Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Suspendare activitate. Incasare clienti incerti si inregistrare extrase de cont in perioada suspendarii

25-Dec-2018
670

"Asociatul unic al unei firme platitoare de impozit profit in anul 2017 s-a inscris la masa credala pentru recuperarea sumelor datorate declientii incerti. In anul 2018 a devenit platitor de impozit pe venit, nevand contracte pentru exercitiul 2019, doreste sa suspende activitatea. Pentru sumele de incasat s-au creat provizioane in limita de 30% deductibil si 70% nedeductibil (4118=4111; 6814=491). Cum se procedeaza in situatia in care se vor incasa anumite sume (4118=5121;491=7814), avand in vedere ca se vor genera venituri, iar societatea se va afla in suspendare? De asemenea, cum se inregistreaza extrarsele de cont in perioada suspendarii si impozitul pe venit provenit din 7814?

Cum se procedeaza in situatia in care pe perioada suspendarii nu se mai incaseaza si trebuie stinse pe cheltuieli?"

Raspunsul specialistului

Prin suspendarea activitatii se intelege ca societatea nu mai desfasura niciun fel de activitate care sa genereze venituri din exploatare, financiare sau extraordinare si nu poate angaja cheltuieli, cu exceptia celor care tin de existenta societatii (chirie sediu sau impozit pe cladiri, dupa caz, abonamente la utilitati aferente sediului etc.).

Potrivit prevederilor din Anexa nr. 1 la OANAF nr. 889/2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, pe perioada supusa acestui regim, contribuabilii/platitorii trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
d) sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;

e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala in curs de derulare;
g) sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor/platitorilor declarati inactivi, cu exceptia situatiei prevazute la art. 92 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
h) inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului, in cazul contribuabililor/platitorilor persoane juridice infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoane fizice autorizate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare, in cazul contribuabililor/platitorilor, persoane fizice a caror activitate este organizata si reglementata prin legi speciale.

In aceasta perioada apreciez ca societatea isi mentine contul bancar prin care poate incasa creante si plati datoriile nascute anterior suspendarii activitatii, fara niciun fel de implicatii fiscale.
Insa, daca ati solicitat regimul de declarare derogatoriu, in situatia in care veti inregistra creantele respective si va trebui sa declarati impozit pe veniturile microintreprinderilor (art. 53 alin. (1) lit. e) prevede scaderea din baza impozabila a veniturilor din provizioane care au fost cheltuieli nedeductibile), regimul de declarare derogatoriu aprobat isi inceteaza valabilitatea.

Daca nu ati solicitat regimul de declarare derogatoriu, apreciez ca puteti sa inregistrati normal si sa declarati impozitul aferent acestor venituri, atat timp cat aceste venituri nu provin din desfasurarea activitatii pe perioada de inactivitate temporara.

In privinta cheltuielilor inregistrate ca urmare a neincasarii creantelor, acestea se inregistreaza normal, in baza procesului verbal de inventariere si a deciziei administratorului societatii, intrucat nu genereaza implicatii fiscale, avand in vedere ca aveti regim de microintreprindere.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suspendare activitate. Incasare clienti incerti si inregistrare extrase de cont in perioada suspendarii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • REMINDER: Termenul de depunere a Declaratiei speciale de TVA pentru trimestrul precedent
    • Potrivit calendarului obligatiilor fiscale pus la dispozitie de ANAF, contribuabilii au luni - 22 iulie 2019 - termenul final pentru depunerea Declaratiei speciale de taxa pe valoarea adaugata pentru trimestrul precedent (sistem VOES). Declaratia speciale de taxa pe valoarea adaugata pentru trimestrul precedent trebuie depusa de urmatoarele categorii de contribuabili: Persoanele impozabile nestabilite in U.E. care presteaza servicii electronice de telecomunicatii, de radiodifuziune si...» citeste mai departe aici

  • Ce venituri pot fi cumulate cu pensia anticipata
    • "O persoana pensionata anticipat partial poate cumula pensia cu venituri obtinute in baza unui contract de administrare intr-o societate? Nu contravine legislatiei in vigoare? Sunt considerate venituri din activitati independente?" Acesta este subiectul pe care il trateaza consilierul nostru juridic in studiu de caz de astazi. Raspunsul specialistului Legea 263/2010 privind sistemul unitare de pensii publice nu reglementeaza cumulul pensiei anticipate cu referire la fiecare categorie de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul modifica Normele de acordare a biletelor de transport gratuit pentru persoanele cu handicap
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri - 17 iulie, o hotarare potrivit careia biletele de calatorie gratuita pentru persoanele cu handicap pot fi ridicate si distribuite acestora si de organizatiile neguvernamentale care le protejeaza si promoveaza drepturile. Mai exact, este vorba de o hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind modalitatea de acordare a drepturilor la transport interurban gratuit persoanelor cu handicap, aprobate prin HG nr. 1017/2018. Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Fermierii pot obtine 15.000 de euro de la stat. AFIR arata care sunt conditiile. Ghidul solicitantului
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) lanseaza, luni - 22 iunie, sesiunea de primire a solicitarilor de finantare pentru dezvoltarea fermelor mici, prin submasura 6.3 din Programul National de Dezvoltare Rurala 2014 – 2020 (PNDR 2020). Prin aceasta masura se pot accesa fonduri in valoare fixa de 15.000 de euro, complet nerambursabili. Fermierii care doresc finantare de la stat 100% nerambursabila, in valoare de 15.000 de euro, trebuie sa depuna solicitarile on-line pe...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016