Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Explicatiile MFP in legatura informatiile din presa privind majorarea salariilor

02-Nov-2015
2242

In legatura cu informatiile aparute in mass-media referitoare la majorarea salariilor, MFP face urmatoarele precizari:

Ministerul Finantelor Publice (MFP) este organizat si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, care aplica strategia si Programul de guvernare in domeniul finantelor publice. Realizarea principalelor functii ale MFP, precum cele de strategie in domeniul fiscal-bugetar, contabilitate publica si datorie publica, de sinteza si reglementare, de reprezentare a statului si a Guvernului Romaniei in plan intern si extern, de prognoza prin care se asigura elaborarea de studii si prognoze pe termen scurt, mediu si lung privind evolutia economiei romanesti, de conceptie bugetara si fiscala, de administrare a veniturilor statului, de administrare a datoriei publice, nu pot fi indeplinite decat prin mentinerea unei continuitati a personalului structurilor care, prin atributiile lor, realizeaza aceste functii extrem de importante ale Guvernului.

Enumeram in acest sens administrarea anuala a fondurilor publice in valoare de aproximativ 250 miliarde de lei, coordonarea intregului mecanism al platilor prin intermediul trezoreriei statului, gestiunea datoriei publice externe si interne sau asigurarea reprezentarii juridice a Romaniei in cele mai complexe litigii arbitrale investitionale de competenta Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, unde valorile despagubirilor pot ajunge chiar si la nivelul unui miliard de euro.

Asa cum rezulta din functiile MFP, aceasta institutie gestioneaza domeniul financiar-fiscal al Romaniei, aspect de importanta deosebita, urmarind asigurarea functionalitatii intregului sistem organizational al statului, prin instituirea cadrului legal pentru colectarea veniturilor publice si urmarirea cheltuielilor astfel incat sa determine stabilitatea bugetara si, pe cale de consecinta, a echilibrului social si economic, elemente care privesc securitatea nationala. Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) asigura administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare date prin lege in competenta sa, aplicarea politicii si reglementarilor in domeniul vamal si exercitarea atributiilor de autoritate vamala, precum si controlul operativ si inopinat privind prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care au ca efect evaziunea fiscala si frauda fiscala si vamala, precum si a altor fapte date prin lege in competenta sa.

Din aceasta perspectiva, activitatea sa si riscurile aferente operatiunilor de stabilire si colectare a creantelor bugetare sunt elemente care justifica importanta deosebita a activitatii derulate de personalul din cadrul aparatului propriu al acesteia. in lipsa unei activitati coerente si a unei capacitati de mentinere a stabilitatii personalului la nivelul ANAF, ritmul de incasare a veniturilor bugetare scade, ceea ce conduce la cresterea restantelor sumelor datorate bugetului general consolidat, cu efecte negative asupra functionarii eficiente si a stabilitatii statului. Prin functiile Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), aceasta asigura elaborarea si implementarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice, precum si planurile de actiune, in conformitate cu obligatiile asumate de Guvernul Romaniei si de Uniunea Europeana. Activitatea acesteia si coerenta aplicarii legislatiei in domeniul achizitiilor publice in Romania reprezinta elemente de natura sa conduca la o crestere a gradului de absorbtie a fondurilor europene nerambursabile alocate Romaniei in perioada de programare 2014-2020.

Activitatile complexe ale MFP, ANAF, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, ANAP si, precum si imperativul asigurarii unei stabilitati a personalului specializat din cadrul acestora justifica acordarea unei majorari salariale prin acordarea unui numar de 25 de clase de salarizare succesive. Acordarea acestei majorari salariale este de natura sa creeze o salarizare similara cu personalul din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, care are atributii in domeniul gestionarii fondurilor europene nerambursabile, data fiind complexitatea similara a activitatilor desfasurate si care in prezent beneficiaza de pana la 25 de clase de salarizare succesive fata de clasa detinuta, conform Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare. in plus, o egalizare a salarizarii intre aceste institutii publice este necesara, deoarece nu trebuie sa existe o diferenta intre cele doua categorii de bugete, national si cel al Uniunii Europene, si nici intre activitatile aferente functiilor acestor institutii publice.

In corelatie cu atributiile si complexitatea lucrarilor de la nivelul MFP, ANAF, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, ANAP si, pe de o parte, si riscurile care pot interveni in lipsa unei salarizari corespunzatoare a acestora, pe de alta parte, prin Ordonanta de urgenta nr. 47/ 2015 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 si unele masuri bugetare s-a instituit acordarea personalului din cadrul MFP, ANAF, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili si ANAP si unei majorari salariale similare celei prevazute la art. 2 alin.(1) din Legea nr.490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. De asemenea, personalul din aceste institutii nu va beneficia de majorarea salariala de 25 de clase de salarizare succesive pe perioada in care intra sub incidenta prevederilor Legii nr.490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Masura propusa este de natura sa conduca la evitarea riscului migrarii personalului din cadrul acestora catre institutii cu un nivel de salarizare superior, la evitarea savarsirii unor posibile fapte de coruptie si la stabilirea unui echilibru intre complexitatea muncii si riscurile care deriva din realizarea prerogativelor acestora. Totodata, aceasta masura contribuie la realizarea unui serviciu public stabil, prin eliminarea pe cat posibil a riscului migrarii personalului specializat din cadrul unor institutii cheie ale administratiei publice centrale catre mediul privat, cu consecinte pozitive asupra interesului cetateanului, a bugetului general consolidat si a activitatii autoritatilor publice vizate de aceasta masura.

Precizam ca numarul total al salariatilor care vor beneficia de majorarea salariilor este de aproximativ 5.700 de persoane, respectiv ca majorarea medie a salariilor de baza va fi de 22%.

Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Lipsa de numerar in casierie. Care este monografia contabila

    • In urma inventarierii soldului de casa s-a constatat o lipsa la inventar. Banii au fost sustrasi de catre o persoana care nu este salariat al firmei, dar pe care am identificat-o. Care este monografia contabila pentru suma lipsa? Va rog si in situatia in care se va recupera sau nu aceasta suma... Multumesc! Monografie lipsa numerar in casierie - raspunsul specialistului: Constatarea lipsei de numerar din casierie este responsabilitatea casierului, sau a administratorului, daca nu este o persoana...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Cum se pot corecta facturile transmise eronat in sistem

    • Cum se poate corecta daca au fost emise doua facturi si au fost ridicate pe SPV cu acelasi numar, la date diferite si valori diferite? Corectarea facturilor transmise in sistemul national RO e-Factura – raspunsul specialistului: Corectarea facturilor, ca de altfel intreg sistemul care are in centru factura, se realizeaza in baza prevederilor Titlului VII din legea 227/2015 privind Codul fiscal, astfel cum rezulta din prevederile art. 17 din OUG 120/2021 privind implementarea...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 20 septembrie 2024, termenul pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, vineri 20 septembrie 2024, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii organului fiscal cu privire la aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare: - Formularul 010 ”Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica”; - Formularul 016...» citeste mai departe aici

  • Brosura ANAF privind Decontul precompletat RO e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, brosura privind Decontul precompletat RO e-TVA. Decontul precompletat RO e-TVA Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO e-TVA. De cand se implementeaza decontul precompletat e-TVA Decontul precompletat RO e-TVA se implementeaza cu data de 1 august 2024 pentru operatiunile efectuate incepand cu data de 1 iulie 2024 de persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun extinderea stimulentelor fiscale pentru investitiile in activitati de cercetare-dezvoltare

    • Ministerul Finantelor propune o masura de sprijin pentru mediul de afaceri, menita sa incurajeze inovarea si progresul tehnologic, prin extinderea numarului contribuabililor care beneficiaza de deduceri fiscale pentru investitiile in activitatea de cercetare-dezvoltare. Concret, se propune reglementarea scaderii din impozitul minim pe cifra de afaceri a valorii obtinute prin aplicarea cotei de 16% asupra cuantumului reprezentand deducerea suplimentara de 50% aplicata...» citeste mai departe aici

  • Fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acorda

    • Fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Recent, ministrul Marcel Bolos a semnat un acord pentru sprijinirea investitiilor in sectorul productiv. Vor fi acordate fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acorda? Ministrul Marcel-Ioan Bolos si E.S. Ambasadorul Elvetiei in Romania dl. Massimo Baggi au semnat recent acordul pentru Programul „Consolidarea IMM-urilor prin acces imbunatatit la finantare”, parte a Programului de cooperare...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016