Ce trebuie sa faca operatorii economici in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale
Din cauza intreruperii curentului electric in magazin nu a mai putut fi folosita casa de marcat electronica fiscala, iar pentru incasarea produselor vandute s-a completat registrul special si s-au intocmit chitante. Chitantierul detinut in magazin era in 2 exemplare.
Este suficienta emiterea de chitante in 2 exemplare sau este necesar ca fiecare chitanta sa fie emisa in 3 exemplare?
Care este numarul actului legislativ in care sunt prevazute regulile de intocmire si pastrare a chitantelor? Multumesc.
Deconectare aparate de marcat electronice fiscale – raspunsul specialistului:
Conform Ordonantei de Urgenta nr. 28/1999, operatorii economici trebuie sa urmeze anumite proceduri in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale.
In cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici sunt obligati sa:
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- Inregistreze toate operatiunile efectuate intr-un registru special intocmit in acest scop.
- Emita chitante pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului.
Exceptii: Operatorii economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi.
Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice integrate in echipamente nesupravegheate.
- Operatorii economici trebuie sa notifice imediat distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata despre defectarea aparatului de marcat electronic fiscal.
- Notificarea trebuie sa fie conforma cu modul stabilit de partile contractante la momentul comercializarii aparatului sau ulterior.
- Operatorii trebuie sa poata face dovada comunicarii notificarii in fata organelor de control.
- Chitantele trebuie emise in 2 exemplare. Un exemplar ramane la operatorul economic, iar celalalt este inmanat clientului.
- Numarul de exemplare al documentelor financiar-contabile se stabileste prin proceduri proprii, in functie de necesitatile entitatilor.
- In cazul unor controale, chitantele si registrul special trebuie sa fie disponibile pentru verificare.
- Se interzice operatorilor economici sa inmaneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale, cu exceptia situatiei in care aparatul de marcat electronic fiscal este defect si se utilizeaza registrul special si chitantele.
- Daca operatorii economici nu inmaneaza clientului bonul fiscal sau inmaneaza un alt document decat bonul fiscal, clientul trebuie sa solicite bonul fiscal.
- Daca operatorul economic refuza emiterea si inmanarea bonului fiscal, clientul are dreptul de a beneficia de bunul achizitionat sau de serviciul prestat fara a plati contravaloarea acestuia.
Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
(8) In cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi, precum si celor care utilizeaza pentru inregistrarea veniturilor aparate de marcat electronice care sunt integrate in echipamente nesupravegheate.
(81) In cazul prevazut la alin. (8), operatorii economici utilizatori au obligatia sa notifice imediat distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, astfel incat utilizatorul sa poata sa faca dovada comunicarii notificarii la distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, in fata organelor de control. La momentul comercializarii aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, partile contractante stabilesc modul in care operatorul economic notifica distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata in cazul defectarii aparatului de marcat electronic fiscal. Notificarea efectuata in alt mod decat cel stabilit de partile contractante nu este valabila.
(9) Se interzice operatorilor economici care, potrivit legii, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si de a emite bonuri fiscale cu acestea, sa inmaneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8).
(10) In cazul in care operatorii economici prevazuti la alin. (1) nu inmaneaza clientului bonul fiscal sau inmaneaza un alt document decat bonul fiscal, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8), clientul este obligat sa solicite operatorului economic inmanarea bonului fiscal.
(101) In cazul in care operatorii economici prevazuti la alin. (1) refuza emiterea si inmanarea bonului fiscal clientului, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8), acesta din urma are dreptul de a beneficia de bunul achizitionat sau de serviciul prestat fara plata contravalorii acestuia.
Raspuns oferit in luna iulie 2024 de catre specialistii site-ului
PortalCodulFiscal.ro. Dati click
AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Expropriere teren. Emitere factura
Intrebare: O persoana juridica are in proprietate un teren care a fost expropriat pe motiv de utilitate publica de catre o primarie. Pentru aceasta operatiune, este obligatorie emiterea facturii catre primarie si raportarea acesteia in e-Factura, avand in vedere ca este o relatie cu o institutie publica de tip B2G? Sau se intocmeste autofactura? Daca se emite factura, aceasta trebuie sa fie emisa pana pe 15 a lunii urmatoare de la data sentintei instantei care stabileste suma finala a despagubirilor sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Achizitie intracomunitara de bunuri exportate ulterior
Intrebare: O firma din Austria (A) livreaza niste generatoare catre o firma din Romania in luna septembrie. Firma din Romania nu face plata, iar contractul se anuleaza, astfel ca firma din Austria (A) ramane proprietara generatoarelor, care se afla pe teritoriul Romaniei. In acest moment, firma A nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania si nu are nici sediu aici. Ulterior, a fost gasit un nou client pentru generatoare, o firma din Marea Britanie (neinregistrata in Romania), care le va transporta...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Prestare servicii. Regim TVA. Codul UIT
Intrebare: Sunt implicate doua societati si trei coduri fiscale: Societatea 1: ORKA NV Belgia, cu codul fiscal BE 0681786967 Societatea 2 (impropriu zis): ORCA NV Belgia, care are si cod fiscal in Romania ? RO 44507510 Societatea 3: AROBELCO SRL ? persoana juridica romana, cu cod fiscal RO 15481930 Exista un contract de perfectionare activa intre Societatea 1 ? ORKA NV (cod fiscal BE) si Societatea 3 ? AROBELCO (PJ romana ? CF RO). Pana acum, lucrurile decurgeau normal: materia prima se trimitea cu aviz in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<