Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Bon fiscal pierdut. Cum se inregistreaza plata in registrul de casa?

14-Aug-2015
3787

In cazul urmator, vom vedea cum se inregistreaza o factura achitata cu bon fiscal pierdut. Se primeste un duplicat dupa factura, dar nu se poate elibera copie dupa bonul fiscal. Pe factura e specificat: "achitat cu nr.bon...din data de....". Pe ce baza vom face inregistrarea platii in registrul de casa?

In lipsa documentului de plata (bonului fiscal) , este recomandabil ca persoana care a efectuat achizitia sa intocmeasca un referat prin care sa precizeze acest aspect si sa motiveze realitatea efectuarii platii prin mentiunea inscrisa pe factura cu privire la numarul si data bonului fiscal. Acest referat la care s-a anexat si nota de intrare receptie a bunului, dispozitia de plata catre casierie trebuie semnat de catre persoana care l-a intocmit si aprobat de persoana responsabila cu gestiunea societatii care aproba cheltuielile societatii.

In situatia in care cheltuiala respectiva s-a efectuat in cadrul unei deplasari in interes de serviciu, referatul poate fi inlocuit de un decont de cheltuieli, supus aprobarii, caz in care, la decontare, se ia in considerare si plata facturii, conform mentiunii inscrise pe documentul respectiv.

Astfel, referatul /dispozitia de plata sau decontul de cheltuieli aprobat dobandeste caliatatea unui document justificativ necesar pentru inregistrarea platii in registru de casa.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Bon fiscal pierdut. Cum se inregistreaza plata in registrul de casa?":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016