Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Casele de marcat cu jurnal electronic: Obligatiile operatorilor economici fata de ANAF

10-Iul-2018
10236

In cele ce urmeaza vom analiza situatia societatilor mari, care de la 01.08.2018 sunt obligate sa foloseasca case de marcat cu jurnal electronic. Ce schimbari implica asta in relatia cu ANAF? Trebuie societatile sa depuna anumite documente ori declaratii privind folosirea caselor de marcat electronice?

Iata ce spune specialistul

In vederea utilizarii casei de marcat cu jurnal electronic va trebui depus electronic la ANAF "Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale care au obtinut avizul tehnic favorabil" („F4101"). Prin acest formular se transmit informatiile necesare pentru inregistrarea casei de marcat electronica fiscala adaptata pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Aceasta declaratie se depune in termen de 5 zile de la achizitioanrea unei case de marcat electronice fiscale sau in 3 zile – daca este vorba de o casa de marcat electronica adaptata, cu mentiunea ca aceste case de marcat trebuie sa fi obtinut avizul tehnic favorabil prevazut la art. 78(1) b).

Pentru mai multe detalii, este recomandat Ghidul cu privire la inregistrarea informatiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale, precum si la emiterea certificatului de atribuire a numarului unic de identificare in etapa de preoperationalizare registru. Acest ghid poate fi gasit pe site-ul ANAF.

Conform OPANAF nr. 627/2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, trebuie transmis lunar datele pana in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?

    • In anul 2025, distribuirea dividendelor continua sa reprezinte un subiect important pentru societatile comerciale si asociatii acestora, in special in contextul modificarilor privind cota de impozitare si obligatiile fiscale aferente. Avem acest caz. Asociatii doresc distribuirea de dividende pentru anul 2025, astfel ca societatea va intocmi bilant interimar la 30.06.2025, cu intentia de a plati dividende interimare in luna iulie, dupa finalizarea inventarierii. Daca societatea nu dispune de...» citeste mai departe aici

  • CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative

    • Anul 2025 a venit cu promisiuni de simplificare fiscala, dar si cu o doza serioasa de confuzie pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si alte categorii de contribuabili cu venituri nesalariale. Una dintre cele mai importante intrebari fara raspuns clar este: cum se asigura continuitatea la sanatate, in lipsa declaratiei estimative? Daca in trecut aceasta declaratie era un pilon important in dobandirea calitatii de asigurat, acum, in contextul noilor reguli, contribuabilii se confrunta cu...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi

    • Platile si incasarile cash cu parteneri straini pot ridica semne de intrebare, mai ales cand vine vorba de limite legale. Exista plafon pentru plati externe in numerar? Ce reguli se aplica in Romania si ce trebuie justificat cand operatiunea are loc in afara tarii? In acest articol, clarificam ce spune legea despre plafonul platilor numerar in valuta, in functie de locul tranzactiei si provenienta fondurilor.» citeste mai departe aici

  • Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025

    • Mijloacele fixe reprezinta bunuri materiale utilizate pe termen lung in activitatea economica sau administrativa a unei entitati. Acestea nu se consuma intr-un singur ciclu de exploatare si contribuie la desfasurarea activitatilor prin intermediul lor pe o perioada mai mare de un an. In cazul organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), gestionarea corecta a mijloacelor fixe este esentiala pentru transparenta si conformitate cu reglementarile contabile si fiscale aplicabile.» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare

    • Incepand cu anul 2025, ANAF a adus o modificare esentiala in modul in care sunt desfasurate controalele antifrauda. Un nou document, cu efecte juridice majore, a fost introdus in arsenalul Directiei Generale Antifrauda Fiscala: somatia de prezentare a documentelor. Aceasta inlocuieste, din punct de vedere al fortei juridice, vechea invitatie informala, transformand refuzul nejustificat de cooperare intr-o potentiala infractiune penala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016