Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Mai multe proteste in randul angajatilor din finante. Motivul? Proiectul legii salarizarii unitare si conditiile de munca

02-Mai-2017
962

Mai multe sindicate din domeniul finantelor au transmis recent informatii cu privire la protestele spontane care au avut loc saptamana trecuta in cadrul mai multor unitati din teritoriu. Cel mai recent protest a avut loc marti, 2 mai a.c., in cadrul ANAF-Arad. La acest protest au participat circa 250 de angajati. 

Protestele spontane au avut ca motiv principal proiectul legii salarizarii, insa unele au vizat inclusiv conditiile de munca:

"Sindicatul National Finante Publice - SindFISC atrage atentia ca, escaladarea acestor manifestari spontane, necontrolabile administrativ/sindical, pot degenera in actiuni radicale generalizate, cu consecinte deosebit de grave in functionarea statului", au declarat reprezentantii Sindicatului National Finante Publice – SindFISC, conform Agerpres.

Aceeasi sursa aminteste ca alte probleme, semnalate de sindicalistii din domeniul finantelor, se numara si faptul ca bugetele alocate de Ministerul Finantelor Publice pentru ANAF si pentru Directiile Generale Regionale ale Finantelor Publice, la multe capitole, au fost deja consumate, in special cele privind cheltuielile de bunuri si servicii pentru intretinere si functionare.

"Bugetele alocate de Ministerul Finantelor Publice pentru ANAF si pentru Directiile Generale Regionale ale Finantelor Publice, la multe capitole, au fost deja consumate, in special cele privind cheltuielile de bunuri si servicii pentru intretinere si functionare, respectiv service imprimante, tonere, mentenanta sisteme de efractie, servicii de intretinere dispozitive de numarat bancnote, deratizare, dezinsectie, curatenie, etc.", se arata in acelasi comunicat. 

Mai multe probleme vizeaza si functionarea defectuoasa a sistemului informatic suprasolicitat si cu o vechime de peste 10 ani, precum si lipsa materialelor consumabile necesare:

"Desi de nenumarate ori, sindicatele, dar chiar si oficiali de prim rang ai Fiscului au atras atentia asupra faptului ca, sistemele informatice functioneaza defectuos intrucat serverele ANAF sunt suprasolicitate, infrastructura informatica este uzata moral, avand o vechime de circa 10 ani, imprimantele nu au consumabile si piese de schimb, iar in ultima perioada, lipseste chiar si hartia de scris, aceste semnale au ramas in continuare fara ecou, probabil si datorita neidentificarii unor solutii viabile pentru o finantare corecta a activitatii institutionale".

Totodata, SindFisc atrage atentia ca activitatea specifica este "grevata" de insuficienta personalului, circa 3.000 de posturi vacante fiind blocate in luna ianuarie.

In ce priveste subfinantarea activitatii institutionale, se mentioneaza si faptul ca proiectul duce la neconcordante in ce priveste salarizarea:

"Situatia generata de neajunsurile enumerate mai sus s-a acutizat, in conditiile in care, aceasta subfinantare a activitatii institutionale este dublata si de nemultumirile generate de anumite prevederi din proiectul legii salarizarii, aflat in dezbatere la nivelul Parlamentului Romaniei. Acest document contine neconcordante salariale majore, in special intre functiile de management de la nivel teritorial si cele de la nivel central, intre functiile de executie de stat si functiile din deconcentratele ministerelor, in sensul raportarii inechitabile la amploarea si complexitatea atributiilor prevazute in fisa postului, precum si a situatiei in care se regasesc o parte din functionarii cu functii de middle management si nu numai, ale caror venituri lunare actuale vor suporta scaderi majore".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Mai multe proteste in randul angajatilor din finante. Motivul? Proiectul legii salarizarii unitare si conditiile de munca":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016