Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Suspendare activitate. Incasare clienti incerti si inregistrare extrase de cont in perioada suspendarii

25-Dec-2018
232

"Asociatul unic al unei firme platitoare de impozit profit in anul 2017 s-a inscris la masa credala pentru recuperarea sumelor datorate declientii incerti. In anul 2018 a devenit platitor de impozit pe venit, nevand contracte pentru exercitiul 2019, doreste sa suspende activitatea. Pentru sumele de incasat s-au creat provizioane in limita de 30% deductibil si 70% nedeductibil (4118=4111; 6814=491). Cum se procedeaza in situatia in care se vor incasa anumite sume (4118=5121;491=7814), avand in vedere ca se vor genera venituri, iar societatea se va afla in suspendare? De asemenea, cum se inregistreaza extrarsele de cont in perioada suspendarii si impozitul pe venit provenit din 7814?

Cum se procedeaza in situatia in care pe perioada suspendarii nu se mai incaseaza si trebuie stinse pe cheltuieli?"

Raspunsul specialistului

Prin suspendarea activitatii se intelege ca societatea nu mai desfasura niciun fel de activitate care sa genereze venituri din exploatare, financiare sau extraordinare si nu poate angaja cheltuieli, cu exceptia celor care tin de existenta societatii (chirie sediu sau impozit pe cladiri, dupa caz, abonamente la utilitati aferente sediului etc.).

Potrivit prevederilor din Anexa nr. 1 la OANAF nr. 889/2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, pe perioada supusa acestui regim, contribuabilii/platitorii trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;


d) sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;

e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala in curs de derulare;
g) sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor/platitorilor declarati inactivi, cu exceptia situatiei prevazute la art. 92 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
h) inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului, in cazul contribuabililor/platitorilor persoane juridice infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoane fizice autorizate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare, in cazul contribuabililor/platitorilor, persoane fizice a caror activitate este organizata si reglementata prin legi speciale.

In aceasta perioada apreciez ca societatea isi mentine contul bancar prin care poate incasa creante si plati datoriile nascute anterior suspendarii activitatii, fara niciun fel de implicatii fiscale.
Insa, daca ati solicitat regimul de declarare derogatoriu, in situatia in care veti inregistra creantele respective si va trebui sa declarati impozit pe veniturile microintreprinderilor (art. 53 alin. (1) lit. e) prevede scaderea din baza impozabila a veniturilor din provizioane care au fost cheltuieli nedeductibile), regimul de declarare derogatoriu aprobat isi inceteaza valabilitatea.

Daca nu ati solicitat regimul de declarare derogatoriu, apreciez ca puteti sa inregistrati normal si sa declarati impozitul aferent acestor venituri, atat timp cat aceste venituri nu provin din desfasurarea activitatii pe perioada de inactivitate temporara.

In privinta cheltuielilor inregistrate ca urmare a neincasarii creantelor, acestea se inregistreaza normal, in baza procesului verbal de inventariere si a deciziei administratorului societatii, intrucat nu genereaza implicatii fiscale, avand in vedere ca aveti regim de microintreprindere.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suspendare activitate. Incasare clienti incerti si inregistrare extrase de cont in perioada suspendarii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Elemente obligatorii factura in 2019, potrivit Codului Fiscal
    • "Este obligatorie completarea informatiilor privind expeditia: date delegat, mijloc de transport pe avizul de insotire si pe factura (in cazul in care livrarea nu s-a facut pe baza avizului)? Este obligatorie semnarea si stampilarea avizelor de insotire a marfii?", acestea sunt intrebarile, adresate de unul dintre cititorii nostri, care au stat la baza analizei propuse astazi de unul dintre expertii nostri. Raspunsul specialistului Pct. 24 din anexa nr.1 la O.M.F.P. nr. 2634/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Senator liberal: La MFP exista o criza de finantare
    • Potrivit unui senator din opozitie, Ministerul Finantelor Publice trece printr-o criza de finantare, dat fiind ca, recent, nu a reusit sa atraga sumele dorite de la banci. Florin Citu, senator liberal, a postat mesajul pe Facebook, precizand si ca MFP se pregateste sa se imprumute de la Fondul Monetar International (FMI). „CRIZA de finantare la ministerul finantelor publice! A doua emisiune de obligatiuni consecutiva a guvernului care este un esec total. Saptamana trecuta MFP a incercat sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat NOILE modele de Formulare 205, 207 si 230
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta publicarea noilor formulare 205, 207 si 230, in sectiunea ”formulare fiscale si ghid de completare”. NOILE Formulare 205 si 207 OPANAF nr. 48/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe...» citeste mai departe aici

  • Peste 1.500 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii interesati de un job in Spatiul Economic European (SEE) au la dispozitie 1.568 de locuri de munca, in 11 din cele 44 de tari din SEE. Tari precum Italia, Franta si Grecia, preferate, in general, de romanii care aleg sa lucreze in afara, nu au scos niciun post de munca la concurs prin reteaua EURES Romania. Asadar, romanii pot aplica la unul dintre cele 1.568 de joburi din SEE, dupa cum urmeaza: In Spania sunt 1.007 locuri de munca vacante: 800 muncitor necalificat in agricultura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016