Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabili

30-Dec-2021
11822
Depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabili

Conectarea caselor de marcat la sistemul informatic al MF-ANAF si eliminarea declaratiei A4200 nasc o serie de controverse in randul utilizatorilor de case de marcat dar si in randul celor care tin evidentele contabile ale acestora. In acest context, Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat vine cu o serie de precizari.

In prezent, depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie odata ce casele de marcat electronice au fost conectate la ANAF, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabili care nu dispun de internet.

Astfel, contribuabilii utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale sunt obligati ca o data pe luna, pentru luna anterioara, sa exporte din aparatele de marcat o colectie de fisiere (fisiere de tip XML, fiecare fisier reprezentand o zi fiscala si un XML rezumat) si sa le transmita catre ANAF pana pe data de 20 a lunii in curs.

Declaratia A4200 este de fapt o aplicatie pusa la dispozitie de ANAF care valideaza si transmite catre ANAF fisierele XML exportate din casa de marcat. Aceste fisiere sunt criptate, semnate cu semnatura digitala a casei de marcat si nu pot fi accesate si prelucrate decat de aplicatiile si personalul autorizat din structura ANAF.

Majoritatea contribuabililor au lasat in grija unitatilor acreditate pentru service case de marcat si a contabililor, exportul si transmiterea fisierelor XML catre ANAF.

Contabilii nu pot si nu au permisiunea de a deschide aceste fisiere, prin urmare, nimic din continutul acestor fisiere XML nu se inregistreaza in programul de evidenta contabila al contribuabilului.

Citirea/descarcarea informatiilor inregistrate de aparatele de marcat, independent de existenta/inexistenta conexiunii la sistemul informatic al MF-ANAF

Insa, aparatele de marcat asigura prin comenzi de la tastatura tiparirea si memorarea pe un dispozitiv extern de fisiere electronice cu numele seriei fiscale si extensia „MF”, de rapoarte fiscale periodice detaliate prin evidentierea fiecarei inregistrari din memoria fiscala, si de rapoarte fiscale periodice sumare prin calcularea valorilor cumulate din inregistrarile din memoria fiscala pentru perioada de raportare.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare amenda Amenda de circulatie primita pe numele proprietarului se factureaza cu tva sau fara tva catre cel care a inchiriat si condus masina? Multumesc!citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare de apartamente. Regim tva persoana fizica O persoana fizica detine doua apartamente unul achizitinat in 2022 (care a fost inchiriat) si unul achizitionat in 2017 (in care a locuit si locuieste si in prezent). In anul 2025...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Taxa de utilizare a unui sofware Aceste licente le achizitionam de la furnizorul din Germania, platim abonament pe o anumita perioada de timp. Mentiunea legata de monitoare a fost pentru a se putea intelege la ce...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Deductibilitatea cheltuielilor cu leasingul auto pentru PFA Pentru un PFA, profesie liberala, va rog sa imi spuneti din punctul de vedere al impozitului pe venit daca cheltuielile cu rata si dobanda de la un contract de leasing pentru...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Salariati si zilieri nerezidenti Societatea este platitoare de impozit pe profit, inregistrata in scop de tva si activeaza in domeniul agriculturii. In sezon, societatea fiind localizata la granita cu UNGARIA,...citeste mai mult

In rapoartele fiscale periodice se mentioneaza sub antet data, ora si minutul introducerii in exploatare, precum si perioada de raportare, precum si tiparirea de rapoarte si memorarea pe un dispozitiv extern a fisierelor electronice cu numele seriei fiscale si extensia „JE” ce vor contine date din continutul jurnalului electronic pentru perioada de raportare ce va fi mentionata sub antet.

Totodata, institutia mentioneaza ca operatorul economic poate citi informatiile inregistrate in memoria fiscala, pe o perioada pe pana la 10 ani, ori de cate ori este nevoie in vederea transmiterii catre un mediu de stocare extern, independent de conexiunea aparatului de marcat la sistemul informatic al ANAF.

Datele stocate in memoria fiscala sunt inviolabile si se pastreaza pe timp nelimitat. Functionarea modulului fiscal este asigurata de programul de control al aparatului, care este localizat in memoria fixa din acest modul. Acest program asigura si functiile de autodiagnoza.

Aceste functii sunt disponibile pentru utilizator, independent de existenta/inexistenta conexiunii aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic al ANAF.

Conectarea casei de marcat la sistemul informatic al MF-ANAF elimina obligativitatea depunerii declaratiei A4200.

Contribuabilii sunt obligati incepand cu 31 martie 2021, sa asigure conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic MF-ANAF, respectand termenele limita de conectare pentru fiecare tip de contribuabil (pana la data de 30.06.2021 marii contribuabili, pana la data de 30.11.2021, contribuabilii mijlocii si mici; la momentul fiscalizarii, daca aceasta operatiune se realizeaza ulterior datelor 30.06.2021, respectiv 30.11.2021, in functie de categoria operatorilor economici care detin aparatele de marcat electronice fiscale).

Dupa conectarea caselor de marcat la sistemul informatic al MF-ANAF, nu va mai fi nevoie de depunerea A4200, pentru ca aparatele de marcat vor transmite singure catre ANAF, fisierele cu vanzarile din fiecare zi imediat dupa emiterea raportului de inchidere zilnica a casei de marcat (raportul Z).

Deci, eliminarea A4200 este un beneficiu atat pentru contribuabili care nu mai trebuie sa apeleze la contabili si tehnicieni de service pentru extragerea si transmiterea acestor fisiere catre ANAF, cat si pentru contabili care vor avea mai putine declaratii de transmis.

Obligatia depunerii A4200 ramane pentru o mica parte din contribuabili. 

Iata in ce conditii:

Depunerea A4200 ramane obligatorie doar pentru comerciantii ale caror aparate de marcat sunt instalate in zone nedeservite de retele de comunicatii.

Acestia vor fi obligati sa depuna la ANAF o declaratie pe proprie raspundere din care sa reiasa ca aparatul de marcat functioneaza intr-o zona fara semnal de telecomunicatie (F4110 este disponibil pe site-ul ANAF la sectiunea declaratii). 

Termenele de depunere ale declaratiei pe propie raspundere sunt: pana la data de 30.06.2021 pentru marii contribuabili; pana la data de 30.11.2021 contribuabilii mijlocii si mici; in termen de 2 zile lucratoare de la data instalarii aparatului de marcat electronicfiscal, pentru operatorii economici care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.7.2021, respectiv 1.12.2021.

Intra pe aisemnal.ro pentru a verifica acoperirea retelelor de telecomunicatie din zona in care este instalata casa de marcat.

Se mentine obligatia de a depune formularul aparatelor de marcat neutilizate – F4109 si dupa conectarea acestora la sistemul informatic al MF-ANAF

Obligatia conectarii la sistemul informatic national al MF-ANAF, este instituita pentru toate aparatele de marcat electronice fiscale fiscalizate, inclusiv cele neutilizate, conform prevederilor OPANAF nr. 435/2021 si in termenele stabilite. Pentru AMEF care nu sunt utilizate, se mentine obligatia depunerii formularului F4109 si dupa conectarea acestora la sistemul informatic al MF-ANAF.

 

Sursa:  Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016