Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelor

19-Oct-2012
2572
MFP a emis un comunicat prin care ofera informatii complexe privind alocarea bugetelor pe 2012 si distributia fondurilor catre plata unor indemnizatii, precum si pentru plata pensiilor.

I. Referitor la finantarea spitalelor:

Cu privire la faptul ca alocarile bugetare pentru spitale acopera numai 10 luni si jumatate din necesarul anual de cheltuieli, mentionam urmatoarele:

Potrivit art.21, alin. (4) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice, ordonatorii principali de credite repartizeaza creditele bugetare aprobate prin legea bugetara anuala dupa retinerea a 10% din prevederile aprobate acestora, pentru asigurarea unei executii bugetare prudente. Repartizarea sumelor retinute in proportie de 10% se face in semestrul al doilea, dupa examinarea de catre Guvern a executiei bugetare pe primul semestru. Prin Ordonanta Guvernului nr.13/2012 privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, la finele lunii august au fost deblocate sumele retinute in proportie de 10% sectorului de sanatate si au fost repartizate suplimentar spitalelor.
Potrivit art.3, alin.(2) din Hotararea Guvernului nr.1389/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011 – 2012, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate calculeaza o cota de rezerva de 5% din prevederile aprobate anual prin legea bugetului de stat pe domenii de asistenta medicala. Aceasta suma se repartizeaza caselor de asigurari de sanatate judetene si se utilizeaza in situatii justificate, pe parcursul executiei bugetare, in conditiile stabilite prin norme.

La inceputul lunii octombrie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a repartizat si sumele constituite ca fond de rezerva conform prevederilor mai sus mentionate catre spitalele cu un volum mai mare de servicii medicale prestate fata de cele programate.

Totodata, mentionam ca numarul de bolnavi, in cursul anului 2012 a fost mai mare decat cel estimat initial si, ca urmare, la rectificarea bugetara care va fi efectuata la finele lunii octombrie se are in vedere alocarea de sume suplimentare in bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, pentru asigurarea necesarului de finantare.

II. Cu privire la finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav si/sau a indemnizatiillor lunare in anul 2012:

Modul de finantare a sistemului de protectie a persoanelor cu handicap este reglementat de Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, care la art.40 stipuleaza ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa prevada si sa garanteze in bugetul local sumele necesare din care se suporta salarizarea, precum si celelalte drepturi cuvenite asistentului personal, iar la art.44 se stabileste ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a angaja si salariza asistentul personal al persoanei cu handicap grav, in conditiile legii si de a asigura si garanta plata indemnizatiei lunare, in cazul in care persoana cu handicap grav sau reprezentantul ei legal a optat pentru aceasta.

Prin Legea nr.293/2011 privind bugetul de stat pe anul 2012 a fost alocata suma de 665.694 mii lei pentru finantarea drepturilor asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav. Conform prevederilor art.5 alin.(7), din aceeasi lege, pentru finantarea drepturilor salariale ale asistentilor personali, precum si a indemnizatiei persoanelor cu handicap grav, autoritatile administratiei publice locale aloca pe langa sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata si sume din veniturile proprii ale bugetelor locale .

Avand in vedere aceste prevederi, rezulta ca finantarea drepturilor salariale ale asistentilor personali, precum si a indemnizatiei persoanelor cu handicap grav, se suporta atat din bugetul de stat, cat si din bugetul local, fara ca legea sa stabileasca proportiile respective.

Deoarece pe parcursul executiei bugetare s-au primit numeroase solicitari de suplimentare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea drepturilor asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav, ca urmare a nerealizarii veniturilor proprii de catre autoritatile administratiei publice locale, prin Ordonanta Guvernului nr.13 din luna august 2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, s-a luat masura suplimentarii acestor sume la nivel de tara cu 100.000 mii lei.

Repartizarea acestor sume pe orase, comune, municipii si sectoare, s-a facut la nivel local, in functie de numarul de persoane cu dizabilitati si a asistentilor personali.
Ca urmare a analizarii situatiilor primite in lunile septembrie si octombrie a.c. de la autoritatile locale cu privire la numarul persoanelor mentionate mai sus, a reiesit faptul ca sumele alocate cu aceasta destinatie nu acopera necesarul pentru finantarea acestor cheltuieli pana la finele anului 2012.

Avand in vedere cele prezentate, in contextul in care autoritatile locale estimeaza o nerealizare a veniturilor proprii programate, se vor suplimenta de la bugetul de stat sumele alocate pentru finantarea acestor cheltuieli, cu ocazia rectificarii bugetare ce se va efectua in aceasta luna.

III. Cu privire la stingerea arieratelor inregistrate de unitatile administrativ-teritoriale

Luand in considerare opiniile si recomandarile Fondului Monetar International, Comisiei Europene si Bancii Mondiale referitoare la intarirea disciplinei financiare la nivelul autoritatilor administratiei publice locale si necesitatea reducerii volumului de arierate inregistrate de acestea, precum si incadrarea in tinta stabilita, s-au luat urmatoarele masuri:

Prin Ordonanta Guvernului nr.13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, au fost alocate 500 milioane lei in scopul achitarii arieratelor inregistrate de catre unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Sumele alocate unitatilor administrativ-teritoriale s-au utilizat exclusiv pentru:

a) stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

b) stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

In scopul diminuarii in continuare a arieratelor inregistrate de autoritatile locale si, implicit, a fluidizarii asigurarii bunurilor si serviciilor la nivel local, la rectificarea bugetara din aceasta luna se vor aloca sumele suplimentare necesare.

IV. Referitor la asigurarea fondurilor necesare pentru plata pensiilor, precizam urmatoarelor:

Mentionam ca in temeiul Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, au fost revizuite pensiile pentru pensionarii din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala. In urma procesului de revizuire incheiat in luna septembrie a.c., au rezultat diferente de plata in plus, care vor fi achitate pana la finele anului 2012. Prin urmare, cu ocazia urmatoarei rectificari a bugetului asigurarilor sociale de stat vor fi asigurate suplimentar sumele necesare pentru plata acestor drepturi de pensii.

Subliniem faptul ca sumele care se vor aloca suplimentar pentru destinatiile mentionate anterior, nu vor conduce la cresterea deficitului bugetar de 2,2% din PIB, convenit cu institutiile financiare internationale.

Acestea vor fi suportate din veniturile suplimentare, totalizand 900 milioane lei, realizate prin vanzarea licentelor de telefonie mobila si prin redistribuire de la unele pozitii bugetare la care s-au inregistrat economii, fara afectarea functionarii institutiilor publice respective si cu respectarea principiului eficientei alocarilor bugetare.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Cum motiveaza Ialomitianu mentinerea TVA-ului la 24%
Mai multe articole despre buget 2012




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016