Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de Ordin ANAF privind aprobarea formularului pentru raportarea aranjamentelor transfrontaliere

06-Mai-2020
1148

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF privind aprobarea formularului utilizat de intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, in vederea raportarii informatiilor cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii - in data de 04.05.2020.

Conform referatului de aprobare, prevederile Directivei (UE) 2018/822 a Consiliului de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal cu privire la modalitatile transfrontaliere care fac obiectul raportarii (DAC6), au fost transpuse in legislatia nationala prin Ordonanta Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

ATENTIE! Contextul aparitiei DAC 6 face referire la modul in care statele membre intampina dificultati in a-si proteja bazele fiscale nationale impotriva eroziunii, pe masura ce aranjamentele transfrontaliere au evoluat si profita deseori de mobilitatea sporita atat a capitalului, cat si a persoanelor in cadrul pietei interne. 

Aceste modalitati constau de obicei in scheme, dezvoltate la nivelul mai multor jurisdictii si care permit transferarea profiturilor impozabile catre regimuri fiscale mai favorabile sau au efectul de a reduce cuantumul global al impozitelor care trebuie platite de contribuabil. Ca urmare, statele membre se confrunta deseori cu reduceri considerabile ale veniturilor lor fiscale, ceea ce determina dificultati in implementarea/finantarea unor politici publice necesare.

Este astfel esential ca autoritatile fiscale ale statelor membre sa obtina informatii cuprinzatoare si relevante cu privire la schemele de planificare fiscale agresive. Aceste informatii permit autoritatilor respective sa poata reactiona cu promptitudine impotriva acestor comportamente si sa elimine vulnerabilitatile prin masuri proactive, in sensul detectarii, prevenirii si combaterii acestora.

In acest sens, DAC6 prevede realizarea schimbului automat de informatii intre statele membre, cuprinzand detalierea aranjamentelor transfronatliere raportabile prin evidentierea urmatoarelor elemente:

a) identificarea intermediarilor si a contribuabililor relevanti, inclusiv numele, data si locul nasterii, in cazul unei persoane fizice, rezidenta fiscala, NIF al acestora si, daca este cazul, identificarea persoanelor care sunt intreprinderi asociate cu contribuabilul relevant; 

b) detalii privind semnele distinctive stabilite in anexa nr. 4 care au fost utilizate pentru a determina caracterul raportabil al aranjamentului transfrontalier; 

c) un rezumat al continutului aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii, inclusiv o trimitere la denumirea sub care este cunoscut de regula, daca aceasta exista,si o descriere generala a aranjamentelor sau a activitatilor economice relevante, fara a conduce la dezvaluirea unui secret comercial, industrial sau profesional ori a unui proces comercial sau a informatiilor a caror dezvaluire ar fi contrara politicii publice; 

d) data la care prima etapa pentru implementarea aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii a fost efectuata sau urmeaza a fi efectuata; 

e) detalii privind dispozitiile din legislatia nationala relevanta care constituie baza aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii; 

f) valoarea aranjamentului transfrontalier care face obiectul raportarii; 

g) identificarea statului membru al contribuabilului relevant si a oricaror alte state membre care este probabil sa fie vizate de aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii;

h) identificarea oricarei alte persoane dintr-un stat membru care este probabil sa fie afectata de aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii, indicand care sunt statele membre de care este legata o astfel de persoana. 

Aceste informatii aflate in posesia contribuabililor vor trebui colectate de catre ANAF in vederea integrarii lor in formatul electronic definit la nivelul Comisiei Europene si transmise catre celelalte state membre. 

In vederea indeplinirii obiectivului mentionat, in cadrul prevederilor art. I, pct.12 din Ordonanta Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, instituie in cadrul art. 291^4, alin. (17), obligatia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de a publica formularul utilizat de intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, in vederea raportarii informatiilor cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii, prin Ordin al Presedintelui ANAF.

Extras din ORDIN:

Art. 1 
(1) Pentru aplicarea unitara a dispozitiilor art. 2914 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba formularul prevazut in anexa nr.1 la prezentul ordin.

(2) Intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, raporteaza informatiile privind aranjamentele transfrontaliere prevazute la art. 286 lit. t) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare, prin intermediul formularului prevazut la alin. (1). 

(3) Formularul prevazut la alin. (1) se completeaza conform instructiunilor de completare prevazute in anexa nr. 1. 

Art. 2 
(1) Formularul prevazut la art.1, alin. (1) se completeaza, in mod obligatoriu, cu ajutorul programului de asistenta asigurat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

(2) Caracteristicile de editare, modul de difuzare, utilizare, pastrare si depunere a formularului sunt prevazute in anexa nr. 2 la prezentul ordin. 

Art. 3 Anexele nr.1 si nr. 2 fac parte integranta din prezentul ordin. 

Art. 4 Prevederile prezentului ordin vor fi aduse la indeplinire de catre Directia Generala de Informatii Fiscale, Directia Generala Coordonare Inspectie Fiscala, Directia Generala Antifrauda Fiscala. 

Art. 5 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Pentru a consulta ANEXA 1, Formular utilizat de intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, in vederea raportarii informatiilor cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii, CLICK AICI.


Pentru a consulta ANEXA 2 privind caracteristicile de editare, modul de difuzare, utilizare, pastrare si depunere a formularului, CLICK AICI.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect de Ordin ANAF privind aprobarea formularului pentru raportarea aranjamentelor transfrontaliere":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest an
    • Anul trecut ne-a adus, pe langa pandemie, si un val masiv de modificari legislative. A fost, poate, cel mai bogat an post-revolutionar din acest punct de vedere, cu acte normative noi care au vizat cam tot, de la norme sanitare si relatii de munca pana la masuri de protectie sociala, facilitati fiscale si termene de depunere a declaratiilor. Iar implicatiile acestui val de modificari legislative se vad acum, la inceputul anului 2021. Cu ce probleme majore va veti confrunta in acest an? Este...» citeste mai departe aici

  • Beneficii salariale pentru angajati. Aspecte fiscale si contabile
    • 1. Monografie contabila pentru cod CAEN 5630 4 angajati tichete cadou 250 lei de Craciun. 2. Monografie contabila pentru cod CAEN Ag de turism 1 angajat tichet cadou ziua de nastere, tichet cadou ajutor nastere 1000 salariat 6000 brut. 3. Monografie contabila pentru cod caen 4120 tichet cadou 250 lei la salariu 3000 brut. Raspunsul specialistului: 1. Pentru situatia descrisa la pct. 1 din intrebare, precizam ca in cazul tichetelor cadou acordate pe o destinatie prevazuta la art. 76 alin. (4)...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016