Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum procedam pentru inregistrarea diferentelor rezultate dintr-un act de inspectie fiscala?

10-Mar-2015
28137

In analiza urmatoare, facem referire la o societate care a fost supusa unei inspectii fiscale pentru perioada noiembrie 2013-septembrie 2014, in urma careia au fost stabilite urmatoarele cheltuieli si TVA-ul aferent acestora ca fiind nedeductibile:



1.cheltuieli cu protocolulul considerate nedeductibile inclusiv TVA-ul aferent acestor cheltuieli.

2.cheltuieli cu reparatiile si intretinerea unui imobil proprietatea persoanei juridice, inchiriat catre o persoana juridica afiliata, inclusiv TVA-ul aferent acestor cheltuieli.

3. ajustarea pretului de inchiriere pentru imobilul inchiriat la persoana afiliata, inclusiv TVA-ul aferent chriei.

4. Dobanzi si penalitati la impozit pe profit si TVA.

Vom vedea in ce perioada si cum trebuie inregistrate in contabilitate cheltuielile si TVA-ul mentionate mai sus.

De asemenea, stabilim daca TVA-ul este considerat cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit, cu precizarea ca firma a intrat in posesia raportului de inspectie fiscala in data de 04.02.2015.

Pentru ajustarea pretului chiriei daca trebuie emise facturi de corectie catre persoana afiliata si daca da cum trebuie inregistrate aceste facturi in contabilitate ,normal pe venituri din chirie si TVA colectat sau in alte conturi?
Ce implicatii fiscale si contabile ar mai putea avea problemele de mai sus ?

Diferentele suplimentare de plata stabilite de organul fiscal ca urmare a efectuarii unei inspectii fiscale, inscrise in decizia de impunere ca act administrativ fiscal (debite + accesorii) reprezinta cheltuieli nedeductibile din punct de vedere fiscal la determinarea profitului impozabil, indiferent de natura acestora.

In cazul prezentat de d-voastra, impozitul pe profit a fost stabilit suplimentar fata de calculele efectuate de catre societate pentru perioada 2013 - 2014 (inclusiv cheltuielile de protocol si cheltuielile cu reparatiile care influenteaza calculul impozitului) iar pentru suma respectiva a fost emisa o decizie de impunere, prin care s-a comunicat baza suplimentara de impunere si impozitul suplimentar.

In baza deciziei de impunere comunicata ulterior anului 2014, societatea efectueaza inregistrarea in contabilitate in anul 2015 a sumelor respective si achita aceste sume, fara a recalcula impozitul pe profit pentru anii 2013 – 2014.

Nu exista obligatia depunerii declaratiilor rectificative pentru impozitul pe profit stabilit suplimentar, sumele respective fiind evidentiate de catre organul fiscal si in evidenta fiscala de platitor.

Declaratii rectificative pentru impozitul pe profit se vor depune numai daca organul fiscal a prevazut in Dispozitia de masuri obligatia societatii sa efectueze acest lucru.
Corectarea sumelor aferente exercitiilor financiare precedente se face prin contul 1174 “Rezultat reportat provenit din corectarea erorilor contabile".

In cazul corectarii sumelor aferente exercitiilor financiare precedente, nu se face si ajustarea informatiilor comparative prezentate in situatiile financiare.

Dupa finalizarea controlului, organele de inspectie intocmesc raportul de inspectie fiscala si, in baza acestuia emit Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata.
Diferentele de impozit pe profit, taxa pe valoare adaugata, penalitati si majorari de intarziere constatate de catre organul fiscal, in urma controlului fiscal, aferente anilor precedenti, se inregistreaza prin urmatoarea formula contabila:

1174 "Rezultat reportat" = %
provenit din corectarea 4481 "Alte datorii fata de bugetul statului"
erorilor contabile" 4423 "TVA de plata"
441 " Impozit pe profit"

Suma de TVA de plata stabilita suplimentar prin decizia de impunere este operata in fisa pe platitor a entitatii de catre organul fiscal.Ca urmare, suma suplimentara nu mai trebuie raportata de catre societate prin decontul de TVA, ci trebuie doar achitata de catre aceasta.

Penalitatile de intarziere calculate pentru anul in curs se inregistreaza:

658 "Alte cheltuieli de exploatare" = 4481 "Alte datorii fata de bugetul statului"

Din punct de vedere fiscal, atat cheltuielile privind impozitul pe profit cat si cele aferente TVA (inscrise in ct. 658) sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit, conform prevederilor art. 21, alin. (4), lit. b) din Codul fiscal.

In ceea ce priveste ajustarea pretului chiriei mentionam ca acest lucru trebuie facut numai daca prin dispozitia de masuri organul fiscal a prevazut ceva in acest sens.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Raspunsuri ANAF cu privire la dublarea facturilor in SPV

    • Prin aparitia sistemului national RO e-Factura procesul de transmitere a facturilor a fost simplificat si digitalizat, iar acest lucru le-a dat mari batai de cap contribuabililor. Desi este implementat de mult timp, inca pot aparea probleme cu privire la utilizarea E-Factura. Uneori, atunci cand trebuie incarcata factura, pot aparea situatii in care aceeasi factura este incarcata de doua ori, din diverse motive tehnice sau administrative. Acest fenomen poate crea confuzie atat pentru...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratie Unica. Care este plafonul minim si valoarea de plata a CASS pentru 2024

    • Anual trebuie depusa Declaratia Unica de catre persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente sau din alte surse, insa formularul a tot fost modificat de ANAF in urma ultimelor reglementari fiscale si contribuabilii trebuie sa fie atenti la acest aspect. Este important ca declaratia sa fie completata corespunzator, mai ales ca apar tot timpul schimbari la contributiile la asigurarile sociale (CASS) si (CAS). In plus, a fost modificat salariul minim pe economie si...» citeste mai departe aici

  • Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertului

    • Oficiul National al Registrului Comertului a publicat, pe site-ul oficial, o informare cu privire la categoriile de persoane care pot semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertului. Formulare ONRC. Persoane autorizate sa semneze cererile de inmatriculare si inregistrare la ONRC Inregistrarea si depunerea documentelor la registrul comertului poate fi realizata exclusiv de categoriile de persoane expres prevazute de Legea nr. 265/2022, respectiv de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016