Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Factura credit-note. Ce documente au valoare justificativa?

04-Sep-2014
19529
In cuprinsul analizei de mai jos, subiectul il reprezinta o societate comerciala care primeste de la un furnizor "Factura - Nota de credit" pentru un anumit produs pe care il restituie furnizorului intrecut a expirat. Valoarea totala este cu plus, si in partea de jos a documentului scrie "de primit" suma X.

Stabilim daca aceasta factura-credit note are valoare de document justificativ in contabilitate, precum si daca in baza acesteia se poate face receptia de stornare a marfii, chiar daca factura - credit note este cu semnul +.

Documentul "Factura - Nota de credit" nu este un document prevazut in nomenclatorul documentelor financiar-contabile din OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

OMFP 3512/2008 prevede documentul numit "Nota de debitare-creditare"( cod 14-6-1A), ca si document de inregistrare a operatiunilor de decontare intervenite intre unitate si subunitati care tin contabilitate proprie si intre subunitati ale aceleiasi unitati care tin contabilitate proprie.

Conform intrebarii adresate, "Nota de debitare-creditare" nu este un document necesar a se utiliza in acest caz.

De asemenea, in practica se mai utilizeaza documentul "Credit note", care poate fi considerat justificativ in cazul in care cuprinde toate informatiile necesare identificarii operatiunii economice efectuate, chiar si in cazul in care nu este reglementat de legislatia contabila si fiscala din Romania, respectiv Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal si OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.


De obicei, in practica, documentul "credit note" se utilizeaza doar intre parteneri stabiliti in Romania si parteneri stabiliti in state membre din Uniunea Europeana sau state terte.
Un astfel de document se emite de furnizor sau prestator pentru diminuarea obligatiilor de plata datorate de cumparatorul bunurilor sau beneficiarul de servicii.

In Romania, documentul "Credit note " nu se utilizeaza din punct de vedere fiscal intre parteneri stabiliti pe teritoriul national.

Astfel,in opinia noastra, documentul "Factura - Nota de credit" nu poate fi considerat document justificativ in contabilitate pentru inregistrarea receptiei cu semnul minus, deoarece nu se regaseste in nomenclatorul documentelor financiar-contabile cuprins in OMFP 3512/2008 si este emis cu semnul plus, desi reprezinta un retur de produs .

Daca furnizorul este stabilit in Romania, atunci este necesara emiterea facturii de stornare a marfii expirate, conform prevederilor Art.155 alin.(19) si Art.159 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Factura credit-note. Ce documente au valoare justificativa?":
Rating:

Nota: 3.53 din 16 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Registrul de Evidenta Fiscala pentru PFA - modalitatea corecta de completare
    • Obtineti venituri din activitati independente? Atunci sunteti obligat sa completati Registrul de Evidenta Fiscala. Insa aici intervin mai multe aspecte complicate ori neclare. Registrul de Evidenta Fiscala (REF) este un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Bonificatii acordate contribuabililor pentru plata la termen a impozitelor
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste ca fost completata O.U.G. 33/2020, prin care se acorda bonificatii pentru plata in termen a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor (5% pentru contribuabilii mari si 10% pentru ceilalti), stabilindu-se o serie de reguli noi: a) pentru definitivarea impozitului pe profit aferent anului fiscal, prin declaratia anuala, bonificatia aplicata anterior (5% sau 10%), la declararea trimestriala, se scade...» citeste mai departe aici

  • Plata impozitului pe venit in cazul microintreprinderilor. Declaratii fiscale OBLIGATORII
    • Calculul si plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul. Declaratiile depuse de o microintreprindere 1. Declaratia 100 - se completeaza de platitorii de impozite, taxe si contributii sociale carora le revin obligatii de plata la bugetul stat. Cateva dintre acestea sunt: impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul privind venitul persoanelor fizice,...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Ordin ANAF. Organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare cu IBAN
    • Proiectul de ordin al presedintelui A.N.A.F privind organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN si pentru aprobarea procedurii privind obligatia institutiilor de credit, institutiilor de plata si institutiilor emitente de moneda electronica de a furniza informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost pus in dezbatere publica in data de 16.10.2020 pe site-ul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016