Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reforma reala in ANAF: Va fi cumparat un soft pentru a integra toate informatiile fiscale

11-Iul-2016
1544

Visul frumos pe care ni-l doream din partea ANAF, cel care presupunea un sistem centralizat care sa lucreze laolalta cu toate informatiile fiscale se apropie de realitate. Cu 30 de milioane de euro, ANAF urmeaza sa achizitioneze un sistem IT prin care vor fi gestionate toate informatiile fiscale referitoare la toti contribuabilii.

"Noi implementam acum programul RAMP, unde achizitiile noastre se cifreaza la 80-100 de milioane de euro, pana se finalizeaza programul. Anul acesta o sa cumparam sistemul IT, care este in jur de 30 de milioane de euro. Il rulam pe o perioada de test de doi-trei ani si apoi o sa-l punem in functiune. Lucrurile se intampla, dar nu sunt simple, nu sunt usoare si nu sunt peste noapte", declarat Dragos Doros, in cadrul Adunarii Generale a Organizatiei Intra-Europene a Administratiilor Fiscale (IOTA), citat de Wall-Street.ro.

De asemenea, acesta a amintit de schimbarile prin care trebuie sa treaca institutia pentru a-si modifica sistemul de administrare, de analiza, de stocare a datelor si de folosire a acestor date.

"Cea mai mare provocare este analiza a ceea ce se cheama big data - analiza de risc automatizata si o cantitate de date cat mai mare care sa ne dea cat mai multe informatii. Asta inseamna viitorul unei administratii performante", a declarat acesta, citat de aceeasi sursa.

Conform informatiilor oficiale, proiectul RAMP, care include si achizitia acestui soft, are o valoare totala de 70 milioane euro si se va incheia in anul 2019, jumatate din achizitii fiind deja realizate.


Agentia Nationala de Administrare Fiscala organizeaza Adunarea generala a Organizatiei Intra-Europene a Administratiilor Fiscale (IOTA), in perioada 7-8 iulie 2016, perioada care coincide cu aniversarea a 20 de ani de existenta a organizatiei. La eveniment se semneaza acordul cadru de cooperare dintre IOTA si Directia Generala Taxare si Uniune Vamala (DG TAXUD) din cadrul Comisiei Europene. IOTA reuneste administratiile fiscale din 46 de tari, iar Romania este membru cu drepturi depline din 1998. Misiunea IOTA este de a furniza un forum de discutii pe problematici fiscale pentru tarile membre, promovarea cooperarii intre administratiile fiscale europene si sustinerea dezvoltarii acestora in acord cu nevoile fiecareia. ANAF a detinut presedintia IOTA in perioada iulie 2015-iulie 2016.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reforma reala in ANAF: Va fi cumparat un soft pentru a integra toate informatiile fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016