Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce obligatii avem in 2014 in ce priveste sistemul TVA la incasare?

27-Ian-2014
1069
Va reamintim ca incepand cu data de 1 ianuarie 2014 au intrat in vigoare noile prevederi privind sistemul TVA la incasare, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.111/2013 pentru reglementarea unor masuri fiscale si pentru modificarea unor acte normative.

Una dintre modificarile aduse sistemului TVA la incasare prin OUG nr. 111/2013 se refera la modalitatea de determinare a cifrei de afaceri care serveste drept referinta pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei.

Astfel, potrivit noilor prevederi, in cifra de afaceri pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei se includ si operatiunile scutite de TVA fara drept de deducere, spre deosebire de reglementarile in vigoare pana la data de 31 decembrie 2013 potrivit carora cifra de afaceri includea, in ceea ce priveste operatiunile scutite, doar operatiunile scutite de TVA cu drept de deducere.

Ca urmare a acestei modificari, contribuabilii care:

- opteaza pentru a continua aplicarea sistemului TVA la incasare in anul 2014, sau

- opteaza pentru a intra in sistemul TVA la incasare in anul 2014, daca in anul 2013 nu au aplicat sistemul,


vor determina cifra de afaceri pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei potrivit prevederilor in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2014, incluzand astfel si operatiunile scutite de TVA fara drept de deducere realizate in cursul anului 2013.

Contribuabilii care au aplicat sistemul TVA la incasare in anul 2013 au obligatia de a verifica daca cifra de afaceri pentru anul 2013, la care adauga si operatiunile scutite de TVA fara drept de deducere din anul 2013, depaseste sau nu plafonul de 2.250.000 lei, determinat conform prevederilor art. 1342 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificata si completata prin OUG nr. 111/2013. in situatia in care cifra de afaceri astfel determinata depaseste plafonul de 2.250.000 lei, persoanele impozabile trebuie sa solicite iesirea din sistem, pana la data de 25 ianuarie 2014.

Un alt aspect care deriva din modificarea prevederilor legale privind sistemul TVA la incasare, vizeaza persoanele impozabile care au fost inregistrate in scopuri de TVA incepand cu data de 1 ianuarie 2014 si care au fost inscrise incepand cu aceasta data si in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.

Avand in vedere noile prevederi privind sistemul TVA la incasare potrivit carora aplicarea sistemului a devenit optionala, in situatia in care persoanele la care am facut referire mai sus doresc sa renunte la aplicarea sistemul TVA la incasare, acestea au posibilitatea solicitarii iesirii din sistem prin optiune prin depunerea unei notificari (Formularul 097) oricand in cursul anului 2014, intre 1 si 25 ale lunii, conform prevederilor art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2013.

Aceste persoane impozabile aplica sistemul TVA la incasare pana la data radierii din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.

Sursa: Finante Arges


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce obligatii avem in 2014 in ce priveste sistemul TVA la incasare?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

  • ANAF explica: Procedura completa de obtinere a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
    • In cadrul sesiunii de asistenta online organizata miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentantii institutiei au prezentat pasii care sunt necesari pentru obtinerea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale. Raspunzand la intrebarea unui contribuabil interesat de “procedura de obtinere/aprobare a platii esalonate a datoriilor/obligatiilor fiscale”, ANAF a precizat ca esalonarea la plata este reglementata prin “Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura...» citeste mai departe aici

  • BNR schimba regulile de acordare a creditelor! Cine are de castigat?
    • Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei - BNR a adoptat, miercuri, Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului BNR nr. 17/2012 privind anumite conditii de creditare, cu modificarile si completarile ulterioare, a informat institutia. “Conform noilor prevederi, nivelul maxim al gradului de indatorare va fi de 40% din venitul net la creditele in lei si 20% la cele in valuta. Gradul total de indatorare se determina ca pondere a obligatiilor totale lunare de...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016