Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelor

19-Oct-2012
4020
MFP a emis un comunicat prin care ofera informatii complexe privind alocarea bugetelor pe 2012 si distributia fondurilor catre plata unor indemnizatii, precum si pentru plata pensiilor.

I. Referitor la finantarea spitalelor:

Cu privire la faptul ca alocarile bugetare pentru spitale acopera numai 10 luni si jumatate din necesarul anual de cheltuieli, mentionam urmatoarele:

Potrivit art.21, alin. (4) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice, ordonatorii principali de credite repartizeaza creditele bugetare aprobate prin legea bugetara anuala dupa retinerea a 10% din prevederile aprobate acestora, pentru asigurarea unei executii bugetare prudente. Repartizarea sumelor retinute in proportie de 10% se face in semestrul al doilea, dupa examinarea de catre Guvern a executiei bugetare pe primul semestru. Prin Ordonanta Guvernului nr.13/2012 privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, la finele lunii august au fost deblocate sumele retinute in proportie de 10% sectorului de sanatate si au fost repartizate suplimentar spitalelor.
Potrivit art.3, alin.(2) din Hotararea Guvernului nr.1389/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011 – 2012, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate calculeaza o cota de rezerva de 5% din prevederile aprobate anual prin legea bugetului de stat pe domenii de asistenta medicala. Aceasta suma se repartizeaza caselor de asigurari de sanatate judetene si se utilizeaza in situatii justificate, pe parcursul executiei bugetare, in conditiile stabilite prin norme.

La inceputul lunii octombrie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a repartizat si sumele constituite ca fond de rezerva conform prevederilor mai sus mentionate catre spitalele cu un volum mai mare de servicii medicale prestate fata de cele programate.

Totodata, mentionam ca numarul de bolnavi, in cursul anului 2012 a fost mai mare decat cel estimat initial si, ca urmare, la rectificarea bugetara care va fi efectuata la finele lunii octombrie se are in vedere alocarea de sume suplimentare in bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, pentru asigurarea necesarului de finantare.

II. Cu privire la finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav si/sau a indemnizatiillor lunare in anul 2012:

Modul de finantare a sistemului de protectie a persoanelor cu handicap este reglementat de Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, care la art.40 stipuleaza ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa prevada si sa garanteze in bugetul local sumele necesare din care se suporta salarizarea, precum si celelalte drepturi cuvenite asistentului personal, iar la art.44 se stabileste ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a angaja si salariza asistentul personal al persoanei cu handicap grav, in conditiile legii si de a asigura si garanta plata indemnizatiei lunare, in cazul in care persoana cu handicap grav sau reprezentantul ei legal a optat pentru aceasta.

Prin Legea nr.293/2011 privind bugetul de stat pe anul 2012 a fost alocata suma de 665.694 mii lei pentru finantarea drepturilor asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav. Conform prevederilor art.5 alin.(7), din aceeasi lege, pentru finantarea drepturilor salariale ale asistentilor personali, precum si a indemnizatiei persoanelor cu handicap grav, autoritatile administratiei publice locale aloca pe langa sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata si sume din veniturile proprii ale bugetelor locale .

Avand in vedere aceste prevederi, rezulta ca finantarea drepturilor salariale ale asistentilor personali, precum si a indemnizatiei persoanelor cu handicap grav, se suporta atat din bugetul de stat, cat si din bugetul local, fara ca legea sa stabileasca proportiile respective.

Deoarece pe parcursul executiei bugetare s-au primit numeroase solicitari de suplimentare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea drepturilor asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav, ca urmare a nerealizarii veniturilor proprii de catre autoritatile administratiei publice locale, prin Ordonanta Guvernului nr.13 din luna august 2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, s-a luat masura suplimentarii acestor sume la nivel de tara cu 100.000 mii lei.

Repartizarea acestor sume pe orase, comune, municipii si sectoare, s-a facut la nivel local, in functie de numarul de persoane cu dizabilitati si a asistentilor personali.
Ca urmare a analizarii situatiilor primite in lunile septembrie si octombrie a.c. de la autoritatile locale cu privire la numarul persoanelor mentionate mai sus, a reiesit faptul ca sumele alocate cu aceasta destinatie nu acopera necesarul pentru finantarea acestor cheltuieli pana la finele anului 2012.

Avand in vedere cele prezentate, in contextul in care autoritatile locale estimeaza o nerealizare a veniturilor proprii programate, se vor suplimenta de la bugetul de stat sumele alocate pentru finantarea acestor cheltuieli, cu ocazia rectificarii bugetare ce se va efectua in aceasta luna.

III. Cu privire la stingerea arieratelor inregistrate de unitatile administrativ-teritoriale

Luand in considerare opiniile si recomandarile Fondului Monetar International, Comisiei Europene si Bancii Mondiale referitoare la intarirea disciplinei financiare la nivelul autoritatilor administratiei publice locale si necesitatea reducerii volumului de arierate inregistrate de acestea, precum si incadrarea in tinta stabilita, s-au luat urmatoarele masuri:

Prin Ordonanta Guvernului nr.13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, au fost alocate 500 milioane lei in scopul achitarii arieratelor inregistrate de catre unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Sumele alocate unitatilor administrativ-teritoriale s-au utilizat exclusiv pentru:

a) stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

b) stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

In scopul diminuarii in continuare a arieratelor inregistrate de autoritatile locale si, implicit, a fluidizarii asigurarii bunurilor si serviciilor la nivel local, la rectificarea bugetara din aceasta luna se vor aloca sumele suplimentare necesare.

IV. Referitor la asigurarea fondurilor necesare pentru plata pensiilor, precizam urmatoarelor:

Mentionam ca in temeiul Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, au fost revizuite pensiile pentru pensionarii din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala. In urma procesului de revizuire incheiat in luna septembrie a.c., au rezultat diferente de plata in plus, care vor fi achitate pana la finele anului 2012. Prin urmare, cu ocazia urmatoarei rectificari a bugetului asigurarilor sociale de stat vor fi asigurate suplimentar sumele necesare pentru plata acestor drepturi de pensii.

Subliniem faptul ca sumele care se vor aloca suplimentar pentru destinatiile mentionate anterior, nu vor conduce la cresterea deficitului bugetar de 2,2% din PIB, convenit cu institutiile financiare internationale.

Acestea vor fi suportate din veniturile suplimentare, totalizand 900 milioane lei, realizate prin vanzarea licentelor de telefonie mobila si prin redistribuire de la unele pozitii bugetare la care s-au inregistrat economii, fara afectarea functionarii institutiilor publice respective si cu respectarea principiului eficientei alocarilor bugetare.

Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Comunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
keyboard_double_arrow_left


Articole similare

Cum motiveaza Ialomitianu mentinerea TVA-ului la 24%
Mai multe articole despre buget 2012




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Bonurile fiscale SUB si PESTE 100 euro trebuie transmise prin sistem? Care sunt exceptiile

    • Va rugam sa ne clarificati daca incepand cu 01.07.2024 furnizorii nostri care emit bonuri fiscale au obligatia transmiterii acestora prin portal ANAF (e-Factura). Ne referim la bonurile fiscale sub 100 euro, cat si cele peste 100 euro care au CUI societatii noastre pe ele si pentru care dorim sa fim clari in ceea ce priveste deducerea de TVA. Va rugam sa ne precizati si felul in care acestea vor trebuie declarate in D394 ca bon fiscal sau ca factura simplificata. Transmiterea facturilor...» citeste mai departe aici

  • Bunuri/produse cu risc fiscal ridicat 2024 vizate de e-Transport

    • Avem rugamintea sa ne prezentati daca lista cu bunuri cu risc fiscal se modifica cu data de 01.07.2024 si daca da prin ce text de lege, care sunt conditiile obligativitatii e transport pe teritoriul Romaniei, si care sunt conditiile pentru e transport pentru tranzactiile intracomunitare, extracomunitare, marfa in tranzit. Va multumim! RO e-Transport si lista bunurilor cu risc fiscal in 2024 – raspunsul specialistului: Potrivit Ordinului ANAF nr. 802/2022, bunurile cu risc fiscal ridicat...» citeste mai departe aici

  • OUG 87/2024 pentru e-Transport, e-TVA, e-Factura si salariul minim

    • OUG 87/2024, publicata in M. Of. nr. 608/28.06.2024, produce modificari in domeniul e-Transport, e-TVA, e-Factura, precum si in ceea ce priveste tratamentul fiscal al tichetelor de masa pentru salariatii incadrari cu salariul minim. OUG 87/2024 pentru e-Transport, e-TVA, e-Factura si salariul minim I. Referitor la sistemul RO e-transport Pentru utilizatorii sistemului privind transporturile rutiere internationale de bunuri (prevazuti la art. 8 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr....» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal de combustibil NU trebuie sa fie stampilat pentru a fi inregistrat in contabilitate

    • Compania deconteaza transportul salariatilor la si de la locul de munca, respectand conditiile legale (procedura de acodare, dreptul este prevazut in CIM, etc). Documentul justificativ lunar este bonul fiscal de carburant. Am rugamintea sa imi spuneti daca este obligatoriu ca bonul fiscal de carburant sa fie stampilat. Inregistrare in contabilitate bon fiscal de combustibil – raspunsul specialistuli: Potrivit prevederilor art.V din OG 17/2015, alin.(2) si (3) persoanele fizice, persoanele...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Daca si in ce conditii se transmit in sistem facturile simplificate

    • Va rugam sa ne clarificati daca incepand cu 01.07.2024 furnizorii nostri care emit bonuri fiscale au obligatia transmiterii acestora prin portal ANAF (e-Factura). Ne referim la bonurile fiscale sub 100 euro cat si cele peste 100 euro care au CUI societatii noastre pe ele si pentru care dorim sa fim clari in ceea ce priveste deducerea de TVA. Va rugam sa ne precizati si felul in care acestea vor trebuie declarate in D394 ca si bon fiscal sau factura simplificata. Transmitere facturi...» citeste mai departe aici

  • Amenzi e-Factura. Sanctiunile pentru neinregistrarea facturilor

    • Care sunt sanctiunile pentru neinregistrarea facturilor in e-Factura incepand cu 01.07.2024? Amenzi E-Factura Raspunsul specialistilor de la portalcodulfiscal.ro este urmatorul: Amenzi e-Factura pentru destinatar Primirea si inregistrarea unei facturi emise fara respectarea art. 10 alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda egala cu 15% din valoarea totala a facturii (Art. 13 indice 2 alin. (1) lit. b) din OUG 120/2021). Amenzi e-Factura pentru emitent Emitentul facturii...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016