Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Fisa de evidenta fiscala. Acte administrative fiscale pentru plata accesorii

27-Nov-2018
1849

Fisa de evidenta fiscala poate fi document justificativ in baza caruia sa se achite plata accesorii?

In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor formulate de reprezentantul unei societati care se confrunta cu urmatoarea situatie: in fisa de evidenta fiscala la TVA apar dobanzi si penalitati de ordinul a sute de RON. Societatea a mai avut intarzieri mici la plata TVA in ultimii 2 ani, dar nu a primit nicio adresa de instiintare - poprire etc. de la Administratia fiscala.

Raspunsul specialistului

Art. 98 al Codului de Procedura Fiscala (CPF) arata:
Sunt asimilate deciziilor de impunere si urmatoarele acte administrative fiscale:
a) deciziile privind solutionarea cererilor de rambursare de taxa pe valoarea adaugata si deciziile privind solutionarea cererilor de restituiri de creante fiscale;
b) deciziile referitoare la bazele de impozitare;
c) deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii;
d) deciziile privind nemodificarea bazei de impozitare

Art. 173 al CPF arata:

(1) Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere.

(2) Nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, obligatii fiscale accesorii stabilite potrivit legii, cheltuieli de executare silita, cheltuieli judiciare, sumele confiscate, precum si sumele reprezentand echivalentul in lei al bunurilor si sumelor confiscate care nu sunt gasite la locul faptei.

(3) Pentru diferentele de obligatii fiscale stabilite prin declaratii de impunere rectificative sau decizii de impunere, nu se datoreaza obligatii fiscale accesorii pentru suma platita in contul obligatiei fiscale principale,daca,anterior stabilirii obligatiilor fiscale,debitorul a efectuat o plata, iar suma platita nu a stins alte obligatii. Aceste dispozitii sunt aplicabile si in situatia in care debitorul a efectuat plata obligatiei fiscale, iar declaratia de impunere a fost depusa ulterior efectuarii platii.

(4) Dobanzile si penalitatile de intarziere se fac venit la bugetul caruia ii apartine creanta principala.

(5) Dobanzile si penalitatile de intarziere se stabilesc prin decizii, cu exceptia situatiei prevazute la art. 227 alin. (8).
5^1) Comunicarea deciziilor referitoare la obligatiile fiscale accesorii in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central se realizeaza in functie de vechimea, cuantumul obligatiilor fiscale accesorii si starea juridica a contribuabilului.
(5^2) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (5^1) se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(6) Dobanzile si penalitatile de intarziere pot fi actualizate anual, prin hotarare a Guvernului, in functie de evolutia ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei.

Prin Ordinul ANAF nr. 967/2017 au fost aprobate o serie de modele a unor formulare, printre care: 

3. Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii, reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere, prevazuta in anexa nr. 3;
4. Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii, reprezentand penalitati de nedeclarare, prevazuta in anexa nr. 4;
In cadrul acestora, se prevede:

Detaliile referitoare la modul de calcul al sumelor reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere aferente obligatiilor fiscale se afla in anexa la prezenta decizie.

Va invitam sa achitati dobanzile si penalitatile de intarziere, in termenul prevazut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare inclusiv, daca data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare inclusiv, daca data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.

In conformitate cu prevederile art. 152 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala,cu modificarile si completarile ulterioare, prezentul inscris constituie titlu de creanta.
Asupra emiterii prezentei decizii organul fiscal nu este obligat sa asigure contribuabilului/platitorului posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere cu privire la faptele si imprejurarile relevante in luarea prezentei decizii,conform art. 9 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Impotriva prezentului inscris cel interesat poate depune contestatie la organul fiscal emitent in termen de 45 de zile de la data comunicarii actului administrativ-fiscal, in conformitate cu prevederile art. 268, 269 si 270 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Iar la Anexa 4:

Va invitam sa achitati penalitatile de nedeclarare in contul de venituri 20.35.01.08. "Penalitati de nedeclarare", in termenul prevazut la art. 156 alin. (1) dinLegea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare inclusiv, daca data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare inclusiv, daca data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.

In situatia in care obligatiile fiscale principale stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere s-au stins prin plata sau compensare pana la termenul prevazut de art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sau acestea au fost stinse prin esalonare la plata, in conditiile legii, puteti beneficia de reducerea cu 75% a penalitatilor de nedeclarare, prin depunerea unei cereri la organul fiscal competent, potrivit art. 181 alin. (2) din acelasi act normativ.

In conformitate cu prevederile art. 152 alin. (2) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, prezentul inscris constituie titlu de creanta.

Asupra emiterii prezentei decizii organul fiscal nu este obligat sa asigure contribuabilului/platitorului posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere cu privire la faptele si imprejurarile relevante in luarea prezentei decizii, conform art. 9 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Impotriva prezentului inscris puteti formula contestatie la organul fiscal emitent al actului administrativ atacat in conformitate cu prevederile art. 268 si 269 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul prevazut de art. 270 al aceluiasi act normativ.

In concluzie, potrivit Codului de Procedura Fiscala, va recomand plata accesoriilor pentru TVA numai in baza deciziilor de accesorii pe care puteti sa le primiti acum in spatiul privat virtual.

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fisa de evidenta fiscala. Acte administrative fiscale pentru plata accesorii":
Rating:

Nota: 2.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Procedura de stabilire din oficiu a CAS si a CASS datorate de persoanele fizice (proiect de OPANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica, marti – 20 august, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea "Procedurii privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare”. In prezent, potrivit art.155 alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii la sistemul de...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: Calcularea cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor. Reglementari
    • Daca inca mai aveti intrebari privind reglementarile in privinta calcularii cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, cel mai probabil va va fi de folos cea mai recenta informare transmisa de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Brasov. Asadar, pentru a veni in ajutorul contribuabililor inca nedumeriti in privinta reglementarilor privind calculul cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor,...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde: Ce declaratii se depun in cazul in care se defecteaza casa de marcat?
    • In cadrul celei mai recente sesiuni de asistenta online oferita de specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, unul dintre contribuabili a adresat o intrebare care, probabil, ii va interesa pe foarte multi agenti economici la un moment dat: Ce declaratii se depun in cazul in care casa de marcat se strica? Asadar, intrebarea completa adresata de contribuabil suna in felul urmator: “In situatia in care intr-o luna nu exista date de la casa de marcat (memoria...» citeste mai departe aici

  • Precizari DGRFP: Modificarile aduse "Decontului de TVA". NOUL Formular 300
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti a remis, joi- 22 august, un comunicat de presa in care vine in ajutorul contribuabililor cu precizari privind modificarile aduse Formularului 300 - "Decont de taxa pe valoarea adaugata" . Asadar, iata care sunt principalele modificari amintite de sursa citata: Prin noul Formular 300 adoptat prin OPANAF 2227/2019 s-a introdus posibilitatea depunerii D300 de catre succesori. Acest lucru este posibil in conditiile in care codul de...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Energiei: Numai Parlamentul mai poate modifica OUG 114
    • Prezent la conferinta Focus Energetic, ministrul Energiei - Anton Anton a declarat, joi – 22 august, ca modificarea Ordonantei de Urgenta nr. 114/2018 sta acum in mainile Parlamentului. Acesta a precizat ca la nivelul Guvernului nu exista niciun fel de intentie de a face acest lucru. "(OUG, n.r.) 114 este in Parlament, in comisie, si toate amendamentele pe care si noi, si altii am fi dorit sa le aducem la 114, respectiv OUG 19, sunt acolo. Deci este in puterea Parlamentului sa o modifice",...» citeste mai departe aici

  • Scutire impozit pe profit reinvestit. Monografie contabila
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va raspunde intrebarilor formulate in urmatoarea situatie: O companie a achizitionat 2 autobetoniere noi cu cod clasificatie 2.1.20.3.1. Compania a ales amortizarea liniara cu durata de amortizare 6 ani, in nomenclator este intre 4 - 8 ani. Este toata valoarea amortizarii lunare fiscale egala cu cea contabila? Este corect sa se faca diminuarea impozitului pe profit cu 16/100? Care sunt inregistrarile contabile? Raspunsul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016