
Raportul Special
realizat de specialisti
In cadrul celei mai recente sesiuni de asistenta online oferita de specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, unul dintre contribuabili a adresat o intrebare care, probabil, ii va interesa pe foarte multi agenti economici la un moment dat: Ce declaratii se depun in cazul in care casa de marcat se strica?
Asadar, intrebarea completa adresata de contribuabil suna in felul urmator:
“In situatia in care intr-o luna nu exista date de la casa de marcat (memoria fiscala s-a "ars" si a fost inlocuita fara a putea recupera datele), ce declaratie se depune? (…) In luna iulie nu am declarat nimic, deoarece nu am decat un proces verbal de la unitatea de service.....multumesc”.
“Potrivit prevederilor art. 66 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.
Modalitatea de notificare este cea prevazuta de partile contractante la momentul comercializarii aparatului de marcat electronic fiscal sau ulterior, iar utilizatorul trebuie sa pastreze dovada notificarii defectiunii.
La procesul verbal incheiat de catre unitatea acreditata pentru service sau distribuitorul autorizat la inlocuirea memoriei defecte, trebuie anexat raspunsul distribuitorului autorizat in care se arata ca nu poate asigura citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale conform obligatiei instituite la art. 67. alin. (2) din HG nr. 479/2003, iar datele generate de catre aparatul de marcat electronic fiscal nu au putut fi extrase in format XML.
Utilizatorii nu au in prezent obligatia de a comunica catre organul fiscal informatii referitoare la astfel de situatii. in cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifica organul fiscal competent."
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Citeste si:
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Conectarea caselor de marcat la ANAF este obligatorie si pentru firmele cu activitatea suspendata? Ce spune legeaRolul serviciului TelVerde al MFP. Cand si unde reclami posibile fapte de coruptie?ANAF raspunde: Procedura privind radierea noilor case de marcatInspectorii antifrauda anunta controale, de la mijlocul lunii martie. Se verifica dotarea cu aparate de marcat cu jurnal electronicReduceri comerciale si vanzare cu amanuntul. Cum gestionam in contabilitate?Ultimele articole
CASA DE MARCAT in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscaleBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareBonuri fiscale fara cod unic de inregistrare (CUI). Sunt sau nu deductibile?Bonuri fiscale peste valoarea de 100 euro. Firmele sunt obligate sa emita facturi in acest caz?Articole similare
Case de marcat electronice 2024. Raportul Z poate fi emis de doua ori intr-o zi?Actiunile de control antifrauda au aplicat amenzi si confiscari in cuantum de 7,35 milioane leiPFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatiiCum facem compensari cu FisculSe va infiinta Registrul national electronic de evidenta a caselor de marcatUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareE-Factura si E-TVA, modificate de Finante printr-un nou Proiect de OUG! Care sunt noutatileControale GDAF: Inspectorii verifica operatorii care efectueaza ITP pentru autovehiculeArticole similare
De ce e importanta Declaratia 017 si cine o depuneCe DECLARATII fiscale depunem la infiintarea de sedii secundare?Termenul incepand cu care Declaratia 112 se va depune exclusiv in format electronic se amana. Aflati aici pana candNoutati Legislatie Fiscala 10 - 14 noiembrie 2008Revista Romana de TVA nr. 27, iunie 2009, bisUltimele articole
Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timpDECLARATII ANAF. F3000 se depune pana pe data de 15 mai 2025Calendar ANAF. DECLARATII scadente in luna martie 2025Declaratia 394. Ce este, cine si pana cand trebuie sa o depuna, studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activitati independente. Contabilitatea in partida simplaModificarile aduse OUG 28/1999 de Legea nr. 136/2019. Tabel comparativ (oficial DGRFP)Case de marcat fiscale: Operatorii economici sunt obligati prin Legea 36/2023 sa arhiveze memoriile fiscale pe o perioada de 5 aniCum stabilim venitul net din activitati independente?Operatiuni de sponsorizare, mecenat sau donatii efectuate. Tratament fiscalUltimele articole
PFA norma de venit. Cum se calculeaza plafonul de 25.000 euro in 2024?Declaratia F4109 trebuie transmisa pentru TOATE casele de marcat electronice neutilizate, chiar si pentru cele cu memoria fiscala scoasaCase de marcat electronice fiscale neutilizate. Nu exista exceptii de la obligatia depunerii formularului F4109Noile case de marcat cu jurnal electronic trebuie sa fie avizate tehnic. Iata conditiile!Declararea veniturilor din activitati independente realizate in anul 2016. Ce trebuie sa stiti cand completati D 200Sfaturi de la experti
Suspendare activitate sala de fitness. Returnare bani abonamente
Intrebare: O sala de sport a trebuit sa isi suspende brusc activitatea. O parte dintre clientii care au abonamente in vigoare doresc sa primeasca banii pe abonament inapoi. Sala a inceput imediat sa ramburseze banii, proportional cu perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Achizitie si inchiriere utilaj non-UE
Intrebare: O societate platitoare de TVA si impozit pe profit din Romania, cu activitate de dezvoltare software, doreste sa achizitioneze din UK un aparat pentru cosmetica, care nu are legatura cu activitatea curenta, si pe care sa-l...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA