Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Fisa de evidenta fiscala. Acte administrative fiscale pentru plata accesorii

27-Nov-2018
1469

Fisa de evidenta fiscala poate fi document justificativ in baza caruia sa se achite plata accesorii?

In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor formulate de reprezentantul unei societati care se confrunta cu urmatoarea situatie: in fisa de evidenta fiscala la TVA apar dobanzi si penalitati de ordinul a sute de RON. Societatea a mai avut intarzieri mici la plata TVA in ultimii 2 ani, dar nu a primit nicio adresa de instiintare - poprire etc. de la Administratia fiscala.

Raspunsul specialistului

Art. 98 al Codului de Procedura Fiscala (CPF) arata:
Sunt asimilate deciziilor de impunere si urmatoarele acte administrative fiscale:
a) deciziile privind solutionarea cererilor de rambursare de taxa pe valoarea adaugata si deciziile privind solutionarea cererilor de restituiri de creante fiscale;
b) deciziile referitoare la bazele de impozitare;
c) deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii;


d) deciziile privind nemodificarea bazei de impozitare

Art. 173 al CPF arata:

(1) Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere.

(2) Nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, obligatii fiscale accesorii stabilite potrivit legii, cheltuieli de executare silita, cheltuieli judiciare, sumele confiscate, precum si sumele reprezentand echivalentul in lei al bunurilor si sumelor confiscate care nu sunt gasite la locul faptei.

(3) Pentru diferentele de obligatii fiscale stabilite prin declaratii de impunere rectificative sau decizii de impunere, nu se datoreaza obligatii fiscale accesorii pentru suma platita in contul obligatiei fiscale principale,daca,anterior stabilirii obligatiilor fiscale,debitorul a efectuat o plata, iar suma platita nu a stins alte obligatii. Aceste dispozitii sunt aplicabile si in situatia in care debitorul a efectuat plata obligatiei fiscale, iar declaratia de impunere a fost depusa ulterior efectuarii platii.

(4) Dobanzile si penalitatile de intarziere se fac venit la bugetul caruia ii apartine creanta principala.

(5) Dobanzile si penalitatile de intarziere se stabilesc prin decizii, cu exceptia situatiei prevazute la art. 227 alin. (8).
5^1) Comunicarea deciziilor referitoare la obligatiile fiscale accesorii in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central se realizeaza in functie de vechimea, cuantumul obligatiilor fiscale accesorii si starea juridica a contribuabilului.
(5^2) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (5^1) se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(6) Dobanzile si penalitatile de intarziere pot fi actualizate anual, prin hotarare a Guvernului, in functie de evolutia ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei.

Prin Ordinul ANAF nr. 967/2017 au fost aprobate o serie de modele a unor formulare, printre care: 

3. Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii, reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere, prevazuta in anexa nr. 3;
4. Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii, reprezentand penalitati de nedeclarare, prevazuta in anexa nr. 4;
In cadrul acestora, se prevede:

Detaliile referitoare la modul de calcul al sumelor reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere aferente obligatiilor fiscale se afla in anexa la prezenta decizie.

Va invitam sa achitati dobanzile si penalitatile de intarziere, in termenul prevazut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare inclusiv, daca data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare inclusiv, daca data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.

In conformitate cu prevederile art. 152 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala,cu modificarile si completarile ulterioare, prezentul inscris constituie titlu de creanta.
Asupra emiterii prezentei decizii organul fiscal nu este obligat sa asigure contribuabilului/platitorului posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere cu privire la faptele si imprejurarile relevante in luarea prezentei decizii,conform art. 9 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Impotriva prezentului inscris cel interesat poate depune contestatie la organul fiscal emitent in termen de 45 de zile de la data comunicarii actului administrativ-fiscal, in conformitate cu prevederile art. 268, 269 si 270 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Iar la Anexa 4:

Va invitam sa achitati penalitatile de nedeclarare in contul de venituri 20.35.01.08. "Penalitati de nedeclarare", in termenul prevazut la art. 156 alin. (1) dinLegea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare inclusiv, daca data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare inclusiv, daca data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.

In situatia in care obligatiile fiscale principale stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere s-au stins prin plata sau compensare pana la termenul prevazut de art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sau acestea au fost stinse prin esalonare la plata, in conditiile legii, puteti beneficia de reducerea cu 75% a penalitatilor de nedeclarare, prin depunerea unei cereri la organul fiscal competent, potrivit art. 181 alin. (2) din acelasi act normativ.

In conformitate cu prevederile art. 152 alin. (2) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, prezentul inscris constituie titlu de creanta.

Asupra emiterii prezentei decizii organul fiscal nu este obligat sa asigure contribuabilului/platitorului posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere cu privire la faptele si imprejurarile relevante in luarea prezentei decizii, conform art. 9 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Impotriva prezentului inscris puteti formula contestatie la organul fiscal emitent al actului administrativ atacat in conformitate cu prevederile art. 268 si 269 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul prevazut de art. 270 al aceluiasi act normativ.

In concluzie, potrivit Codului de Procedura Fiscala, va recomand plata accesoriilor pentru TVA numai in baza deciziilor de accesorii pe care puteti sa le primiti acum in spatiul privat virtual.

Raspuns oferit de specialistii Portal Contabilitate, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fisa de evidenta fiscala. Acte administrative fiscale pentru plata accesorii":
Rating:

Nota: 2.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat D112. Noua versiune a PDF-ului inteligent
    • UPDATE 17.04.2019 Pe site-ul oficial al ANAF a fost actualizat PDF-ul inteligent pentru Declaratia 112 - privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului Finantelor Publice nr.611/2019, ministrului Muncii si Justitiei Sociale nr.138/2019 si al ministrului Sanatatii nr. 127/2019, valabil incepand cu 01.01.2019. Declaratia 112 actualizata poate fi accesata AICI >> Articol initial In...» citeste mai departe aici

  • Oficial de la ANAF: Completarea Declaratiei Unice in cazul beneficiarilor de vouchere pentru bicicleta - venitul este impozabil
    • Surpriza de proportii in cazul beneficiarilor voucherelor pentru bicicleta! Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) atrage atentia asupra unui aspect trecut cu vederea de cei mai multi dintre ei: voucherul este supus impozitului pe venit! Asadar, una dintre conditiile citite in graba sau pe diagonala de posesorii voucherelor pentru bicicleta oferite de Primaria Municipiului Bucuresti in 2018 spune ca “utilizarea voucherelor atrage obligatia beneficiarului de declarare a...» citeste mai departe aici

  • Concedii de odihna neefectuate. Tratament contabil
    • "Actionariatul societatii doreste ca sumele aferente concediilor neefectuate in cursul anului sa fie provizionate la sfarsitul exercitiului financiar in corespondenta cu o datorie contingenta care urmeaza a fi achitata intr-o perioada ulterioara. Este aceasta abordare corecta din punct de vedere contabil avand in vedere faptul ca nu se pune problema compensarii in bani a concediului neefectuat, ci doar amanarea in timp a concediului care in fapt este determinata de necesitatea prezentei in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Termenul de solutionare a cererilor de inscriere in Registrul entitatilor s-a redus la jumatate
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca timpul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale a fost redus la maximum cinci zile. Aceasta masura a fost luata de ANAF ca urmare a solicitarii venite din partea MFP, scopul principal fiind acela de a elimina blocajele. Mai mult, MFP anunta ca inscrierea in Registru se realizeaza in ziua aprobarii cererii de inscriere, in loc de data comunicarii Deciziei privind aprobarea...» citeste mai departe aici

  • Legea privind modificarea salarizarii bugetare in invatamant, in vigoare de pe 20 aprilie! (Oficial, in Monitorul Oficial)
    • Legea privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost publicat, miercuri, in Monitorul Oficial nr. 296, partea I, din 17 aprilie 2019. Concret, anumite categorii de personal din invatamantul universitar si preuniversitar vor beneficia de acordarea unor sporuri, majorari salariale. Pe de alta parte, este exclusa de la cresterea accelerata a salariilor...» citeste mai departe aici

  • Servicii de administrare. Tratament fiscal TVA
    • "O societate incheie un contract de administrare cu o alta societate. In baza contractului factureaza o suma fixa lunar pentru administrarea societatii. In plus, anual intocmeste o factura reprezentand cota parte din profitul societatii administrate, clauza stipulata in contract. Aceasta factura va fi intocmita cu TVA sau fara TVA? Ce alte implicatii fiscale rezulta din incheierea unui astfel de contract?". Acesta este cazul de la care a plecat specialistul nostru in formularea raspunsului redat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016