Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum procedam pentru inregistrarea diferentelor rezultate dintr-un act de inspectie fiscala?

10-Mar-2015
14566

In analiza urmatoare, facem referire la o societate care a fost supusa unei inspectii fiscale pentru perioada noiembrie 2013-septembrie 2014, in urma careia au fost stabilite urmatoarele cheltuieli si TVA-ul aferent acestora ca fiind nedeductibile:



1.cheltuieli cu protocolulul considerate nedeductibile inclusiv TVA-ul aferent acestor cheltuieli.

2.cheltuieli cu reparatiile si intretinerea unui imobil proprietatea persoanei juridice, inchiriat catre o persoana juridica afiliata, inclusiv TVA-ul aferent acestor cheltuieli.

3. ajustarea pretului de inchiriere pentru imobilul inchiriat la persoana afiliata, inclusiv TVA-ul aferent chriei.

4. Dobanzi si penalitati la
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii
impozit pe profit si TVA.

Vom vedea in ce perioada si cum trebuie inregistrate in contabilitate cheltuielile si TVA-ul mentionate mai sus.

De asemenea, stabilim daca TVA-ul este considerat cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit, cu precizarea ca firma a intrat in posesia raportului de inspectie fiscala in data de 04.02.2015.

Pentru ajustarea pretului chiriei daca trebuie emise facturi de corectie catre persoana afiliata si daca da cum trebuie inregistrate aceste facturi in contabilitate ,normal pe venituri din chirie si TVA colectat sau in alte conturi?
Ce implicatii fiscale si contabile ar mai putea avea problemele de mai sus ?

Diferentele suplimentare de plata stabilite de organul fiscal ca urmare a efectuarii unei inspectii fiscale, inscrise in decizia de impunere ca act administrativ fiscal (debite + accesorii) reprezinta cheltuieli nedeductibile din punct de vedere fiscal la determinarea profitului impozabil, indiferent de natura acestora.

In cazul prezentat de d-voastra, impozitul pe profit a fost stabilit suplimentar fata de calculele efectuate de catre societate pentru perioada 2013 - 2014 (inclusiv cheltuielile de protocol si cheltuielile cu reparatiile care influenteaza calculul impozitului) iar pentru suma respectiva a fost emisa o decizie de impunere, prin care s-a comunicat baza suplimentara de impunere si impozitul suplimentar.

In baza deciziei de impunere comunicata ulterior anului 2014, societatea efectueaza inregistrarea in contabilitate in anul 2015 a sumelor respective si achita aceste sume, fara a recalcula impozitul pe profit pentru anii 2013 – 2014.

Nu exista obligatia depunerii declaratiilor rectificative pentru impozitul pe profit stabilit suplimentar, sumele respective fiind evidentiate de catre organul fiscal si in evidenta fiscala de platitor.

Declaratii rectificative pentru impozitul pe profit se vor depune numai daca organul fiscal a prevazut in Dispozitia de masuri obligatia societatii sa efectueze acest lucru.
Corectarea sumelor aferente exercitiilor financiare precedente se face prin contul 1174 “Rezultat reportat provenit din corectarea erorilor contabile".

In cazul corectarii sumelor aferente exercitiilor financiare precedente, nu se face si ajustarea informatiilor comparative prezentate in situatiile financiare.

Dupa finalizarea controlului, organele de inspectie intocmesc raportul de inspectie fiscala si, in baza acestuia emit Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata.
Diferentele de impozit pe profit, taxa pe valoare adaugata, penalitati si majorari de intarziere constatate de catre organul fiscal, in urma controlului fiscal, aferente anilor precedenti, se inregistreaza prin urmatoarea formula contabila:

1174 "Rezultat reportat" = %
provenit din corectarea 4481 "Alte datorii fata de bugetul statului"
erorilor contabile" 4423 "TVA de plata"
441 " Impozit pe profit"

Suma de TVA de plata stabilita suplimentar prin decizia de impunere este operata in fisa pe platitor a entitatii de catre organul fiscal.Ca urmare, suma suplimentara nu mai trebuie raportata de catre societate prin decontul de TVA, ci trebuie doar achitata de catre aceasta.

Penalitatile de intarziere calculate pentru anul in curs se inregistreaza:

658 "Alte cheltuieli de exploatare" = 4481 "Alte datorii fata de bugetul statului"

Din punct de vedere fiscal, atat cheltuielile privind impozitul pe profit cat si cele aferente TVA (inscrise in ct. 658) sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit, conform prevederilor art. 21, alin. (4), lit. b) din Codul fiscal.

In ceea ce priveste ajustarea pretului chiriei mentionam ca acest lucru trebuie facut numai daca prin dispozitia de masuri organul fiscal a prevazut ceva in acest sens.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum procedam pentru inregistrarea diferentelor rezultate dintr-un act de inspectie fiscala?":
Rating:

Nota: 3.88 din 12 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"