Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Retur marfa incasata prin casa de marcat electronica fiscala. Ce documente intocmim si ce implicatii fiscale apar?

23-Feb-2016
3264

In cazul urmator, se comercializeaza marfa cu amanuntul, iar in luna ianuarie s-a emis un bon fiscal unei persoane fizice si ulterior trebuie sa i se restituie banii clientului (din diverse motive: marfa nu are calitatea pe care o doreste clientul sau nu mai exista pe stoc cantitatea pe care o doreste clientul sau clientul nu are suma de bani necesara achitarii marfii). Vom vedea ce acte trebuie intocmite intr-o astfel de situatie, daca trebuie emisa o factura pentru persoana careia se restituie banii pentru reglarea stocului de marfa, daca se va folosi dispozitia de plata, precum si daca factura trebuie declarata in declaratia 394.

In situatia in care la momentul vanzarii nu s-a emis o factura pe numele persoanei fizice, la retur nu se emite o factura de stornare a livrarii efectuate. Cu toate acestea, suma achitata poate fi restituita pe baza unei dispozitii de plata catre casierie in situatia in care cumparatorul revine cu produsul defect in termen de 30 de zile de la data achizitiei acestuia.

In situatia in care cumparatorul plateste contravaloarea bunului, dar acel bun nu mai exista in stoc, are loc anularea operatiunii, caz in care trebuie sa respectati prevederile art. 36 din H.G. nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Astfel, prin acest articol se reglementeaza in mod expres faptul ca "Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal, utilizatorul intocmeste un dosar, care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine a bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata."

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Poate fi considerata greseala incasarea contravalorii unui bun care nu mai exista in magazinul de vanzare cu amanuntul.

In cazul returului de marfa, trebuie respectate prevederile art. 37 din H.G. nr. 479/2003
"(1) In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiva;
b) dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
c) factura sau factura fiscala in rosu, dupa caz.
(2) Returnarea ambalajelor refolosibile, a caror contravaloare este inclusa in pretul produsului vandut, poate fi mentionata inainte de emiterea bonului fiscal prin inscrierea sumei aferente a acestora ca valoare negativa si cu specificatia "ambalaj refolosibil."

In ambele situatii, inclusiv in cazul restituirii sumei prin dipsozitia de plata catre casierie, valoarea operatiunii inregistrate eronat, dar si valoarea returului, trebuie evidentiate, cu semnul minus in jurnalul pentru vanzari si raportate, cu semnul minus, prin declaratia informativa cod 394, la sectiunea
G. REZUMAT DECLARATIE "Incasari in perioada de raportare prin intermediul amef***) inclusiv incasarile prin intermediul bonurilor fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate indiferent daca au/nu au inscris codul de inregistrare in scopuri de tva al beneficiarului (I1) "
AMEF este prescurtarea de la aparate de marcat electronice fiscale.

In alta ordine de idei, in situatia in care cumparatorul nu are numerar suficient pentru achitarea contravalorii bunului, casierul nu este indreptatit sa emita un bon prin casa de marcat electronica fiscala.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - Consultant fiscal si expert contabil

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Retur marfa incasata prin casa de marcat electronica fiscala. Ce documente intocmim si ce implicatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016