Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum procedam pentru inregistrarea diferentelor rezultate dintr-un act de inspectie fiscala?

10-Mar-2015
20156

In analiza urmatoare, facem referire la o societate care a fost supusa unei inspectii fiscale pentru perioada noiembrie 2013-septembrie 2014, in urma careia au fost stabilite urmatoarele cheltuieli si TVA-ul aferent acestora ca fiind nedeductibile:



1.cheltuieli cu protocolulul considerate nedeductibile inclusiv TVA-ul aferent acestor cheltuieli.

2.cheltuieli cu reparatiile si intretinerea unui imobil proprietatea persoanei juridice, inchiriat catre o persoana juridica afiliata, inclusiv TVA-ul aferent acestor cheltuieli.

3. ajustarea pretului de inchiriere pentru imobilul inchiriat la persoana afiliata, inclusiv TVA-ul aferent chriei.

4. Dobanzi si penalitati la impozit pe profit si TVA.

Vom vedea in ce perioada si cum trebuie inregistrate in contabilitate cheltuielile si TVA-ul mentionate mai sus.

De asemenea, stabilim daca TVA-ul este considerat cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit, cu precizarea ca firma a intrat in posesia raportului de inspectie fiscala in data de 04.02.2015.

Pentru ajustarea pretului chiriei daca trebuie emise facturi de corectie catre persoana afiliata si daca da cum trebuie inregistrate aceste facturi in contabilitate ,normal pe venituri din chirie si TVA colectat sau in alte conturi?
Ce implicatii fiscale si contabile ar mai putea avea problemele de mai sus ?

Diferentele suplimentare de plata stabilite de organul fiscal ca urmare a efectuarii unei inspectii fiscale, inscrise in decizia de impunere ca act administrativ fiscal (debite + accesorii) reprezinta cheltuieli nedeductibile din punct de vedere fiscal la determinarea profitului impozabil, indiferent de natura acestora.

In cazul prezentat de d-voastra, impozitul pe profit a fost stabilit suplimentar fata de calculele efectuate de catre societate pentru perioada 2013 - 2014 (inclusiv cheltuielile de protocol si cheltuielile cu reparatiile care influenteaza calculul impozitului) iar pentru suma respectiva a fost emisa o decizie de impunere, prin care s-a comunicat baza suplimentara de impunere si impozitul suplimentar.

In baza deciziei de impunere comunicata ulterior anului 2014, societatea efectueaza inregistrarea in contabilitate in anul 2015 a sumelor respective si achita aceste sume, fara a recalcula impozitul pe profit pentru anii 2013 – 2014.

Nu exista obligatia depunerii declaratiilor rectificative pentru impozitul pe profit stabilit suplimentar, sumele respective fiind evidentiate de catre organul fiscal si in evidenta fiscala de platitor.

Declaratii rectificative pentru impozitul pe profit se vor depune numai daca organul fiscal a prevazut in Dispozitia de masuri obligatia societatii sa efectueze acest lucru.
Corectarea sumelor aferente exercitiilor financiare precedente se face prin contul 1174 “Rezultat reportat provenit din corectarea erorilor contabile".

In cazul corectarii sumelor aferente exercitiilor financiare precedente, nu se face si ajustarea informatiilor comparative prezentate in situatiile financiare.

Dupa finalizarea controlului, organele de inspectie intocmesc raportul de inspectie fiscala si, in baza acestuia emit Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata.
Diferentele de impozit pe profit, taxa pe valoare adaugata, penalitati si majorari de intarziere constatate de catre organul fiscal, in urma controlului fiscal, aferente anilor precedenti, se inregistreaza prin urmatoarea formula contabila:

1174 "Rezultat reportat" = %
provenit din corectarea 4481 "Alte datorii fata de bugetul statului"
erorilor contabile" 4423 "TVA de plata"
441 " Impozit pe profit"

Suma de TVA de plata stabilita suplimentar prin decizia de impunere este operata in fisa pe platitor a entitatii de catre organul fiscal.Ca urmare, suma suplimentara nu mai trebuie raportata de catre societate prin decontul de TVA, ci trebuie doar achitata de catre aceasta.

Penalitatile de intarziere calculate pentru anul in curs se inregistreaza:

658 "Alte cheltuieli de exploatare" = 4481 "Alte datorii fata de bugetul statului"

Din punct de vedere fiscal, atat cheltuielile privind impozitul pe profit cat si cele aferente TVA (inscrise in ct. 658) sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit, conform prevederilor art. 21, alin. (4), lit. b) din Codul fiscal.

In ceea ce priveste ajustarea pretului chiriei mentionam ca acest lucru trebuie facut numai daca prin dispozitia de masuri organul fiscal a prevazut ceva in acest sens.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum procedam pentru inregistrarea diferentelor rezultate dintr-un act de inspectie fiscala?":
Rating:

Nota: 3.93 din 14 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Indemnizatiile pentru crestere copil ar putea fi majorate in anumite situatii
    • UPDATE, 18.03.2019 Senatorii au votat favorabil proiectul de modificare a OUG nr. 111/2010, in sensul ca mamele care intra intr-un nou concediu de crestere copii la mai putin de 12 luni de la revenirea dintr-un CCC sa primeasca o indemnizatie cel putin egala cu cea primita in CCC anterior. Senatorii considera ca ar trebui modificate anumite prevederi ale legislatiei in vigoare pentru incurajarea natalitatii, in contextul in care aceasta este oricum in scadere, de ceva timp, sporul fiind unul...» citeste mai departe aici

  • UPDATE! Legea Bugetului pe 2019 a intrat in vigoare!
    • UPDATE 18.03.2019 Legea bugetului de stat pe 2019 nr. 50/2019 a fost promulgata vineri, 15 martie 2019, de presedintele Klaus Iohannis si, tot in aceeasi zi, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209. Legea bugetului de stat a intrat in vigoare de astazi, 18 martie 2019. Asadar, desi presedintele Romaniei a intors in Parlament Legea bugetului, dupa votarea ei in forma initiala, Iohannis a promulgat bugetul pe anul in curs. Reamintim ca, pe 22 februarie, seful...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale pentru anul 2018
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in intampinarea nevoilor contribuabililor cu un nou material informativ, explicat pas cu pas, privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018 la Unitatile Teritoriale ale MFP. Asadar, in articolul publicat de DGRFP Brasov este explicat pas cu pas cine si in ce termen trebuie sa depuna situatiile financiare anuale, dar este precizat si tot ce trebuie...» citeste mai departe aici

  • Societate cu doi asociati: Deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile
    • "Intrebare: 1. Cum interpretati prevederile art. 40 2 alin. (5) coroborat cu art. 40 1 pct. 4. din Codul fiscal, in sensul ca o societate comerciala romana cu 2 asociati persoane fizice 40%/60% aplica limitarea deductibilitatii cheltuielilor cu dobanzile pentru imprumuturi/leasinguri/etc. de la terti? 2. In cazul in care exista cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs reportate din anii anteriori care depasesc plafonul deductibil in 2018, precum si cheltuieli din anul 2018 care ar trebui...» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Persoanele fizice care au datorii la stat nu vor mai fi publicate pe site-ul ANAF
    • Conform procedurii aprobate prin OANAF 558/2016, in vederea descurajarii acumularii de arierate bugetare de catre contribuabili, persoane fizice si juridice, organele fiscale centrale publica pe pagina de internet proprie a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala lista debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, pentru fiecare buget administrat de organele fiscale centrale. Listele se publicau separat pentru debitori - persoane juridice,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016