Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce procedura urmam pentru a face achizitii intracomunitare in calitate de PFA?

22-Dec-2014
2489

Daca PFA este neinregistrat in scopuri de TVA ( fie ca nu a depasit plafonul, fie ca nu a solicitat, fie ca are o activitate scutita de TVA: in special activitatiile financiare (intermedieri sau cele bancare), dar si cele de sanatate, de asigurari si altele).



In cazul achizitiei de bunuri sau servicii UE, PFA trebuie sa procedeze astfel:

a)sa se inregistreze ca platitor de TVA (normal sau special conform art 153^1 din Codul fiscal).
Atragem atentia ca inregistrarea speciala in scop de TVA conform art. 153^1 din Codul fiscal este numai pentru tranzactii cu parteneri intracomunitari si nu ofera calitatea de platitor de TVA si pentru operatiuni din Romania. In cazul acesta, al inregistrarii speciale, ANAF va va atribui un cod de TVA cu RO diferit de CIF-ul firmei Dvs. Daca PFA insa se inregistreaza normal in scop de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, atunci acesta devine platitor de TVA pentru toate tranzactiile derulate, inclusiv pentru cele cu parteneri din Romania, iar ANAF va adauga atributul fiscal RO la CIF-ul pe care il aveti.

b)sa se inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari
c)sa se verifice ca sunt un baza de date europeana VIES:http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatResponse.html
d)sa prezinte furnizorului din UE codul fiscal
in formatul : RO 123456

e)se primeste factura fara TVA
f)se declara achizitia in declaratia 301 - decont special de TVA, daca inregistrarea in scop de TVA este una speciala si nu normala. Daca inregistrarea in scop de TVA este normala - confform art 153 din Codul fiscal, se va depune decont de TVA formualr 300 si veti efectua taxarea inversa;

g) se declara tranzactia in declaratia 390 : achizitie intarcomunitara de bunuri - cod operatiune A sau achizitie intracomunitara de servicii: cod operatiune S.
h) In cazul inregistrarii speciale in scop de TVA si depunerii Decontului de TVA cod 301 se face plata efectiv la trezorerie in contul de TVA de plata, cu codul de TVA al platitorului respectiv cod de TVA special. Suma de plata este 24% din valoarea facturii de achizitie. In cazul inregistrarii normale in scop de TVA - nu se plateste TVA efectiv ci se efectueaza taxarea inversa iar operatiunea se declara fie la rd. 5, 5.1 si 18,18.1 - achizitia de bunuri, fie la rd. 7, 7.1 si 20, 20.1 - achizitia de servicii.

In cazul in care efectuati numai achizitii intracomunitare de bunuri ( nu si servicii), veti putea efectua astfel de achizitii fara sa solicitati inregistrarea speciala/normala in scop de TVA conform art. 153^1 din Codul fiscal pana la plafonul de achizitii de 10.000 euro/an, la curs BNR din 01 ianuarie 2007 (respectiv 35000 lei).

In acest caz, iar furnizorul de bunuri din tara UE va va emite factura cu TVA, adica sa platiti TVA-ul din tara respectiva, sin u aveti obligatia depunerii decontului special de tva si declaratia 390.
In cazul in care PFA are cod de TVA cu RO - este deja inregistrat in scop de TVA, va trebui:

a)sa se inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari
b)sa se verifice ca sunt un baza de date europeana VIES:http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatResponse.html

c)sa prezinte furnizorului din UE codul fiscal
in formatul : RO 123456

d)se primeste factura fara TVA;
e)se va depune decont de TVA formualr 300 si veti efectua taxarea inversa;
f) se declara tranzactia in declaratia 390 : achizitie intarcomunitara de bunuri - cod operatiune A sau achizitie intracomunitara de servicii: cod operatiune S;

g) operatiunea se declara fie la rd. 5, 5.1 si 18,18.1 - achizitia de bunuri, fie la rd. 7, 7.1 si 20, 20.1 - achizitia de servicii


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce procedura urmam pentru a face achizitii intracomunitare in calitate de PFA?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016