Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Casele de marcat cu jurnal electronic: Obligatiile operatorilor economici fata de ANAF

10-Iul-2018
7271

In cele ce urmeaza vom analiza situatia societatilor mari, care de la 01.08.2018 sunt obligate sa foloseasca case de marcat cu jurnal electronic. Ce schimbari implica asta in relatia cu ANAF? Trebuie societatile sa depuna anumite documente ori declaratii privind folosirea caselor de marcat electronice?

Iata ce spune specialistul

In vederea utilizarii casei de marcat cu jurnal electronic va trebui depus electronic la ANAF "Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale care au obtinut avizul tehnic favorabil" („F4101"). Prin acest formular se transmit informatiile necesare pentru inregistrarea casei de marcat electronica fiscala adaptata pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Aceasta declaratie se depune in termen de 5 zile de la achizitioanrea unei case de marcat electronice fiscale sau in 3 zile – daca este vorba de o casa de marcat electronica adaptata, cu mentiunea ca aceste case de marcat trebuie sa fi obtinut avizul tehnic favorabil prevazut la art. 78(1) b).

Pentru mai multe detalii, este recomandat Ghidul cu privire la inregistrarea informatiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale, precum si la emiterea certificatului de atribuire a numarului unic de identificare in etapa de preoperationalizare registru. Acest ghid poate fi gasit pe site-ul ANAF.

Conform OPANAF nr. 627/2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, trebuie transmis lunar datele pana in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Casele de marcat cu jurnal electronic: Obligatiile operatorilor economici fata de ANAF":
Rating:

Nota: 1.86 din 7 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016