Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Situatii financiare anuale. Cine semneaza bilantul in cazul societatilor cu mai multi administratori?

08-Feb-2024
4596
Situatii financiare anuale. Cine semneaza bilantul in cazul societatilor cu mai multi administratori?

Conform legislatiei in vigoare, situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii. Insa in cazul in care exista mai multi administratori, acestea trebuie semnate de toti administratorii.

Semnarea situatiilor financiare anuale

Situatiile financiare anuale si raportarile contabile pot fi intocmite si semnate de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.

Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.

Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.

Astfel, administratorul societatii semneaza bilantul in calitate de persoana care are obligatia gestionarii entitatii, insa bilantul va fi semnat si de contabilul-sef sau directorul economic al societatii, cu atributii privind conducerea contabilitatii, sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, sau de o persoana fizica sau juridica, membra CECCAR, cu care societatea are incheiat un contract de prestari servicii ce include si intocmirea situatiilor financiare.

Potrivit prevederilor art. 72 din Legea 31/1990, obligatiile si raspunderea administratorilor sunt reglementate de dispozitiile referitoare la mandat si de cele special prevazute in aceasta lege.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Completare raspuns precedent Asociatii doresc sa vanda masina totusi, la valoarea de piata, ok. Ideea este ca la acest moment societatea are codul de TVA anulat pe perioada suspendarii, cum poate totusi sa...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Perioada de arhivare documente Va rog sa ne comunicati care sunt duratele de arhivare pentru lista de la jos, inante si dupa 01.01.2023, cu referire la textul de lege: * Registre contabile, jurnalele de vanzari...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cod de tva anulat din oficiu. Ajustare tva Codul de TVA a fost anulat din oficiu pentru depunerea cu zero a doua trimestre consecutive. Mai trebuie sa ajustez TVA? Pot sa suspend activitatea daca e din oficiu anulat codul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Obligatia privind formularea raspunsului la notificarea de conformare Pe data de 10 noiembrie 2025 am primit o notificare de conformare e-tva cu diferente decont tva versus decont precompletat. Avem obligatia de a raspunde acestei notificari de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Modificare perioada fiscala a tva Societate platiatoare de TVA, trimestrial incepand cu 01.04.2024 (TVA prin optiune). La 31.12.2024, are cifra de afaceri 483.772 lei Este obligata sa treaca la TVA lunar incepand...citeste mai mult

Asadar, dpdv al prevederilor legale, conducerea contabilitatii nu poate fi efectuata de aceiasi persoana care asigura conducerea si gestionarea entitatii, implicit nu poate semna bilantul in dubla calitate.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016