
Raportul Special
realizat de specialisti
Problema fiscala
Am calculat gresit o obligatie fiscala, motiv pentru care am depus declaratie rectificativa pentru corectarea acelei obligatii fiscale. Cum se calculeaza majorarile de intarziere in acest caz?
1. Cum se calculeaza majorarile de intarziere?
Pentru neachitarea la termenul de scadenta a obligatiilor de plata datoram dupa acest termen majorari de intarziere.
Majorarile de intarziere se calculeaza pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv.
In situatia in care diferentele rezultate din corectarea declaratiilor sunt pozitive in raport cu sumele stabilite initial, majorarile de intarziere se datoreaza incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei creantei fiscale pentru care s-a stabilit diferenta si pana la data stingerii acesteia inclusiv.
Asadar, in cazul in care suma datorata in contul obligatiei fiscale este mai mare decat cea declarata initial, se vor datora majorari de intarziere de la data scadentei obligatiei de plata si nu de la data corectarii declaratiei.
Aceasta deoarece noi suntem responsabili pentru declararea eronata a obligatiei fiscale, iar scadenta platii este stabilita prin acte normative.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Examen Consultant Fiscal 2026
Aceasta scadenta trebuie respectata intocmai pentru suma reala.
In situatia in care diferentele rezultate din corectarea declaratiilor sunt negative in raport cu sumele stabilite initial, se datoreaza majorari de intarziere pentru suma datorata dupa corectare ori modificare, incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei si pana la data stingerii acesteia inclusiv.
Asadar, pentru suma corectata si nedatorata nu se calculeaza majorari de intarziere. In consecinta, de vreme ce obligatia fiscala a fost declarata initial gresit, nu se pot calcula majorari de intarziere pentru o suma nedatorata.
In prezent, nivelul majorarii de intarziere este de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere.
Cele mai bune decizii le luam sub presiune, in situatii de criza!
**************************************
2. Exemple
In formularul 100 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat?, aferent trimestrului al II-lea, am declarat eronat la pozitia impozit pe profit suma de 3.000 lei.
Scadenta de plata a acestui impozit este la data de 25 iulie.
In data de 10 august, constatand ca impozitul a fost declarat eronat, am depus declaratie rectificativa, corectand in acest fel impozitul pe profit declarat initial:
* impozitul pe profit declarat ulterior este in suma de 4.000 lei
In cazul in care impozitul nu a fost platit la scadenta potrivit declaratiei initiale, majorarile de intarziere se vor calcula incepand cu data de 25 iulie pentru suma de 4.000 lei.
In cazul in care impozitul a fost platit la scadenta potrivit declaratiei initiale, adica suma de 3.000 lei, se vor calcula majorari de intarziere pentru suma de 1.000 lei incepand cu data de 25 iulie.
* impozitul pe profit declarat ulterior este in suma de 2.000 lei
In cazul in care impozitul nu a fost platit la scadenta potrivit declaratiei initiale, majorarile de intarziere se vor calcula incepand cu data de 25 iulie pentru suma de 2.000 lei.
In cazul in care impozitul a fost platit la scadenta potrivit declaratiei initiale, adica suma de 3.000 lei, nu se vor datora majorari de intarziere, deoarece impozitul achitat este superior celui datorat.
Concluzie
In cazul depunerii unei declaratii rectificative in vederea corectarii obligatiilor fiscale, majorarile de intarziere se calculeaza la suma declarata dupa modificare, incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei. Asadar, daca prin declaratia rectificativa se micsoreaza sau se majoreaza impozitul, majorarile de intarziere se vor calcula asupra impozitului stabilit in urma declaratiei rectificative.
Acte normative aplicabile:
Art. 119 alin. (1), art. 120 alin. (1)-(3) si (7) din Codul de procedura fiscal
Articol adaugat la 06 noiembrie 2009
Articol preluat din Newsletterul Taxe si Impozite Actual nr. 35/ octombrie 2009
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Reminder ANAF! 25 MAI- termen limita pentru depunerea a noua DECLARATII FISCALEDeclaratia 101 pentru 2017 are termen de depunere 25 martieCalendar ANAF: Pana pe 7 iulie contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleCe declaratii se depun pana la 25 iunie 2015 la Fisc?Reminder! Pe 31 ianuarie 2022 se implineste termenul limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVAUltimele articole
DECLARATII FISCALE cu termen de depunere 25 august 2026: la ce trebuie sa fii atentLichidarea voluntara a societatii cu asociat unic persoana juridica: tratamentul fiscal al vanzarii terenului, compensarii creantelor si obligatiile declarativeDECLARATII FISCALE ce trebuie depuse in a doua parte a lunii iulie: la ce trebuie sa fii atent!Eliminarea raportarilor contabile semestriale in 2026: simplificare administrativa sau doar o masura temporara?ATENTIE la declaratiile fiscale cu termen de depunere 30 iunie 2026! Cine are obligatia sa le depunaArticole similare
MODEL de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii (OG nr. 6 / 2019)Cum facem compensari cu FisculDepunere declaratia 100 si declaratia 102. Scadenta zi nelucratoareANAF: Rezumat privind Ghid fiscal al PFA54 de contribuabili au scapat de plata penalitatilor si a majorarilor de intarziereUltimele articole
Facturarea electronica pentru operatorii economici stabiliti in RomaniaRegulile E-Factura, modificate prin Legea 296/2023. Vezi TOATE schimbarile care au intrat in vigoare din 11 noiembrie 2023Esalonare la plata, conform OUG 20/2023. Ce impact au modificarile asupra PFA-urilor?ANAF a publicat PDF-ul inteligent pentru cererea de acordare a esalonarii la plata in forma simplificataEsalonarea la plata simplificata 2021: procedura de acordare si documentele necesareSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA