Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF raspunde: Ce declaratii se depun in cazul in care se defecteaza casa de marcat?

23-Aug-2019
2840

In cadrul celei mai recente sesiuni de asistenta online oferita de specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, unul dintre contribuabili a adresat o intrebare care, probabil, ii va interesa pe foarte multi agenti economici la un moment dat: Ce declaratii se depun in cazul in care casa de marcat se strica?

Asadar, intrebarea completa adresata de contribuabil suna in felul urmator:

“In situatia in care intr-o luna nu exista date de la casa de marcat (memoria fiscala s-a "ars" si a fost inlocuita fara a putea recupera datele), ce declaratie se depune? (…) In luna iulie nu am declarat nimic, deoarece nu am decat un proces verbal de la unitatea de service.....multumesc”.

Raspunsul ANAF


“Potrivit prevederilor art. 66 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.

Modalitatea de notificare este cea prevazuta de partile contractante la momentul comercializarii aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, iar utilizatorul trebuie sa pastreze dovada notificarii defectiunii.

La procesul verbal incheiat de catre unitatea acreditata pentru service sau distribuitorul autorizat la inlocuirea memoriei defecte, trebuie anexat raspunsul distribuitorului autorizat in care se arata ca nu poate asigura citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale conform obligatiei instituite la art. 67. alin. (2) din HG nr. 479/2003, iar datele generate de catre aparatul de marcat electronic fiscal nu au putut fi extrase in format XML. 

Utilizatorii nu au in prezent obligatia de a comunica catre organul fiscal informatii referitoare la astfel de situatii. in cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifica organul fiscal competent."

Citeste si:

MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor case de marcat, amendati de la prima abatere

Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF raspunde: Ce declaratii se depun in cazul in care se defecteaza casa de marcat?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • A fost actualizat modelul declaratiei pe proprie raspundere
    • In urma Ordonantei militare nr.3/2020 a fost impusa completarea unei declaratii de proprie raspundere pentru persoanele care vor sa paraseasca locuinta in perioada starii de urgenta. Grupul de Comunicare Strategica din cadrul Ministerului Afacerilor Interne anunta faptul ca modelul declaratiei pe proprie raspundere, accesibil pe pagina https://stirioficiale.ro/, a fost simplificat in privinta datelor care necesita a fi completate. Documentul poate fi redactat/completat de pe PC/laptop in...» citeste mai departe aici

  • Bonificatii de 5% sau 10% pentru firmele care platesc anticipat impozitul pe profit
    • Ministerul Finantelor Publice a anuntat, joi, ca firmele care platesc anticipat impozitul pe profit vor primi bonificatie de 5% sau 10%. Bonificatie de 10% si pentru microintreprinderi. Astfel, contribuabilii platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si plata, care platesc impozitul datorat pentru trimestrul I al anului 2020, respectiv pentru plata anticipata aferenta aceluiasi trimestru, pâna la termenul scadent de 25 aprilie 2020 inclusiv, beneficiaza de o...» citeste mai departe aici

  • ANAF trateaza cu prioritate operatiunile desfasurate de operatorii economici pentru a asigura functionarea statului
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa prin care anunta ca sprijina efortul national de limitare a raspandirii infectiei cu noul coronavirus si trateaza cu prioritate operatunile desfasurate de companii si de operatorii economici. Agentia sustine ca „a angrenat toate fortele sale in combaterea raspandirii infectiei cu noul virus, dar mai ales pentru asigurarea functionarii Statului Roman si pentru indeplinirea atributiilor prevazute prin...» citeste mai departe aici

  • Cum iti poti salva afacerea in vreme de criza. Solutii fiscale pentru contabili
    • Pandemia cu care ne confruntam din cauza virusului COVID-19 poate avea repercursiuni grave pentru mediul de afaceri. Aceasta situatie ne-a luat pe toti prin surpriza, iar statul a venit in ajutorul companiilor cu cateva ordonante militare, menite sa sprijine mediul de afaceri in aceasta grea incercare. Totusi, cele doua Ordonante prezinta multe neclaritati si lasa loc unor interpretari diverse. Acest lucru este extrem de periculos si poate sa iti afecteze afacerea. Participa si tu in data de 3...» citeste mai departe aici

  • Scutiri de taxe vamale si TVA pentru importurile destinate prevenirii si combaterii COVID-19
    • Ministerul Finantelor Publice anunta printr-un comunicat de presa ca a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica scutiri de taxe vamale si TVA pentru importurile destinate prevenirii si combaterii raspandirii coronavirusului COVID-19. Scutirea de taxe vamale si TVA va fi acordata pentru importurile de echipamente de protectie, alte dispozitive sau echipamente medicale, medicamente, efectuate de catre organizatii de stat, de organizatii caritabile sau filantropice, aprobate de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016