Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce procedura urmam pentru a face achizitii intracomunitare in calitate de PFA?

22-Dec-2014
2542

Daca PFA este neinregistrat in scopuri de TVA ( fie ca nu a depasit plafonul, fie ca nu a solicitat, fie ca are o activitate scutita de TVA: in special activitatiile financiare (intermedieri sau cele bancare), dar si cele de sanatate, de asigurari si altele).



In cazul achizitiei de bunuri sau servicii UE, PFA trebuie sa procedeze astfel:

a)sa se inregistreze ca platitor de TVA (normal sau special conform art 153^1 din Codul fiscal).
Atragem atentia ca inregistrarea speciala in scop de TVA conform art. 153^1 din Codul fiscal este numai pentru tranzactii cu parteneri intracomunitari si nu ofera calitatea de platitor de TVA si pentru operatiuni din Romania. In cazul acesta, al inregistrarii speciale, ANAF va va atribui un cod de TVA cu RO diferit de CIF-ul firmei Dvs. Daca PFA insa se inregistreaza normal in scop de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, atunci acesta devine platitor de TVA pentru toate tranzactiile derulate, inclusiv pentru cele cu parteneri din Romania, iar ANAF va adauga atributul fiscal RO la CIF-ul pe care il aveti.

b)sa se inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari
c)sa se verifice ca sunt un baza de date europeana VIES:http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatResponse.html
d)sa prezinte furnizorului din UE codul fiscal
in formatul : RO 123456

e)se primeste factura fara TVA
f)se declara achizitia in declaratia 301 - decont special de TVA, daca inregistrarea in scop de TVA este una speciala si nu normala. Daca inregistrarea in scop de TVA este normala - confform art 153 din Codul fiscal, se va depune decont de TVA formualr 300 si veti efectua taxarea inversa;

g) se declara tranzactia in declaratia 390 : achizitie intarcomunitara de bunuri - cod operatiune A sau achizitie intracomunitara de servicii: cod operatiune S.
h) In cazul inregistrarii speciale in scop de TVA si depunerii Decontului de TVA cod 301 se face plata efectiv la trezorerie in contul de TVA de plata, cu codul de TVA al platitorului respectiv cod de TVA special. Suma de plata este 24% din valoarea facturii de achizitie. In cazul inregistrarii normale in scop de TVA - nu se plateste TVA efectiv ci se efectueaza taxarea inversa iar operatiunea se declara fie la rd. 5, 5.1 si 18,18.1 - achizitia de bunuri, fie la rd. 7, 7.1 si 20, 20.1 - achizitia de servicii.

In cazul in care efectuati numai achizitii intracomunitare de bunuri ( nu si servicii), veti putea efectua astfel de achizitii fara sa solicitati inregistrarea speciala/normala in scop de TVA conform art. 153^1 din Codul fiscal pana la plafonul de achizitii de 10.000 euro/an, la curs BNR din 01 ianuarie 2007 (respectiv 35000 lei).

In acest caz, iar furnizorul de bunuri din tara UE va va emite factura cu TVA, adica sa platiti TVA-ul din tara respectiva, sin u aveti obligatia depunerii decontului special de tva si declaratia 390.
In cazul in care PFA are cod de TVA cu RO - este deja inregistrat in scop de TVA, va trebui:

a)sa se inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari
b)sa se verifice ca sunt un baza de date europeana VIES:http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatResponse.html

c)sa prezinte furnizorului din UE codul fiscal
in formatul : RO 123456

d)se primeste factura fara TVA;
e)se va depune decont de TVA formualr 300 si veti efectua taxarea inversa;
f) se declara tranzactia in declaratia 390 : achizitie intarcomunitara de bunuri - cod operatiune A sau achizitie intracomunitara de servicii: cod operatiune S;

g) operatiunea se declara fie la rd. 5, 5.1 si 18,18.1 - achizitia de bunuri, fie la rd. 7, 7.1 si 20, 20.1 - achizitia de servicii


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce procedura urmam pentru a face achizitii intracomunitare in calitate de PFA?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • UPDATE! S-a prelungit perioada de achizitie a titlurilor de stat CENTENAR
    • UPDATE, 13.12.2018 "Avand in vedere interesul crescut al investitorilor, MFP prelungeste cu inca o saptamana perioada de subscriere, iar titlurile de stat pot fi achizitionate de la Unitatile operative ale Trezoreriei Statului si prin reteaua de oficii postale ale Companiei Nationale Posta Romana", arata MFP intr-un comunicat remis joi, 13 decembrie. Titlurile pot fi achizitionate astfel: pana pe 21 decembrie 2018 de la unitatile Trezoreriei Statului; pana pe 20 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Top 5 modificari fiscale care vor intra in vigoare in 2019
    • Daca anul 2018 a fost unul plin din punct de vedere al modificarilor fiscale, cu introducerea unor noi Declaratii (Declaratia Unica), cu reducerea cotei de TVA pentru mai multe domenii HoReCa, cu intorducerea casei de marcat cu jurnal electronic fiscal s.a.m.d, se pare ca nici anul 2019 nu va fi unul mai relaxat. Numai pana in prezent s-au stabilit cateva modificari care vor intra in vigoare de anul viitor. Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca a lucrat in Comisia de...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere: Diferenta dintre cifra de afaceri si veniturile realizate
    • In analiza propusa astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor formulate de un cititor, in urmatoarea situatie: "Societate este platitoare de impozit pe venit microintreprindere si are activitate agricola. Subventia pe suprafata incasata de la APIA in anul curent, aferenta anului trecut, dar si subventia incasata in anul curent pentru anul curent intra in cifra de afaceri? Raspunsul specialistului Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016