Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunere situatii financiare. 3 CLARIFICARI importante cu privire la semnarea bilanturilor

30-Apr-2025
1014
Depunere situatii financiare. 3 CLARIFICARI importante cu privire la semnarea bilanturilor

Astazi, pe 30 aprilie 2025, este ultima zi pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente anului 2024 in cazul ONG-urilor, iar un alt termen limita expira pe data de 2 iunie. In acest context, venim in sprijinul contribuabililor si oferim cateva clarificari, asa cum au fost explicate de reprezentantii Ministerului Finantelor, cu privire la semnarea bilanturilor.

Mentionam ca aceste explicatii au fost prezentate in cadrul unui eveniment dedicat, in contextul modificarilor aduse anul trecut Legii contabilitatii, modificari ce vizeaza in special responsabilitatea celor care intocmesc si semneaza situatiile financiare.

Este obligatoriu ca persoana care semneaza intocmirea situatiilor financiare sa fie angajata?

 
Una dintre modificarile legislative aduse Legii contabilitatii a clarificat faptul ca persoana desemnata sa intocmeasca si sa semneze situatiile financiare trebuie sa fie angajata legal in cadrul entitatii. Aceasta persoana poate fi director economic, contabil-sef sau o alta persoana imputernicita, dar, in orice caz, cu un raport juridic de munca valid.

In lipsa unui astfel de angajat, intocmirea si semnarea bilanturilor se poate realiza prin colaborarea cu o firma de contabilitate sau un expert contabil autorizat, in baza unui contract de prestari servicii.
 

Poate un administrator care este si expert contabil sa semneze si intocmirea, si aprobarea situatiilor financiare?

Desi, in principiu, semnarea intocmirii si a aprobarii ar trebui sa fie realizata de persoane diferite pentru a asigura obiectivitatea informatiilor, legislatia actuala nu interzice ca, in practica, ambele semnaturi sa apartina aceleiasi persoane. Astfel, in cazul in care administratorul are si calitatea de expert contabil, el poate semna atat la intocmire, cat si la aprobare. Cu toate acestea, este de asteptat ca aceasta situatie sa faca obiectul unor viitoare clarificari sau completari legislative.

Poate un asociat care este expert contabil sa intocmeasca si sa semneze bilantul?

In prezent, simpla calitate de asociat si de expert contabil nu este suficienta pentru intocmirea si semnarea situatiilor financiare. Este necesara existenta unui act juridic care sa reglementeze colaborarea dintre asociat si societate, prin care acesta isi asuma formal responsabilitatea asupra intocmirii bilantului. Altfel spus, trebuie sa existe un angajament, fie un contract individual de munca, fie un contract de prestari servicii, pentru a respecta cerintele Legii contabilitatii.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016