Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce obligatii avem in 2014 in ce priveste sistemul TVA la incasare?

27-Ian-2014
2216
Va reamintim ca incepand cu data de 1 ianuarie 2014 au intrat in vigoare noile prevederi privind sistemul TVA la incasare, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.111/2013 pentru reglementarea unor masuri fiscale si pentru modificarea unor acte normative.

Una dintre modificarile aduse sistemului TVA la incasare prin OUG nr. 111/2013 se refera la modalitatea de determinare a cifrei de afaceri care serveste drept referinta pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei.

Astfel, potrivit noilor prevederi, in cifra de afaceri pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei se includ si operatiunile scutite de TVA fara drept de deducere, spre deosebire de reglementarile in vigoare pana la data de 31 decembrie 2013 potrivit carora cifra de afaceri includea, in ceea ce priveste operatiunile scutite, doar operatiunile scutite de TVA cu drept de deducere.

Ca urmare a acestei modificari, contribuabilii care:

- opteaza pentru a continua aplicarea sistemului TVA la incasare in anul 2014, sau


- opteaza pentru a intra in sistemul TVA la incasare in anul 2014, daca in anul 2013 nu au aplicat sistemul,


vor determina cifra de afaceri pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei potrivit prevederilor in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2014, incluzand astfel si operatiunile scutite de TVA fara drept de deducere realizate in cursul anului 2013.

Contribuabilii care au aplicat sistemul TVA la incasare in anul 2013 au obligatia de a verifica daca cifra de afaceri pentru anul 2013, la care adauga si operatiunile scutite de TVA fara drept de deducere din anul 2013, depaseste sau nu plafonul de 2.250.000 lei, determinat conform prevederilor art. 1342 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificata si completata prin OUG nr. 111/2013. in situatia in care cifra de afaceri astfel determinata depaseste plafonul de 2.250.000 lei, persoanele impozabile trebuie sa solicite iesirea din sistem, pana la data de 25 ianuarie 2014.

Un alt aspect care deriva din modificarea prevederilor legale privind sistemul TVA la incasare, vizeaza persoanele impozabile care au fost inregistrate in scopuri de TVA incepand cu data de 1 ianuarie 2014 si care au fost inscrise incepand cu aceasta data si in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.

Avand in vedere noile prevederi privind sistemul TVA la incasare potrivit carora aplicarea sistemului a devenit optionala, in situatia in care persoanele la care am facut referire mai sus doresc sa renunte la aplicarea sistemul TVA la incasare, acestea au posibilitatea solicitarii iesirii din sistem prin optiune prin depunerea unei notificari (Formularul 097) oricand in cursul anului 2014, intre 1 si 25 ale lunii, conform prevederilor art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2013.

Aceste persoane impozabile aplica sistemul TVA la incasare pana la data radierii din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.

Sursa: Finante Arges


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016