Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii noi pentru operatorii economici din sectorul alimentatiei publice in contextul redeschiderii restaurantelor in interiorul cladirilor

02-Sep-2020
1505

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri informeaza, printr-un comunicat de presa oficial, ca incepand cu data de 01 septembrie a.c. sunt permise activitatile de preparare, servire si consum al produselor alimentare, bauturilor alcoolice si nealcoolice in unitatile de alimentatie publica de tipul restaurantelor si cafenelor, in interiorul cladirilor, precum si in spatiile special amenajate din exteriorul cladirilor. 

In acest sens, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, impreuna cu Ministerul Sanatatii si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, a emis Ordinul pentru aprobarea Normei privind stabilirea masurilor specifice de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2 pentru activitatile de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice, in unitatile de alimentatie publica de tipul restaurantelor si cafenelor, din interiorul cladirilor, precum si, in spatiile special amenajate din exteriorul cladirilor. 

Astfel, operatorii economici din sectorul alimentatiei publice au urmatoarele obligatii privind protectia clientilor in spatiile in care acestia au acces: 

a) la intrarea in unitatea de alimentatie publica se va face un triaj observational al clientilor, iar accesul clientilor cu semne vizibile de infectie respiratorie va fi interzis; 

b) se vor asigura ca la intrarea in unitatea de alimentatie publica, pe mese si la grupurile sanitare exista dispozitive cu produse biocide avizate/autorizate, necesare dezinfectarii mainilor clientilor, precum si informarea acestora cu privire la modul de utilizare; 

c) stabilesc circuite cu sens unic daca este posibil, ce trebuie parcurse de clienti in unitatile de alimentatie publica, astfel incat sa se minimizeze contactele intre clienti (exemplu: inspre si dinspre toaleta); 

d) portul mastii de catre clienti este obligatoriu in cazul deplasarii in zonele comune ale unitatii de alimentatie publica; 

e) se interzice transferul meniurilor, solnitelor, olivierelor si al altor obiecte de pe o masa pe alta. Acestea vor fi dezinfectate dupa plecarea clientilor de la o masa si, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unica folosinta; 

f) se interzice consumul de produse stand in picioare, pentru a minimiza circulatia clientilor in interiorul unitatii; 

g) se interzice consumul de alimente/bauturi la scaunele situate la bar si se limiteaza interactiunea persoanelor stand in picioare; 

h) se interzic activitatile de divertisment (dans) in cadrul unitatii de alimentatie publica; 

i) in unitatile cu plata la casa de marcat se vor instala panouri de protectie din plexiglas; 

j) va fi incurajata plata cu cardul, fie la casa, fie catre personalul de servire; 

k) se asigura ca normele de distantare fizica sunt aplicate in mod eficace si ca se evita pe cat posibil interactiunea fizica cu si intre clienti; se stabileste un numar de maximum 6 clienti care pot ocupa o masa, exceptie de la aceasta regula fac membrii de familie; 

l) se asigura respectarea distantei intre ocupantii meselor alaturate prin amplasarea meselor pe principiul “o masa ocupata, una libera”, in cazul unitatilor de alimentatie publica de tipul restaurantelor si cafenelor din interiorul cladirilor, sau, dupa caz, respectarea distantei de minimum 2 m intre ocupantii scaunelor meselor alaturate, in spatiile special amenajate din exteriorul cladirilor; 

m) in functie de amplasarea meselor ?i cu respectarea prevederilor prezentei norme, se va stabili numarul maxim de locuri care pot fi ocupate in cadrul unitatii de alimentatie publica; acest numar va fi afisat intr-un loc vizibil, la intrarea in unitatea de alimentatie publica; 

n) ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioara sau cu inscriere la sosire in registrul intocmit cu respectarea prevederilor Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (colectare date de contact pentru minim o persoana pentru fiecare masa), astfel incat sa se evite aglomerarile la intrarea in unitate si sa se faciliteze ancheta epidemiologica in cazul aparitiei unui caz de imbolnavire intre clientii localului. Exceptie fac clientii unitatilor de alimentatie publica ce deservesc unitati de cazare, unde rezervarea se poate face pe baza numarului camerei unde sunt cazati; 

o) se asigura ca la servirea mesei personalul va purta masca si i?i va dezinfecta mainile inainte de fiecare servire; 

p) informeaza clientii asupra regulilor de igiena, dezinfectare si distantare fizica, precum si a necesitatii limitarii timpului de servire a mesei, acolo unde este cazul; 

q) asigura curatarea si dezinfectia cu produse biocide avizate/autorizate, a tuturor spatiilor/suprafetelor unde au acces clientii, precum si a ustensilelor utilizate in timpul servirii mesei; 

r) se asigura o protectie suplimentara a produselor alimentare din vitrinele deschise sau bufete situate in spatiile de servire si consum, limitand accesul clientilor la produse si preparate acestea fiind servite de personal care asista servirea produselor din vitrine sau bufete; 

s) utilizarea de semnalizari pentru a directiona clientii pe benzi, daca este posibil, pentru a facilita circulatia, mentinand in acelasi timp distanta fizica intre clienti de 1,5 m. 

t) se asigura ca se efectueaza dezinfectia meselor, dupa fiecare client/grup, cu produse biocide avizate/autorizate, care necesita un timp minim de contact; 

u) se recomanda aerisirea cat mai frecventa a incintelor, prin deschiderea ferestrelor si/sau usilor, cu folosirea sistemelor de aer conditionat in caz de canicula. Se asigura un program de intretinere a echipamentelor de climatizare in concordanta cu recomandarile producatorului. Se asigura curatarea si schimbarea filtrelor pentru sistemele centralizate de aer conditionat, precum si curatarea frecventa a filtrelor de la sistemele de ventilatie din lifturi, in locatiile unde accesul catre unitatea de alimentatie publica presupune folosirea acestuia. 

Reluarea activitatilor in restaurantele si cafenelele aflate in interiorul cladirilor, inclusiv in cazul celor din hoteluri, pensiuni sau alte unitati de cazare, este permisa in judetele/municipiul Bucuresti unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala de 1,5/1.000 de locuitori. 

De asemenea, conform Hotararii Guvernului pentru modificarea si completarea anexei nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, activitatea restaurantelor si a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unitati de cazare este permisa doar pentru clientii cazati, in judetele/municipiul Bucuresti in care, incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile depaseste pragul de 1,5/1.000 de locuitori. 

Operatorii economici au obligatia sa respecte orarul de lucru cu publicul ?i restrictiile stabilite prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, la propunerea Grupului de suport tehnico - ?tiintific privind gestionarea bolilor inalt contagioase pe teritoriul Romaniei sau a comitetului judetean/al municipiului Bucure?ti pentru situatii de urgenta. Masura se stabileste pentru unitatile administrativ-teritoriale in care se constata o raspandire comunitara intensa a virusului ?i/sau un numar in cre?tere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2. 

Activitatea in baruri, cluburi si discoteci nu este permisa. 

 

 

Sursa: MEEMA

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016