Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tot ce trebuie sa stii despre achizitiile intracomunitare de bunuri second-hand. Exemple concrete si baza legala

02-Oct-2020
2990

Comertul cu bunuri second-hand este reglementat, din punctul de vedere al taxei pe valoarea adaugata de art. 312 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, fiind considerat regim special. 

Bunurile second-hand sunt bunurile mobile corporale care pot fi refolosite in starea in care se afla sau dupa efectuarea unor reparatii, altele decat operele de arta, obiectele de colectie sau antichitatile, pietrele pretioase si alte bunuri prevazute in Normele metodologice. 

Bunurile second-hand sunt bunurile mobile corporale care pot fi refolosite in starea in care se afla sau dupa efectuarea unor reparatii, altele decat operele de arta, obiectele de colectie sau antichitatile, pietrele pretioase si alte bunuri prevazute in Normele metodologice. 

Bunurile second-hand includ orice obiecte vechi care mai pot fi utilizate „ca atare” sau in urma unor reparatii. 

Atentie! Nu pot fi considerate bunuri second-hand, deci nu se poate aplica regimul special pentru: 


-aurul, argintul si platina prezentate sub forma de bare, plachete, lingouri, pulbere, foite, folie, tuburi, sarma sau in orice alt mod, ce pot fi folosite ca materie prima pentru producerea altor bunuri, fie pure, fie in aliaj cu alte metale; 

-aurul de investitii conform definitiei prevazute la art. 313 alin. (1) din Codul fiscal; 

-monedele din argint sau platina care nu constituie obiecte de colectie in sensul art. 312 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal; 

-reziduuri de obiecte vechi formate din metale pretioase recuperate in scopul topirii si refolosirii ca materii prime; 

-pietrele pretioase si semipretioase si perlele, indiferent daca sunt sau nu taiate, sparte in lungul fibrei, gradate sau slefuite, insa nu pe fir, montate sau fixate, ce pot fi utilizate pentru producerea de bijuterii clasice si fantezie, obiecte de aurarie si argintarie si similare; 

-bunurile care se consuma la prima utilizare;

-bunurile ce nu mai pot fi refolosite in niciun fel; 

-obiectele vechi care sunt executate din metale pretioase sau si cu pietre pretioase sau semipretioase, cum ar fi bijuteriile (clasice si fantezie, obiectele de aurarie si argintarie si toate celelalte obiecte vechi, inclusiv uneltele, integral sau partial formate din aur, argint, platina, pietre pretioase si/sau perle, indiferent de gradul de puritate a metalelor si pietrelor pretioase). 

De asemenea, nu sunt considerate bunuri second-hand mijloacele de transport noi. 

Definitia mijloacelor de transport noi, in acceptiunea Codului fiscal, este prevazuta la art. 266 alin. (3). Mijloacele de transport noi reprezinta vehicule terestre cu motor a carui capacitate depa?e?te 48 cm3 sau a carui putere depa?e?te 7,2 kW, destinate transportului de pasageri sau bunuri, care, in cazul vehiculelor terestre, indeplinesc urmatoarele conditii: 
-acestea sa nu fi fost livrate cu mai mult de 6 luni de la data intrarii in functiune sau 
-acestea sa nu fi efectuat deplasari care depa?esc 6.000 km. 

Atentie! Un bun care nu mai este nou sau un autoturism care nu mai este considerat nou nu se va considera ca automat este supus regimului second-hand. Pentru a dovedi ca bunul a fost supus regimului special, pe factura primita trebuie sa existe o mentiune ca atare sau/si o trimitere la articolele relevante din Directiva nr. 112. 

Exemplu: Achizitie intracomunitara de autoturisme second hand cu scopul revanzarii 

Societatea ABC SRL, inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 din Codul fiscal, achizitioneaza autoturisme second-hand de la o alta societate din UE, inregistrata in scopuri de TVA in statul sau. Stabilim care este tratamentul TVA la achizitia de autoturisme second-hand de catre o persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania, avand in vedere ca autoturismele sunt achizitionate cu scopul de a fi revandute, iar pe factura emisa furnizorul a inclus mentiunea „regimul marjei”. 

Solutie: Achizitiile intracomunitare de bunuri second-hand nu sunt considerate operatiuni impozabile in Romania conform art. 268 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal. Faptul ca furnizorul a aplicat regimul marjei la momentul vanzarii autoturismului catre societatea ABC SRL inseamna ca a taxat livrarea in tara sa. Documentele de achizitie sunt factura, contractul de vanzare-cumparare ?i nota de receptie ?i constatare de diferente (NIR) intocmita pentru intrarea autoturismului in gestiunea de marfuri iar in contabilitate se inregistreaza ca orice stoc de marfa, in contul 371 „Marfuri”, eventual cu un analitic distinct. 

Operatiunea nu se declara in formularul 390 „Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare”, nefiind operatiune impozabila in Romania. 

Regimul special poate fi aplicat de catre o societate din Romania numai daca este persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, are calitatea de „revanzator” ?i a cumparat bunul din Romania sau din oricare alt stat membru de la una din urmatoarele categorii de furnizori, conform prevederilor de la art. 312 alin. (2) din Codul fiscal: 
A) o persoana neimpozabila (de exemplu, o persoana fizica) 
B) o persoana impozabila, in masura in care livrarea efectuata de respectiva persoana impozabila este scutita de taxa, conform art. 292 alin. (2) lit. g); 
C) o intreprindere mica, in masura in care achizitia respectiva se refera la bunuri de capital;
D) o persoana impozabila revanzatoare, in masura in care livrarea de catre aceasta a fost supusa taxei in regim special. in speta data, societatea ABC SRL poate aplica regimul special la momentul revanzarii autoturismelor achizitionate deoarece livrarea acestora a fost supusa taxei in regim special. 


Nota: Aplicarea regimului special pentru bunuri second hand nu este obligatorie, ci optionala 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tot ce trebuie sa stii despre achizitiile intracomunitare de bunuri second-hand. Exemple concrete si baza legala":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 in 2022. Finantele MODIFICA formularul si aplica noi instructiuni de completare
    • Finantele au pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate". In prezent, D112 -Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate este reglementata conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata in 2022 va putea fi accesata si de debitorii care se afla in insolventa
    • Ministerul Finantelor doreste modicarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si propune noi masuri si in cazul esalonarii. Conditiile de accesare a esalonarii la plata in 2022 vor fi mai flexbile, astfel incat se vor putea bucura de facilitate si debitorii care se afla in insolventa in acest moment. Tinand cont de contextul pandemic si economic actual, s-a constatat ca redresarea contribuabililor care se afla in dificultate financiara este greu de sustinut, astfel ca...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Formularul poate fi depus de gupul fiscal pana pe 25 iunie incepand cu anul 2023
    • Guvernul modifica termenul pentru depunere D101 in cazul grupului fiscal. Formularul va putea fi transmis de persoana juridica respunzabila pana pe data de 25 iunie incepand cu anul 2023. Pentru corelare cu termenele de depunere a declaratiei anuale privind impozitul pe profit prevazute la art. I alin.(13) din din O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative, se propune...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun 3 modificari MAJORE asupra Codului Fiscal
    • Recent, Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prelungirea unor termene. Schimbarile vizeaza si Codul Fiscal. Iata noile modificari propuse de finante asupra Codului Fiscal: a) Instituirea obligatiei notarilor publici de declarare a tranzactiilor din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Masura are in vedere...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica ordinul 1665/2020 prin care poprirea electronica a devenit functionala
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru modificarea ?i completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de...» citeste mai departe aici

  • In perioada 1 februarie - 31 martie 2022 preturile pentru energie electrica si gaze naturale se PLAFONEAZA pentru clientii non-casnici
    • In Monitorul Oficial a fost publicata Ordonanta de Urgenta 3/2022 prin care se modifica 118/2021. Actul normativ prevedea acordarea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrica si gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022. Incepand cu 1 februarie preturile se vor plafona pentru clientii non-casnici, iar pentru cei casnici va fi acordata o compensatie unitara in valoare de cel mult 0,291 lei/kWh, in cazul energiei electrice, si in valoare de cel mult 40% din valoarea pretului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016