Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelor

19-Oct-2012
2465
MFP a emis un comunicat prin care ofera informatii complexe privind alocarea bugetelor pe 2012 si distributia fondurilor catre plata unor indemnizatii, precum si pentru plata pensiilor.

I. Referitor la finantarea spitalelor:

Cu privire la faptul ca alocarile bugetare pentru spitale acopera numai 10 luni si jumatate din necesarul anual de cheltuieli, mentionam urmatoarele:

Potrivit art.21, alin. (4) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice, ordonatorii principali de credite repartizeaza creditele bugetare aprobate prin legea bugetara anuala dupa retinerea a 10% din prevederile aprobate acestora, pentru asigurarea unei executii bugetare prudente. Repartizarea sumelor retinute in proportie de 10% se face in semestrul al doilea, dupa examinarea de catre Guvern a executiei bugetare pe primul semestru. Prin Ordonanta Guvernului nr.13/2012 privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, la finele lunii august au fost deblocate sumele retinute in proportie de 10% sectorului de sanatate si au fost repartizate suplimentar spitalelor.
Potrivit art.3, alin.(2) din Hotararea Guvernului nr.1389/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011 – 2012, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate calculeaza o cota de rezerva de 5% din prevederile aprobate anual prin legea bugetului de stat pe domenii de asistenta medicala. Aceasta suma se repartizeaza caselor de asigurari de sanatate judetene si se utilizeaza in situatii justificate, pe parcursul executiei bugetare, in conditiile stabilite prin norme.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


La inceputul lunii octombrie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a repartizat si sumele constituite ca fond de rezerva conform prevederilor mai sus mentionate catre spitalele cu un volum mai mare de servicii medicale prestate fata de cele programate.

Totodata, mentionam ca numarul de bolnavi, in cursul anului 2012 a fost mai mare decat cel estimat initial si, ca urmare, la rectificarea bugetara care va fi efectuata la finele lunii octombrie se are in vedere alocarea de sume suplimentare in bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, pentru asigurarea necesarului de finantare.

II. Cu privire la finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav si/sau a indemnizatiillor lunare in anul 2012:

Modul de finantare a sistemului de protectie a persoanelor cu handicap este reglementat de Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, care la art.40 stipuleaza ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa prevada si sa garanteze in bugetul local sumele necesare din care se suporta salarizarea, precum si celelalte drepturi cuvenite asistentului personal, iar la art.44 se stabileste ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a angaja si salariza asistentul personal al persoanei cu handicap grav, in conditiile legii si de a asigura si garanta plata indemnizatiei lunare, in cazul in care persoana cu handicap grav sau reprezentantul ei legal a optat pentru aceasta.

Prin Legea nr.293/2011 privind bugetul de stat pe anul 2012 a fost alocata suma de 665.694 mii lei pentru finantarea drepturilor asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav. Conform prevederilor art.5 alin.(7), din aceeasi lege, pentru finantarea drepturilor salariale ale asistentilor personali, precum si a indemnizatiei persoanelor cu handicap grav, autoritatile administratiei publice locale aloca pe langa sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata si sume din veniturile proprii ale bugetelor locale .

Avand in vedere aceste prevederi, rezulta ca finantarea drepturilor salariale ale asistentilor personali, precum si a indemnizatiei persoanelor cu handicap grav, se suporta atat din bugetul de stat, cat si din bugetul local, fara ca legea sa stabileasca proportiile respective.

Deoarece pe parcursul executiei bugetare s-au primit numeroase solicitari de suplimentare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea drepturilor asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav, ca urmare a nerealizarii veniturilor proprii de catre autoritatile administratiei publice locale, prin Ordonanta Guvernului nr.13 din luna august 2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, s-a luat masura suplimentarii acestor sume la nivel de tara cu 100.000 mii lei.

Repartizarea acestor sume pe orase, comune, municipii si sectoare, s-a facut la nivel local, in functie de numarul de persoane cu dizabilitati si a asistentilor personali.
Ca urmare a analizarii situatiilor primite in lunile septembrie si octombrie a.c. de la autoritatile locale cu privire la numarul persoanelor mentionate mai sus, a reiesit faptul ca sumele alocate cu aceasta destinatie nu acopera necesarul pentru finantarea acestor cheltuieli pana la finele anului 2012.

Avand in vedere cele prezentate, in contextul in care autoritatile locale estimeaza o nerealizare a veniturilor proprii programate, se vor suplimenta de la bugetul de stat sumele alocate pentru finantarea acestor cheltuieli, cu ocazia rectificarii bugetare ce se va efectua in aceasta luna.

III. Cu privire la stingerea arieratelor inregistrate de unitatile administrativ-teritoriale

Luand in considerare opiniile si recomandarile Fondului Monetar International, Comisiei Europene si Bancii Mondiale referitoare la intarirea disciplinei financiare la nivelul autoritatilor administratiei publice locale si necesitatea reducerii volumului de arierate inregistrate de acestea, precum si incadrarea in tinta stabilita, s-au luat urmatoarele masuri:

Prin Ordonanta Guvernului nr.13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, au fost alocate 500 milioane lei in scopul achitarii arieratelor inregistrate de catre unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Sumele alocate unitatilor administrativ-teritoriale s-au utilizat exclusiv pentru:

a) stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

b) stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

In scopul diminuarii in continuare a arieratelor inregistrate de autoritatile locale si, implicit, a fluidizarii asigurarii bunurilor si serviciilor la nivel local, la rectificarea bugetara din aceasta luna se vor aloca sumele suplimentare necesare.

IV. Referitor la asigurarea fondurilor necesare pentru plata pensiilor, precizam urmatoarelor:

Mentionam ca in temeiul Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, au fost revizuite pensiile pentru pensionarii din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala. In urma procesului de revizuire incheiat in luna septembrie a.c., au rezultat diferente de plata in plus, care vor fi achitate pana la finele anului 2012. Prin urmare, cu ocazia urmatoarei rectificari a bugetului asigurarilor sociale de stat vor fi asigurate suplimentar sumele necesare pentru plata acestor drepturi de pensii.

Subliniem faptul ca sumele care se vor aloca suplimentar pentru destinatiile mentionate anterior, nu vor conduce la cresterea deficitului bugetar de 2,2% din PIB, convenit cu institutiile financiare internationale.

Acestea vor fi suportate din veniturile suplimentare, totalizand 900 milioane lei, realizate prin vanzarea licentelor de telefonie mobila si prin redistribuire de la unele pozitii bugetare la care s-au inregistrat economii, fara afectarea functionarii institutiilor publice respective si cu respectarea principiului eficientei alocarilor bugetare.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Cum motiveaza Ialomitianu mentinerea TVA-ului la 24%
Mai multe articole despre buget 2012




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Creanta detinuta asupra unei entitati afiliate nerezidente. Care e rezolvarea propusa de expertul contabil?
    • In analiza urmatoare, dezbatem un punct care se refera la creanta de incasat de la o societate "X nerezidenta, afiliata". Societatea X deschide procedura de dizolvare in luna iunie 2015, firma e instiintata si nu are posibilitatea de a plati datoria. Daca se constituie provizion nedeductibil deoarece nu indeplineste una din conditii: sunt personae afiliate, provizionul va fi nedeductibil 100%: 4118=4111 si 6814 nedeductibil=491. Daca se renunta la creanta de incasat inainte de pronuntarea...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

  • Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii
    • O persoana fizica autorizata care si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (termen care se implineste in decembrie 2018) mai poate prelungi suspendarea? Ce presupune aceasta procedura? Cand se va dori inchiderea PFA ce pasi trebuie urmati? Iata intrebarile la care vor raspunde, in cele ce urmeaza, specialistii nostri. Rasunsul specialistului Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati...» citeste mai departe aici

  • Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801
    • Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016