Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF nu va incepe inspectia fiscala la firmele care isi corecteaza problemele. Contribuabilii vor avea doua ocazii pentru a face acest lucru

23-Nov-2022
5937
ANAF nu va incepe inspectia fiscala la firmele care isi corecteaza problemele. Contribuabilii vor avea doua ocazii pentru a face acest lucru

Presedintele ANAF, Lucian Heius, a fost invitat recent in cadrul conferintei „PNRR – Investitii pentru economia viitorului. Reforma fiscala”, organizata de PwC Romania, unde a discutat si despre modul in care se vor desfasura controalele in viitor. Inainte ca inspectia fiscala sa inceapa propriu-zis la firme, contribuabilii vor avea doua ocazii sa isi corecteze problemele.

 

 

Pe langa faptul ca inspectiile fiscale vor fi efectuate in functie de gradul de risc fiscal al fiecarei firme, contribuabilii vor primi inainte o Notificare si vor avea 30 de zile la dispozitie pentru a-si indrepta situatia fiscala.

 

‘’Mecanismul si cred ca este o schimbare radicala a modului in care vom dori sa facem inspectia fiscala in anii urmatori. O societate comerciala va primi la un moment dat o Notificare in urma analizei de risc pe care noi o sa o facem.

 

O notificare prin care spunem ca s-au identificat anumite probleme si le spunem despre ce este vorba. Dupa ce primeste aceasta Notificare, o sa aiba la dispozitie 30 de zile sa vina, sa-si depuna Declaratii rectificative, sa corecteze ceea ce noi consideram sau sa explice ca nu este asa si sa vina cu argumentele necesare. Daca lucrurile se clarifica, ne oprim aici’’, a explicat presedintele ANAF.

 

Daca firmele nu isi corecteaza problemele dupa prima Notificare, vor primi un aviz de inspectie fiscala in care sunt anuntati ca sunt inscrisi in programul de control. Vor avea si de aceasta data timp sa isi rezolve neconcordantele.

 

‘’In cazul in care nu se intampla acest lucru, dupa cele 30 de zile vor primi un aviz de inspectie fiscala, in care sunt anuntati ca sunt inscrisi in programul de control. Au la dispozitie iarasi un anumit numar de zile ca sa vina sa-si faca corectiile necesare. Daca se intampla acest lucru, ne oprim si nu vom incepe inspectia fiscala efectiva. Daca nu se intampla nici acest lucru, atunci incepe controlul efectiv.

 

Eu imi doresc ca numarul de inspectii fiscale sa fie din ce in ce mai mic, pentru ca si resursa pe care o avem alocata acestui departament de inspectie este limitata si este pacat sa iti irosesti resursele pe care le ai constatand ca de fapt multe lucruri care apar in analiza de risc ar putea sa fie rezolvate printr-o apropiere a discutiei pe care o ai cu contribuabilul’’, a detaliat Heius.


Lista incadrarii firmelor la anumite clase de risc NU va fi publica

 

‘’Prin acest mecanism noi ne dorim ca relatia pe care o ai cu contribuabilul sa fie cat mai activa. Sa vii, sa ii spui despre ce este vorba, el sa poata sa reactioneze, in sensul de a-si corecta ce este de corectat, si sa nu mai ajungem la inspectiile fiscale efective.

 

In acelasi timp, o sa facem si impartirea contriobuabililor pe riscurile pe care le are: risc ridicat, mediu sau scazut. Nimeni nu va sti firma in ce clasa se incadreaza. Doar firma insasi va putea sa ceara sa afle in ce clasa de risc se afla. Si atunci fiscul va transmite acest lucru prin sms unde este si de ce este acolo. Si chiar imi doresc ca mai multi controbiabili sa ceara acest lucru, sa le punEm la dispozitie si sa le spunem datele corecte, sa incerce sa isi imbunatateasca clasa de risc si sa fie cat mai multe incadrate la un risc scazut’’, a concluzionat Lucian Heius.



Sursa: PwC Romania

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016