Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri prioritare pentru prevenirea raspandirii COVID-19 la locurile de munca (Informare ITM)

31-Mar-2020
2613

Inspectia Muncii a publicat recent o informare cu privire la prevenirea infectiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) la locurile de munca.

Inspectia Muncii recomanda angajatorilor, lucratorilor, reprezentantilor acestora, precum si altor participanti la procesele de munca sa se informeze si sa aplice masurile dispuse de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta si de autoritatile competente, pentru gestionarea si limitarea raspandirii COVID-19.

Avand in vedere prevederile Decretului nr. 195/16.03.2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei si ale Ordonantelor militare emise de ministrul afacerilor interne, institutia recomanda angajatorilor sa introduca, acolo unde este posibil, munca la domiciliu sau telemunca pe perioada starii de urgenta.

Pentru a afla toate raspunsurile la intrebarile dumneavoastra legate de telemunca, faceti click AICI.

Ca angajatori trebuie sa aveti in vedere urmatoarele masuri prioritare pentru prevenirea aparitiei si raspandirii COVID-19 la locurile de munca:

1.Informati si instruiti lucratorii cu privire la prevenirea si limitarea imbolnavirilor cu noul Coronavirus, pe baza recomandarilor autoritatilor competente.

2. Asigurati echipamente individuale de protectie[I] (spre exemplu: masti de protectie, manusi de protectie etc.) si verificati corecta utilizare a acestora iar, in cazul degradarii sau al pierderii calitatilor de protectie, acordati echipamente individuale de protectie noi care sa protejeze lucratorii impotriva COVID-19.

3. Stabiliti masuri igienico-sanitare cu consultarea medicilor de medicina muncii.

4. Instruiti lucratorii cu privire la asigurarea unei igiene respiratorii corecte conform recomandarilor autoritatilor din domeniul sanatatii.

5. Acordati, in mod gratuit, materiale igienico-sanitare (sapun, prosoape hartie, dezinfectanti etc.) care sa previna raspandirea infectiei cu noul Coronavirus.

6. Limitati reuniunile de lucru la minim posibil, iar daca acestea sunt absolut necesare luati toate masurile de prevenire si protectie (sedinte in sistem video conferinta, distanta de siguranta intre participanti etc.).

7. Limitati contactul dintre persoane, luati masuri pentru pastrarea distantei de siguranta, evitati activitatile colective (evitati expunerea lucratorilor la contact direct/interactiune cu un numar mare de persoane, formarea zonelor aglomerate in cadrul proceselor de munca etc.).

8. Reduceti la minim posibil delegatiile/deplasarile lucratorilor pentru indeplinirea sarcinilor de munca.

9. Asigurati controlul medical periodic al lucratorilor.
Angajatorul are obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca (Legea nr. 319/2006, actualizata).

Lucratorii au obligatia sa isi desfasoare activitatea in conformitate cu instructiunile primite din partea angajatorului, astfel incat sa nu se expuna la pericol de infectie cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) si sa previna expunerea altor persoane care ar putea fi afectate de actiunile/omisiunile lor.
Pentru recomandari/informatii privind noul Coronavirus apelati TELVERDE 0800.800.358
Numai in caz de urgenta apelati 112 !

[I] Echipamentul individual de protectie reprezinta orice echipament destinat a fi purtat sau manuit de un lucrator pentru a-l proteja impotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa ii puna in pericol securitatea si sanatatea la locul de munca, precum si orice supliment sau accesoriu proiectat pentru a indeplini acest obiectiv (art. 5 lit. j) din Legea nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

Sursa: ITM Arad

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016