Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP acorda imprumuturi institutiilor publice

08-Mar-2013
1237
Potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, pana la data de 29 martie 2013, contractarea de imprumuturi din varsaminte de privatizare.

Cine poate solicita imprumuturi

Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care inregistreaza arierate fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, pot solicita de la Ministerul Finantelor Publice, pana la data de 29 martie 2013, contractarea de imprumuturi din varsaminte din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, cu termen de rambursare de maximum 5 ani, in limita sumei totale de 800.000 mii lei.

Imprumuturile se acorda cu o rata a dobanzii situata la nivelul ratei dobanzii de politica monetara practicate de Banca Nationala a Romaniei, in vigoare la data acordarii imprumutului.

Arieratele inregistrate in contabilitatea institutiilor publice finantate partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale sunt numai arieratele aferente cheltuielilor care pot fi finantate din bugetele locale.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii


Pot beneficia de imprumuturi din varsaminte din privatizare:

a) unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale si ale institutiilor publice finantate integral din bugetul local;

b) institutiile publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, in limita sumelor datorate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale;

c) spitalele publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, in limita cheltuielilor pe care unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritoriala le poate finanta.

Sumele acordate cu titlu de imprumut se utilizeaza exclusiv pentru achitarea arieratelor inregistrate, la data depunerii cererii pentru autorizarea contractarii imprumutului, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari.


Rambursarea imprumutului

Rambursarea imprumutului se efectueaza in transe lunare egale, incepand cu luna urmatoare acordarii acestuia. Dobanda aferenta reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului si se calculeaza prin aplicarea ratei dobanzii stabilita de Banca Nationala a Romaniei la soldul imprumutului, incepand cu luna acordarii imprumutului, si se plateste lunar.

Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda de intarziere pe fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritoriala restituie imprumutul si dobanzile aferente in contul distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia. in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea acestui cont, obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital.

In cazul nerespectarii graficului de rambursare a imprumutului, directorii directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti sisteaza alimentarea atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale.

Documente necesare obtinerii imprumutului

Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale pot contracta imprumuturi numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale. Aceasta isi desfasoara activitatea in cadrul Ministerului Finantelor Publice, conform Hotararii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.

Documentele in baza carora se obtine avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale sunt urmatoarele:

a) hotararea autoritatii deliberative prin care se aproba contractarea imprumutului;

b) cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, semnata de catre ordonatorul principal de credite, in care se mentioneaza beneficiarii sumelor si detaliile privind plata;

c) situatia arieratelor inregistrate la data depunerii cererii;

d) calculul gradului de indatorare a bugetului local al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in vederea determinarii valorii imprumutului de catre Comisia de autorizare a imprumuturilor locale;

e) serviciul datoriei publice locale existente, pe perioada imprumutului pentru care se solicita autorizarea;

f) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind situatia finantarilor rambursabile contractate si/sau garantate de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala, aflate in derulare.

Acestea se depun la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, care le verifica, le vizeaza si le transmite la Ministerul Finantelor Publice.

Ministerul Finantelor Publice transmite unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, in format electronic, conventia de imprumut in vederea semnarii.

In termen de maximum doua zile lucratoare de la primirea conventiei, transmisa in format electronic de catre Ministerul Finantelor Publice, unitatile/subdiviziunile administrativ teritoriale au obligatia de a o retransmite semnata, scanata, in format electronic, catre Ministerul Finantelor Publice pentru efectuarea demersurilor privind punerea in aplicare si efectuarea platii. in acelasi termen, doua exemplare originale ale conventiei, semnate, se depun la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in vederea transmiterii la Ministerul Finantelor Publice, in regim de urgenta. Ministerul Finantelor Publice vireaza suma aprobata intr-un cont distinct de disponibil, deschis pe numele unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, la unitatea Trezoreriei Statului unde aceasta este arondata, mentionat in conventia de imprumut, in termen de 3 zile lucratoare de la data semnarii conventiei de imprumut de ambele parti.

Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care beneficiaza de imprumuturi contractate in conditiile de mai sus achita arieratele proprii si ale institutiilor publice finantate integral din bugetul local, in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea conturilor de disponibil. in cadrul aceluiasi termen, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale vireaza sumele din imprumut contractate pentru achitarea arieratelor institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si al spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale in conturi distincte de disponibilitati deschise pe numele acestora la Trezoreria Statului. Virarea sumelor in conturile acestora se efectueaza de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale numai cu conditia prezentarii de catre acestea a ordinelor de plata prin care isi achita arieratele pentru care au fost solicitate imprumuturile.

In cazul institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si al spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, pana la aprobarea bugetelor acestora, plata arieratelor se realizeaza in limita sumelor transferate cu aceasta destinatie din bugetul imprumuturilor aprobat de autoritatile deliberative. La intocmirea bugetelor institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, ordonatorii de credite au obligatia sa isi prevada si sa isi aprobe in buget sumele primite si utilizate pentru plata arieratelor.

Ordonatorii principali de credite si autoritatile deliberative au obligatia ca la elaborarea si aprobarea bugetelor locale sa prevada plata serviciului datoriei publice locale aferent imprumuturilor acordate de Ministerul Finantelor Publice.

in cazul in care ordonatorii de credite ai bugetelor locale nu prezinta documentele de plata in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea conturilor de disponibil sau in cazul in care acestea nu sunt intocmite potrivit destinatiei si pentru beneficiarii prevazuti in cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa retraga din conturile in care a fost virata contravaloarea imprumutului suma corespunzatoare documentelor de plata neprezentate sau intocmite eronat.

Suma retrasa se restituie in contul Ministerului Finantelor Publice din care aceasta a fost virata. Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa comunice, de indata, ordonatorilor principali de credite sumele care au fost retrase si motivele pentru care au fost retrase.

In acest context prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finantelor Publice nr. 161/2013 au fost aprobate Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 2-5 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative.

Prin actul normativ mentionat mai sus sunt stabilite conditiile, documentele necesare imprumutului si procedura de acordare si de rambursare a acestora.

Sursa: DGFP Valcea
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP acorda imprumuturi institutiilor publice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Noul Ghid ANAF privind limita deducerilor unor cheltuieli incluse la calculul rezultatului fiscal
    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modific?rile si complet?rile ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile...» citeste mai departe aici

  • Termen amanat pentru mai multe declaratii fiscale din iunie
    • Deoarece data de 25 iunie este o zi nelucratoare, se prelungeste pana pe 26 iunie a.c. termenul pentru mai multe declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2017, formular 100.; - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta...» citeste mai departe aici

  • Lagarde, FMI, considera ca evaziunea fiscala si corupta sunt marile provocari ale economiei
    • Christine Lagarde, directorul general al Fondului Monetar International, a declarat recent ca evaziunea fiscala, coruptia si finantarea terorismului, precum si excluziunea financiara sunt marile provocari ale economiei globale. Declaratiile au fost facute in cadrul reuniunii Grupului de Actiune Financiara impotriva spalarii banilor, care se desfasoara joi si vineri in orasul spaniol Valencia, Lagarde a cerut "intensificarea luptei impotriva coruptiei si evaziunii fiscale", informeaza Agerpres....» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.