Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa faca operatorii economici in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale

16-Iul-2024
2016
Ce trebuie sa faca operatorii economici in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale

Din cauza intreruperii curentului electric in magazin nu a mai putut fi folosita casa de marcat electronica fiscala, iar pentru incasarea produselor vandute s-a completat registrul special si s-au intocmit chitante. Chitantierul detinut in magazin era in 2 exemplare.



Este suficienta emiterea de chitante in 2 exemplare sau este necesar ca fiecare chitanta sa fie emisa in 3 exemplare?
Care este numarul actului legislativ in care sunt prevazute regulile de intocmire si pastrare a chitantelor? Multumesc.

Deconectare aparate de marcat electronice fiscale – raspunsul specialistului: 

Conform Ordonantei de Urgenta nr. 28/1999, operatorii economici trebuie sa urmeze anumite proceduri in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale.

In cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici sunt obligati sa:


- Inregistreze toate operatiunile efectuate intr-un registru special intocmit in acest scop.
- Emita chitante pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului.

Exceptii:

Operatorii economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi.
Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice integrate in echipamente nesupravegheate.

- Operatorii economici trebuie sa notifice imediat distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata despre defectarea aparatului de marcat electronic fiscal.

- Notificarea trebuie sa fie conforma cu modul stabilit de partile contractante la momentul comercializarii aparatului sau ulterior.

- Operatorii trebuie sa poata face dovada comunicarii notificarii in fata organelor de control.

- Chitantele trebuie emise in 2 exemplare. Un exemplar ramane la operatorul economic, iar celalalt este inmanat clientului.

- Numarul de exemplare al documentelor financiar-contabile se stabileste prin proceduri proprii, in functie de necesitatile entitatilor.

- In cazul unor controale, chitantele si registrul special trebuie sa fie disponibile pentru verificare.

- Se interzice operatorilor economici sa inmaneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale, cu exceptia situatiei in care aparatul de marcat electronic fiscal este defect si se utilizeaza registrul special si chitantele.

- Daca operatorii economici nu inmaneaza clientului bonul fiscal sau inmaneaza un alt document decat bonul fiscal, clientul trebuie sa solicite bonul fiscal.

- Daca operatorul economic refuza emiterea si inmanarea bonului fiscal, clientul are dreptul de a beneficia de bunul achizitionat sau de serviciul prestat fara a plati contravaloarea acestuia.

Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

(8) In cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi, precum si celor care utilizeaza pentru inregistrarea veniturilor aparate de marcat electronice care sunt integrate in echipamente nesupravegheate.

(81) In cazul prevazut la alin. (8), operatorii economici utilizatori au obligatia sa notifice imediat distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, astfel incat utilizatorul sa poata sa faca dovada comunicarii notificarii la distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, in fata organelor de control. La momentul comercializarii aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, partile contractante stabilesc modul in care operatorul economic notifica distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata in cazul defectarii aparatului de marcat electronic fiscal. Notificarea efectuata in alt mod decat cel stabilit de partile contractante nu este valabila.

(9) Se interzice operatorilor economici care, potrivit legii, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si de a emite bonuri fiscale cu acestea, sa inmaneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8).

(10) In cazul in care operatorii economici prevazuti la alin. (1) nu inmaneaza clientului bonul fiscal sau inmaneaza un alt document decat bonul fiscal, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8), clientul este obligat sa solicite operatorului economic inmanarea bonului fiscal.

(101) In cazul in care operatorii economici prevazuti la alin. (1) refuza emiterea si inmanarea bonului fiscal clientului, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8), acesta din urma are dreptul de a beneficia de bunul achizitionat sau de serviciul prestat fara plata contravalorii acestuia.


Raspuns oferit in luna iulie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 anumite persoane care obtin venituri din chirii vor avea o noua obligatie catre ANAF: depunerea unei cereri de inregistrare pentru contractele de locatiune. Este vorba despre contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun, pentru a se desemna proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care sa indeplineasca obligatia inregistrarii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAF

    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.128/2024 s-a stabilit ca pentru contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun,...» citeste mai departe aici

  • Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscale

    • Prescrierea datoriilor fiscale este un subiect de interes major pentru contribuabili, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Aceasta procedura reglementata de legislatia fiscala defineste termenul in care ANAF poate recupera obligatiile fiscale restante si conditiile in care acestea devin nule din punct de vedere juridic. In acest articol, vom analiza ce inseamna prescrierea datoriilor fiscale, in cat timp se prescriu datoriile fiscale.» citeste mai departe aici

  • Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)

    • Legea 299/2024 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990 a introdus si reglementarea conform careia actionarii unor societati pot vota online sau prin corespondenta la Adunarile Generale. Legea nr. 299/2024 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 1212 din 3 decembrie 2024. Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016