de a asigura conectarea la distanta a AMEF, in vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 8.000 si 10.000 lei, in conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.

Informatii privind procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic al MF- ANAF se pot obtine:

  • prin consultarea "“Ghidului cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF", disponibil pe site-ul www.anaf.ro in sectiunea Servicii online-Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)
  • prin Formularul Unic de Contact, disponibil pe site-ul www.anaf.ro in sectiunea Contact - Formular de contact
  • telefonic, apeland Call Center-ul de asistenta al ANAF, la nr. 031.403.91.60
  • la structurile de asistenta pentru contribuabili din cadrul unitatilor fiscale teritoriale

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cine verifica asociatiile de proprietari si reglementari cheie

    • Asociatia de proprietari este forma juridica de organizare si de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor unui bloc sau ai unui ansamblu de locuinte. Aceasta are un rol important in administrarea si intretinerea cladirii, in repararea si modernizarea ei, dar si in asigurarea respectarii drepturilor si obligatiilor fiecarui proprietar. Asociatia de proprietari are personalitate juridica, dar nu urmareste profit, ci bunul mers al comunitatii din imobil. In acest articol vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozitare venituri din strainatate. TOT ce trebuie sa stii

    • Din ce in ce mai multi romani obtin venituri din activitati desfasurate in afara tarii, fie ca este vorba de freelancing, investitii, chirii, pensii, fie ca sunt dividende. Atragem insa atentia ca odata cu veniturile din strainatate apar si obligatiile fiscale in Romania. Conform Codului Fiscal, persoanele rezidente in Romania au obligatia de a declara veniturile din strainatate si, in anumite conditii, de a plati impozit si contributii sociale pentru acestea. Iar in acest articol vom...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe constructii se declara in D100. Ai bifat si D700?

    • Incepand cu 2025, taxa cunoscuta anterior ca „taxa pe stalp” revine sub forma impozitului pe constructii, aplicabil anumitor bunuri aflate in patrimoniul firmelor. Daca ai in evidenta constructii pentru care nu se datoreaza impozit pe cladiri, esti vizat de aceasta obligatie fiscala. Afla ce bunuri intra in sfera, cum se declara impozitul in D100, ce cod fiscal trebuie bifat in D700 si, mai ales, cum poti beneficia de o bonificatie de 10% daca esti atent la termene!» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 in 2025. Model de completare util pentru firme

    • Declaratia 101 (D101) este documentul fiscal esential prin care contribuabilii platitori de impozit pe profit isi declara obligatiile fiscale anuale. Formularul D101 are, conform Ordinului 206/2025, instructiuni clare privind completarea si termenul de depunere, extins pana la 25 iunie 2025. In acest articol vom vedea un exemplu pentru completarea D101, explicand pas cu pas modul de calcul al rezultatului fiscal, evidentierea amortizarii si completarea corecta a principalelor randuri din...» citeste mai departe aici

  • SECRETUL unei contabilitati impecabile

    • Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc. Nicio problema! Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica in 2025: Cum sa regularizezi CASS pentru dividendele din 2023 si 2024

    • Ai incasat dividende in 2023 si 2024 peste plafonul de 24 de salarii minime si nu ai depus Declaratia Unica la timp? Nu esti singurul! Multi contribuabili se confrunta cu aceasta situatie, mai ales cand impozitul pe dividende a fost deja retinut la sursa si pare ca nu mai e nimic de facut. Totusi, CASS-ul (contributia la sanatate) trebuie platit separat daca ai depasit plafonul legal. Vestea buna este ca nu e nevoie sa depui doua declaratii diferite, ci poti rezolva...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016