Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legislatia 2013: Procedura aprobare regim de declarare derogatoriu

12-Mar-2013
3705
Va prezentam, prin cele ce urmeaza, informatii cuprinzatoare referitoare la Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu.

Precizam astfel, mai intai, ca societatile comerciale care isi inregistreaza inactivitatea temporara la Oficiul Registrului Comertului (ORC), pot opta pentru regimul de declarare derogatoriu. Regimul de declarare derogatoriu se solicita de contribuabili, prin depunerea unei cereri la organul fiscal in a carei evidenta fiscala acestia sunt inregistrati ca platitori de impozite, taxe si contributii. Odata cu cererea se depune dovada inscrierii inactivitatii temporare, respectiv o copie a extrasului de registru emis de catre ORC privind starea societatilor comerciale, referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestora.

Procedura de aprobare

1. Perioada, conditii

In caz de inactivitate temporara, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de ANAF.


Depunerea declaratiilor fiscale poate fi aprobata pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:

- sa nu desfasoare nici un fel de activitate;

- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;

- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;

- sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;

- sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;

- sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;

- sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati inactivi;

In cerere, contribuabilul declara pe propria raspundere ca indeplineste conditiile enumerate mai sus si mentioneaza perioada pentru care solicita regimul de declarare derogatoriu.

Cererea se solutioneaza de organul fiscal in termen de 30 de zile de la data depunerii. Pentru cererile aprobate, decizia va cuprinde atat perioada pentru care regimul de declarare derogatoriu a fost aprobat, cat si conditiile in care acesta a fost aprobat.

Decizia privind aprobarea/respingerea cererii de acordare a regimului de declarare derogatoriu se comunica potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pe perioada de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal poate face oricand cercetari privind respectarea conditiilor mentionate mai sus. in situatia in care, in perioada aprobata pentru aplicarea regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal constata neindeplinirea conditiilor, contribuabilul va reintra in regimul normal de declarare. in aceasta situatie, organul fiscal competent va notifica contribuabilul cu privire la incetarea regimului de declarare derogatoriu.

Obligatiile de declarare aferente activitatii desfasurate anterior perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu se mentin.


2. Sfera de aplicare, termen de depunere

Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu urmatoarele declaratii:

- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03, aprobat prin OPANAF nr.101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

- formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02, aprobat prin OPANAF nr. 77/2010.

Regimul de declarare derogatoriu se solicita pentru toate obligatiile de declarare cuprinse in formularele mentionate mai sus si care sunt inscrise in vectorul fiscal al contribuabilului.

Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii nu au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai sus, cu urmatoarea exceptie:

- pentru fractiunea de an fiscal aflata in afara perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii la termenele prevazute de lege:

- 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";

- 120 "Decont privind accizele";

- 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna".


3. Administrare

Informatia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu si cea privind incetarea regimului de declarare derogatoriu se inscriu in vectorul fiscal al contribuabilului.

Contribuabilii care au obligatia depunerii pentru o fractiune de an a declaratiilor 101, 120 si 130, dupa caz, sunt supusi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea in termen a declaratiilor de impunere din oficiu.

Pentru celelalte obligatii fiscale sau declaratii informative, altele decat cele mentionate mai sus, pentru care contribuabilii au, potrivit legii, obligatia depunerii la organele fiscale, termenele de depunere si procedurile de administrare aplicabile sunt cele prevazute de legislatia fiscala in vigoare.

*

Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.221/2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 415/2009.


Sursa: DGFP Valcea

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti

  • Diferente de curs valutar

    Intrebare: In luna decembrie 2024 am primit o factura care reprezenta o achizitie intracomunitara, iar valoarea acesteia am declarat-o in D300 si D390. In luna ianuarie 2025 am achitat factura, rezultand o diferenta de curs valutar de...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Export in afara UE

    Intrebare: O firma din Romania fabrica diverse produse farmaceutice pe baza unui contract cu o firma din Ungaria, care, la randul sau, le livreaza unei companii afiliate din Rusia. Din considerente de optimizare logistica, se doreste...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • SAF-T D406: Cum se calculeaza perioada de gratie pentru luna ianuarie 2025

    • Inca din anul 2022 a devenit obligatoriu pentru contribuabilii mari sistemul SAF-T, adica fisierul standard international utilizat pentru transferul electronic de date si informatii contabile si fiscale de la entitatile economice catre autoritatile fiscale. Acesta se aplica din 2023 pentru contribuabilii mijlocii, iar din 2025 trebuie depus si de firmele mici. Asa cum stim deja, exista si anumite perioade de gratie care sunt acordate de autoritati. In acest articol vom vedea pana cand poate...» citeste mai departe aici

  • Evaziune fiscala. Care este procedura de control a ONPCSB si cum arata Notificarea

    • Evaziunea fiscala reprezinta o problema semnificativa in multe domenii la noi in tara, si este nevoie de combaterea ei prin diverse masuri riguroase si controale eficiente. Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB) joaca un rol esential in acest demers, avand atributii privind monitorizarea si controlul entitatilor economice in ceea ce priveste respectarea reglementarilor legale in vigoare. Activitatea de control a ONPCSB se realizeaza conform unor proceduri...» citeste mai departe aici

  • [MONOGRAFIE] Vouchere emag si reglementari cheie

    • Pentru a putea cumpara bunuri sau diverse alte servicii de la un magazin fizic, o platforma online sau un furnizor de servicii, puteti folosi si vouchere cadou, care functioneaza ca un instrument sau un document care reprezinta o suma de bani sau o anumita valoare monetara. Iar in aceasta categorie intra si voucherele emag, care sunt adesea folosite ca alternative la plata directa cu bani sau carduri de credit. Acestea au inceput sa fie din ce in ce mai utilizate de firme pentru salariati, chiar...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. ANAF a actualizat D101 pentru impozitul pe profit prin Ordinul 206/2025

    • Prin Ordinul 206/2025 au fost adoptate noile declaratii D101 – folosite atat de persoanele care platesc impozit pe profit, cat si de cei care fac parte din grupuri de impozit pe profit. Acestea au fost modificate in urma unor noutati din domeniu din anul 2024. Aceste noi declaratii 101 pentru impozitul pe profit vor fi utilizate atat pentru declararea obligatiilor anuale aferente anului fiscal 2024, cat si celor cu privire la anul modificat care a inceput in anul 2024.» citeste mai departe aici

  • iFlow eFactura: Automatizare completa!

    • Facturarea electronica nu trebuie sa fie complicata! Cu iFlow eFactura, ai acces la un sistem modern, automatizat si sigur, care elimina erorile si reduce timpul pierdut cu introducerea manuala a facturilor. Indiferent daca administrezi o singura firma sau mai multe, iFlow eFactura iti ofera toate functionalitatile necesare pentru o gestionare eficienta. Ce avantaje ofera iFlow eFactura? Conectare automata la SPV Uita de introducerea manuala a facturilor la ANAF! Aplicatia se conecteaza automat...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016