Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
In legatura cu informatiile aparute in mass-media referitoare la majorarea salariilor, MFP face urmatoarele precizari:
Ministerul Finantelor Publice (MFP) este organizat si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, care aplica strategia si Programul de guvernare in domeniul finantelor publice. Realizarea principalelor functii ale MFP, precum cele de strategie in domeniul fiscal-bugetar, contabilitate publica si datorie publica, de sinteza si reglementare, de reprezentare a statului si a Guvernului Romaniei in plan intern si extern, de prognoza prin care se asigura elaborarea de studii si prognoze pe termen scurt, mediu si lung privind evolutia economiei romanesti, de conceptie bugetara si fiscala, de administrare a veniturilor statului, de administrare a datoriei publice, nu pot fi indeplinite decat prin mentinerea unei continuitati a personalului structurilor care, prin atributiile lor, realizeaza aceste functii extrem de importante ale Guvernului.
Enumeram in acest sens administrarea anuala a fondurilor publice in valoare de aproximativ 250 miliarde de lei, coordonarea intregului mecanism al platilor prin intermediul trezoreriei statului, gestiunea datoriei publice externe si interne sau asigurarea reprezentarii juridice a Romaniei in cele mai complexe litigii arbitrale investitionale de competenta Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, unde valorile despagubirilor pot ajunge chiar si la nivelul unui miliard de euro.
Asa cum rezulta din functiile MFP, aceasta institutie gestioneaza domeniul financiar-fiscal al Romaniei, aspect de importanta deosebita, urmarind asigurarea functionalitatii intregului sistem organizational al statului, prin instituirea cadrului legal pentru colectarea veniturilor publice si urmarirea cheltuielilor astfel incat sa determine stabilitatea bugetara si, pe cale de consecinta, a echilibrului social si economic, elemente care privesc securitatea nationala. Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) asigura administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare date prin lege in competenta sa, aplicarea politicii si reglementarilor in domeniul vamal si exercitarea atributiilor de autoritate vamala, precum si controlul operativ si inopinat privind prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care au ca efect evaziunea fiscala si frauda fiscala si vamala, precum si a altor fapte date prin lege in competenta sa.
Din aceasta perspectiva, activitatea sa si riscurile aferente operatiunilor de stabilire si colectare a creantelor bugetare sunt elemente care justifica importanta deosebita a activitatii derulate de personalul din cadrul aparatului propriu al acesteia. in lipsa unei activitati coerente si a unei capacitati de mentinere a stabilitatii personalului la nivelul ANAF, ritmul de incasare a veniturilor bugetare scade, ceea ce conduce la cresterea restantelor sumelor datorate bugetului general consolidat, cu efecte negative asupra functionarii eficiente si a stabilitatii statului. Prin functiile Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), aceasta asigura elaborarea si implementarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice, precum si planurile de actiune, in conformitate cu obligatiile asumate de Guvernul Romaniei si de Uniunea Europeana. Activitatea acesteia si coerenta aplicarii legislatiei in domeniul achizitiilor publice in Romania reprezinta elemente de natura sa conduca la o crestere a gradului de absorbtie a fondurilor europene nerambursabile alocate Romaniei in perioada de programare 2014-2020.
Activitatile complexe ale MFP, ANAF, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, ANAP si, precum si imperativul asigurarii unei stabilitati a personalului specializat din cadrul acestora justifica acordarea unei majorari salariale prin acordarea unui numar de 25 de clase de salarizare succesive. Acordarea acestei majorari salariale este de natura sa creeze o salarizare similara cu personalul din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, care are atributii in domeniul gestionarii fondurilor europene nerambursabile, data fiind complexitatea similara a activitatilor desfasurate si care in prezent beneficiaza de pana la 25 de clase de salarizare succesive fata de clasa detinuta, conform Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare. in plus, o egalizare a salarizarii intre aceste institutii publice este necesara, deoarece nu trebuie sa existe o diferenta intre cele doua categorii de bugete, national si cel al Uniunii Europene, si nici intre activitatile aferente functiilor acestor institutii publice.
In corelatie cu atributiile si complexitatea lucrarilor de la nivelul MFP, ANAF, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, ANAP si, pe de o parte, si riscurile care pot interveni in lipsa unei salarizari corespunzatoare a acestora, pe de alta parte, prin Ordonanta de urgenta nr. 47/ 2015 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 si unele masuri bugetare s-a instituit acordarea personalului din cadrul MFP, ANAF, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili si ANAP si unei majorari salariale similare celei prevazute la art. 2 alin.(1) din Legea nr.490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. De asemenea, personalul din aceste institutii nu va beneficia de majorarea salariala de 25 de clase de salarizare succesive pe perioada in care intra sub incidenta prevederilor Legii nr.490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Masura propusa este de natura sa conduca la evitarea riscului migrarii personalului din cadrul acestora catre institutii cu un nivel de salarizare superior, la evitarea savarsirii unor posibile fapte de coruptie si la stabilirea unui echilibru intre complexitatea muncii si riscurile care deriva din realizarea prerogativelor acestora. Totodata, aceasta masura contribuie la realizarea unui serviciu public stabil, prin eliminarea pe cat posibil a riscului migrarii personalului specializat din cadrul unor institutii cheie ale administratiei publice centrale catre mediul privat, cu consecinte pozitive asupra interesului cetateanului, a bugetului general consolidat si a activitatii autoritatilor publice vizate de aceasta masura.
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Precizam ca numarul total al salariatilor care vor beneficia de majorarea salariilor este de aproximativ 5.700 de persoane, respectiv ca majorarea medie a salariilor de baza va fi de 22%.
Sursa: Ministerul Finantelor Publice
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Informatii suplimentare privind plata impozitelor si taxelor cu cardul la FiscAnaliza masurilor MFP: Codul de procedura fiscala, TVA la incasare si alte modificari din ianuarie 2013-februarie 2014Bugetul pe 2015 prezentat de MINISTERUL DE FINANTEMinistrul Finantelor: OUG 114/2018, posibil sa fie modificata curand. Angajatii din IT ar putea fi scutiti de impozite si in 2019Am putea plati taxe majorate din 2015 daca avem proprietati nerezidentiale si anumite masiniUltimele articole
E-Factura. Bolos anunta posibilitatea extinderii perioadei pentru care NU se aplica sanctiuniEste oficial! Tichetele de masa vor fi impozitate cu CASS de 10%, insa NU vor mai putea fi acordate si in baniGuvernul a aprobat noile masuri fiscale, cu mici rectificari. Ce prevederi au fost MODIFICATEContabilii vor plati taxe la stat pentru fiecare CIM part-time daca nu cumuleaza o norma de 8 ore/ziMFP si UiPath aduc in administratia fiscala din Romania cele mai noi tehnologii de automatizare a proceselor repetitiveArticole similare
Cat de scumpa e viata in Bucuresti: pe locul 66 din cele mai scumpe 73 orase din lumeSchimbari fiscale pe care trebuie sa le ia in considerare firmele la final de an, cu aplicare din 1 ianuarie 2023Florin Jianu (CNIPMMR): Guvernul nu are bani pentru proiectele din programul Start-Up NationAtentie la plata impozitului pe veniturile din activitati agricole. Actualizari fiscaleMinisterul Finantelor a elaborat procedura pentru obtinerea sumei de 1.500 lei pentru cresa sau gradinitaUltimele articole
Diferente fiscale pentru argint si aur de investitiiAvantajele contractului de mandat pentru firme si microintreprinderiCalendar ANAF: 9 declaratii importante au scadenta in 25 septembrie 2024Seminar fiscal-contabil privind noutatile din 2024: E-Factura, E-Transport, E-TVA, impozite, SALARII, TVADeclaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareArticole similare
Obligatii fiscale accesorii: Exceptii si reguli specialeElectrica, pe Bursa, pana la finele lui aprilie 2014Guvernul ia in calcul reducerea CAS cu 3-5 la sutaCalcul impozit pentru profit reinvestit. Rezerve legale si inregistrari contabileNoutati Legislatie Fiscala 3 - 7 august 2009Ultimele articole
OUG pentru masuri fiscal-bugetare, adoptat de Guvern. 5 prevederi importanteProfit reinvestit 2024. 3 studii de caz utile pentru specialistiDin 1 iulie 2024 intra in vigoare noul salariu minim. Pana cand trebuie transmisa in Revisal modificareaLegea privind stabilirea salariilor minime europene, aprobata de GuvernProiect: Firmele ar putea fi amendate cu pana la 200.000 lei per angajat daca NU majoreaza salariul minimArticole similare
Regimul contributiilor CAS datorate de PFA in 2018ANAF modifica procedura privind recalcularea din oficiu a CASS. Cum arata noul formularDrepturi de autor. Care sunt contributiile sociale in 2018?Impozit pe dividende si contributii datorate. Care sunt implicatiile fiscale?Firme care acorda diurne INTERNE. Formula de calcul pentru plafonul maxim neimpozabil conform Legii 72/2022Ultimele articole
Declaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelVenituri din chirii si din activitati independente. Cum se calculeaza cota CASS in 2024Taxe PFA. Ce impozite si contributii plateste un PFA in 2024?Norme de venit 2024. Ce este norma de venit, listele pe judete si pentru ce activitati dispare norma de venitCe modificari au fost aduse salariilor, beneficiilor extrasalariale sau indemnizatiilor de concediu prin OUG 115/2023Sfaturi de la experti
Inregistrare prejudiciu agent vanzari stabilit de catre instanta
Intrebare: Suntem o firma de productie care detine o retea de distributie cu livrari catre persoane juridice, unde vindem in baza de factura si chitanta la livrare. Agentii nostri emit facturi si chitante catre clienti de pe dispozitive...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Tratament fiscal TVA servicii de editare articole catre o persoana fizica din UE
Intrebare: O societate inregistrata in regim normal de tva intentioneaza sa presteze servicii de editare articole pentru beneficiar persoana fizica non-UE. Va factura cu tva aceste servicii? Implica alte declaratii in afara D300 si D394?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Lipsa de numerar in casierie. Care este monografia contabila
RO e-Factura: Cum se pot corecta facturile transmise eronat in sistem
Vineri, 20 septembrie 2024, termenul pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare
Fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acorda
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA