Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Suspendare activitate. Incasare clienti incerti si inregistrare extrase de cont in perioada suspendarii

25-Dec-2018
440

"Asociatul unic al unei firme platitoare de impozit profit in anul 2017 s-a inscris la masa credala pentru recuperarea sumelor datorate declientii incerti. In anul 2018 a devenit platitor de impozit pe venit, nevand contracte pentru exercitiul 2019, doreste sa suspende activitatea. Pentru sumele de incasat s-au creat provizioane in limita de 30% deductibil si 70% nedeductibil (4118=4111; 6814=491). Cum se procedeaza in situatia in care se vor incasa anumite sume (4118=5121;491=7814), avand in vedere ca se vor genera venituri, iar societatea se va afla in suspendare? De asemenea, cum se inregistreaza extrarsele de cont in perioada suspendarii si impozitul pe venit provenit din 7814?

Cum se procedeaza in situatia in care pe perioada suspendarii nu se mai incaseaza si trebuie stinse pe cheltuieli?"

Raspunsul specialistului

Prin suspendarea activitatii se intelege ca societatea nu mai desfasura niciun fel de activitate care sa genereze venituri din exploatare, financiare sau extraordinare si nu poate angaja cheltuieli, cu exceptia celor care tin de existenta societatii (chirie sediu sau impozit pe cladiri, dupa caz, abonamente la utilitati aferente sediului etc.).

Potrivit prevederilor din Anexa nr. 1 la OANAF nr. 889/2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, pe perioada supusa acestui regim, contribuabilii/platitorii trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;


d) sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;

e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala in curs de derulare;
g) sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor/platitorilor declarati inactivi, cu exceptia situatiei prevazute la art. 92 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
h) inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului, in cazul contribuabililor/platitorilor persoane juridice infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoane fizice autorizate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare, in cazul contribuabililor/platitorilor, persoane fizice a caror activitate este organizata si reglementata prin legi speciale.

In aceasta perioada apreciez ca societatea isi mentine contul bancar prin care poate incasa creante si plati datoriile nascute anterior suspendarii activitatii, fara niciun fel de implicatii fiscale.
Insa, daca ati solicitat regimul de declarare derogatoriu, in situatia in care veti inregistra creantele respective si va trebui sa declarati impozit pe veniturile microintreprinderilor (art. 53 alin. (1) lit. e) prevede scaderea din baza impozabila a veniturilor din provizioane care au fost cheltuieli nedeductibile), regimul de declarare derogatoriu aprobat isi inceteaza valabilitatea.

Daca nu ati solicitat regimul de declarare derogatoriu, apreciez ca puteti sa inregistrati normal si sa declarati impozitul aferent acestor venituri, atat timp cat aceste venituri nu provin din desfasurarea activitatii pe perioada de inactivitate temporara.

In privinta cheltuielilor inregistrate ca urmare a neincasarii creantelor, acestea se inregistreaza normal, in baza procesului verbal de inventariere si a deciziei administratorului societatii, intrucat nu genereaza implicatii fiscale, avand in vedere ca aveti regim de microintreprindere.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Suspendare activitate. Incasare clienti incerti si inregistrare extrase de cont in perioada suspendarii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Operatiunea Integrum: Amenzi de peste 1,6 milioane de euro in numai o saptamana
    • UPDATE 19.03.2019 Inspectorii antifrauda au dat amenzi de peste 1,6 milioane de euro, in cadrul operatiunii "Integrum". Numai in prima saptamana a operatiunii ”Integrum”, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF au dispus 107 amenzi in cuantum total de 1.504.500 lei si confiscari de numerar, venituri si marfuri fara acte justificative in valoare totala de 6.344.272 lei. Inspectorii antifrauda anunta ca in totalul marfurilor confiscate, 88% reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Copiii vor primi alocatiile majorate, incepand cu luna aprilie!
    • UPDATE 19 martie 2019 Cuantumul alocatiilor primite de copii se majoreaza incepand cu 1 aprilie 2019. Dat fiind ca Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a fost adoptata vineri, 15 martie a.c., si a intrat in vigoare ieri, 18 martie, majorarea alocatiilor se poate aplica de la 1 aprilie, potrivit OUG 9/2019. In OUG 9/2019, pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind...» citeste mai departe aici

  • Salariatii care primesc vouchere de vacanta si nu le folosesc pot primi contravaloarea in bani (propunere legislativa)
    • Potrivit unei initiative lesilative inregistrata in Senat pentru dezbatere, salariatii care primesc vouchere de vacanta, dar nu le folosesc in termenul stabilit, pot primi contravaloarea lor in bani, fie sub forma unor tichete de masa. Initiativa propune modificarea si completarea Legii nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 599, din 13 iulie 2018. Asadar, proiectul de act normativ prevede ca salariatii care primesc...» citeste mai departe aici

  • Facturare franciza. Regim fiscal - baza de factura a francizei
    • Societatea are ca obiect de activitate vanzari auto, inchirieri auto, service auto si alte servicii conexe. Daca in urma unui contract de inchiriere auto, are loc o dauna, reparatia efectuandu-se in service-ul societatii, masina fiind proprietatea acesteia, se deconteaza catre asigurator pe baza de deviz, nefiind cazul colectarii de TVA. Insa asigurarea masinilor este cu franciza, partea de franciza refacturandu-se utilizatorului in culpa. Cum este corect sa se refactureze valoarea francizei? Cu...» citeste mai departe aici

  • Modele de documente utile pentru asociatiile de proprietari
    • Va ocupati de o asociatie de proprietari? Atunci trebuie sa aveti toate aceste documente completate corect. Sunt nici mai mult nici mai putin de 37. Dar vestea buna este ca le puteti avea pe toate cele 37 de documente gata redactate, in concordanta perfecta cu prevederile Legii 196/2018! Folositi lucrarea pe stick 37 documente utile in asociatiile de proprietari ...detalii complete gasiti aici >>click» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016