Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectorii ANAF nu primesc bonificatii pe baza rezultatelor activitatii desfasurate

07-Feb-2020
7508

La sfarsitul lunii trecute, seful directiei Antifrauda a trimis un document prin care au aparut informatii referitoare la norma de colectare de 2,3 milioane de lei impusa fiecarui inspector antifrauda. In acest context, ANAF precizeaza ca inspectorii nu sunt rasplatiti in functie de numarul de sanctiuni sau de valoarea acestora.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a mentionat, zilele acestea, ca "nu exista beneficii sau bonificatii care sa fie acordate inspectorilor antifrauda, avand la baza rezultatele activitatii desfasurate", potrivit Mediafax.

ANAF precizeaza ca pentru atingerea obiectivelor de colectare a impozitelor si taxelor a fost luat in calcul un set de masuri care au la baza eficientizarea aparatului antifrauda: “In vederea realizarii obiectivelor strategice referitoare la asigurarea administrarii impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare, la nivelul ANAF a fost finalizat procesul de evaluare a eficientei si eficacitatii activitatilor desfasurate. In acest sens a fost adoptata si Ordonanta de urgenta a Guvernului privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aceasta facand parte dintr-un set de masuri care vizeaza transformarea ANAF intr-o institutie eficienta si transparenta”.

Pentru mai mute detalii despre reformarile din cadrul ANAF, click aici.

Directia Generala Antifrauda Fiscala este structura de specialitate din cadrul aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, avand alocate un numar de 2.007 posturi, ceea ce reprezinta 56% din totalul posturilor aferente aparatului propriu al ANAF. In prezent, din totalul posturilor alocate sunt ocupate un numar de 1.150, ceea ce reprezinta 48% din totalul posturilor ocupate in cadrul aparatului propriu al ANAF, conform sursei citate.

ANAF anunta ca sumele colectate de inspectorii Antifrauda au au fost in valoare de 40,3 milioane lei in 2019. 

Prin planul de masuri pentru eficientizarea colectarii veniturilor la bugetul general consolidat, se urmareste si implementarea unui set de actiuni care vizeaza evaluarea si revizuirea modului de functionare a Agentiei pe principiile eficientei si eficacitatii, dar si reformarea managementului si a sistemului de evaluare a performantei. Astfel, sunt in curs de finalizare indicatorii de performanta care sa cuantifice atat modul de indeplinire a obiectivelor stabilite, cat si aportul salariatilor la atingerea acestora.

Astfel, actiunile Directiei antifrauda fiscala sunt orientate atat spre cresterea conformarii voluntare, cat si pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale .(…) Obiectivele trasate de conducerea ANAF in sarcina DGAF nu au in vedere stabilirea unui plan de amenzi, din urmatoarele considerente:

-masura nu este in concordanta cu Legea prevenirii;
-amenzile nu reprezinta o sursa importanta de venituri la bugetul general consolidat ( in anul 2019 valoarea amenzilor incasate reprezinta 0,009% din totalul veniturilor realizate);
-aplicarea unei sanctiuni contraventionale nu reprezinta un scop in sine.

Potrivit Mediafax, ANAF mentioneaza ca pentru anul 2020 nu au fost aprobate de catre conducerea Antifrauda nivelurile planificate ale indicatorilor specifici ce urmeaza a fi monitorizati la nivelul GDAF.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

  • Depunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025

    • In acest articol vom vedea principalele termene fiscale din luna noiembrie pentru contribuabilii din Romania, precum depunerea declaratiilor de TVA, notificari privind regimul special pentru agricultori sau TVA la incasare, dar si situatiile centralizatoare pentru produse accizabile. Sunt evidentiate formularele necesare, categoriile de contribuabili vizate si baza legala aferenta fiecarui termen. Informatiile sunt utile pentru o buna planificare fiscala si respectarea obligatiilor legale.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016