Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ati aplicat TVA la incasare in 2013? Cum puteti renunta sau continua aplicarea sistemului in 2014

23-Ian-2014
2993
Daca in 2013 ati aplicat sistemul TVA la incasare, in 2014 exista optiunea de a continua sau de a renunta la aplicarea sistemului de TVA la incasare.

Asadar, in conformitate cu dispozitiile art. II din OUG 111/2013 pentru reglementarea unor masuri fiscale si pentru modificarea unor acte normative pentru persoanele impozabile care la data de 1 ianuarie 2014 aplica sistemul TVA la incasare sunt aplicabile urmatoarele prevederi:

*** Pot CONTINUA continua aplicarea sistemului TVA la incasare, daca sunt eligibile pentru aplicarea acestui sistem, caz in care se considera ca au optat in mod tacit pentru continuarea aplicarii sistemului;

- in acest caz nu se depune formularul 097 "Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare"


*** Pot RENUNTA la aplicarea sistemului TVA la incasare ORICAND in cursul anului 2014 si solicita sa fie radiate din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, ANUL 2014 NEFIIND CONSIDERAT PRIMUL AN IN CARE AU OPTAT pentru aplicarea sistemului TVA la incasare

- in acest caz se depune formularul 097 "Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare" intre data de 1 si 25 ale lunii

- organele fiscale competente opereaza radierea din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea.

- pana la data radierii persoanele impozabile trebuie sa aplice sistemul TVA la incasare;

*** SUNT OBLIGATE sa solicite RADIEREA din Registrul persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare in situatia in care in ultima perioada fiscala a anului au depasit plafonul de 2.250.000 lei

- in acest caz se depune formularul 097 "Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare" pana la data de 25 ianuarie 2014

- organele fiscale competente opereaza radierea din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare pana la data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea

- daca persoanele impozabile nu depun notificarea pana la 25 ianuarie 2014, organele fiscale competente opereaza radierea din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare din oficiu incepand cu data inscrisa in decizia de radiere.

ATENTIE: Atat in cazul persoanelor impozabile care continua aplicarea sistemului TVA la incasare, cat si al celor care ies din sistem, pentru operatiunile al caror fapt generator de taxa a intervenit pana la data de 31 decembrie 2013 inclusiv, precum si pentru facturile emise inainte de aceasta data, in situatia in care cea de-a 90-a zi calendaristica de la data emiterii facturii sau de la termenul-limita prevazut de lege pentru emiterea facturii este ulterioara datei de 31 decembrie 2013, exigibilitatea taxei intervine la data incasarii totale sau partiale a contravalorii bunurilor livrate/serviciilor prestate.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ati aplicat TVA la incasare in 2013? Cum puteti renunta sau continua aplicarea sistemului in 2014":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cele mai importante obligatii ale contabililor, pana la finalul anului 2019
    • Contabilii mai au la dispozitie doar 8 zile lucratoare, pana pe 20 decembrie - data limita pentru depunerea declaratiilor, timp in care au de indeplinit o multime de obligatii fiscale. Cu ajutorul colegilor nostri, am intocmit o lista cu lucrurile pe care contabilii le au de facut pana la finalul anului 2019. Asadar, acestia trebuie sa: Verifice daca firma este in situatia de a colecta TVA la sponsorizarile in bunuri - daca firma este platitoare de TVA; Reevalueze imobilizarile – daca...» citeste mai departe aici

  • INFORMARE ANOFM privind anularea creantelor fiscale
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza debitorii, fie ca sunt persoane fizice sau juridice, despre posibilitatea de a a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit Ordonantei Guvernului nr.6/2019. Conditia este ca achitarea creantelor principale sa fie facuta pana la data de 15.12.2019. “Avand in vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr.6/2019 si a Ordinului Presedintelui ANOFM nr.728/2019, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor anunta inghetarea salariilor demnitarilor: Acceptam toti!
    • Ministrul Finantelor, Florin Citu, a anuntat ieri, 09 decembrie, ca una dintre masurile pe care le ia in calcul pentru redresarea situatiei economice actuale a Romaniei este inghetarea salariilor demnitarilor. Acesta sustine ca inclusiv presedintele Klaus Iohannis este de acord cu masura asta. Ministrul Florin Citu a vorbit, intr-o conferinta de presa, despre subiectele discutate cu presedintele Klaus Iohannis."Am discutat despre situatia economiei, despre ce s-a discutat la ECOFIN si...» citeste mai departe aici

  • Dubla finantare versus indicatori proiect
    • O societate X s-a obligat sa angajeze doua persoane, pentru a obtine baremul proiectului Start-up Nation. In acelasi timp unul dintre angajati beneficiaza de subventie de la AJOFM, conform art.85 din Legea nr.76/2002 (sau sunt firme care beneficiaza si de subventie conform art.80, Legea 76/2002). Se considera dubla finantare ca firma sa beneficieze de subventia de la AJOFM in conditiile in care beneficiaza si de proiect Start-up Nation? Salariul angajatului respectiv nu este platit din...» citeste mai departe aici

  • Implicatiile fiscale ale cedarii dreptului aferent antecontractului de vanzare-cumparare ale unui teren
    • "O societate platitoare de impozit microintreprinderi si TVA a incheiat, in urma cu un an, un antecontract de vanzare cumparare pentru un teren extravilan, la un pret de 500 lei. Aceasta a primit banii integral insa nu a finalizat transferul activului din motive de imposibilitate a obtinerii tuturor avizelor specifice regimului in care se afla terenul. La acest moment, societatea cumparatoare instraineaza drepturile ce ii revin in baza antecontractului mai sus amintit, catre o terta persoana...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016