Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reconsiderare activitate

20-Ian-2012
3938
Intrebare: In cazul in care societatea incheie pentru activitatea de distributie a produselor proprii, contracte de colaborare cu persoane fizice autorizate, acestea folosind logistica societatii pentru desfasurarea activitatii, exista posibilitatea ca in cazul unui control fiscal ca veniturile realizate de acestia sa fie reconsiderate venit salarial pentru societate conform prevederilor Codului fiscal ?


Raspuns:

Conform art 7 alin 1 pct 2.1

"2.1. Orice activitate poate fi reconsiderata ca activitate dependenta daca indeplineste cel putin unul dintre urmatoarele criterii:

a) beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta conditiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru;

b) in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca sau altele asemenea si contribuie cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala, nu si cu capitalul propriu;

c) platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura;

d) platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit."

Prin urmare, daca una din conditiile de mai sus este indeplinita, atunci activitatea PFA poate fi reconsiderata si venitul obtinut de PFA va fi asimilat venitului de natura salariala. Intrucat mentionati ca PFA utilizeaza logistica societatii pentru derularea activitatii, daca acesta utilizare este exclusiva, conform lit.b. de mai sus, atunci organul fiscal va putea reconsidera activitatea ca fiind dependenta.

In situatia in care PFA pentru desfasurarea activitatii nu utilizeaza exclusiv numai logistica societatii ci utilizeaza si capital propriu (bunuri / mijloace fixe, spatii ale sale, echipamente, etc.), atunci nu sunt indeplinite conditiile de la lit b si activitatea nu va putea fi reconsiderata. In contract trebuie prevazute clauze cu privire la baza materiala care urmeaza a fi utilizata de PFA, daca se deconteaza cheltuieli de deplasare de catre societate, relatiile in care se afla PFA fata de platitorul de venit, etc., astfel incat sa se poata demonstra ca nu sunt indeplinite conditiile de la art 7 alin1 pct 2.1 pentru a nu fi reconisederata activitatea.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Redirectionare impozit pe profit 2025. Termen, formular si reglementari cheie

    • Redirectionarea impozitului pe profit reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabilii care doresc sa sustina organizatiile non-profit si cauzele sociale, culturale sau educationale. Prin completarea formularului 177, firmele pot directiona o parte din impozitul datorat catre entitati eligibile, respectand anumite conditii si limite legale. In acest articol vom vedea cine poate beneficia de aceasta facilitate, ce documente sunt necesare, termenul de depunere si regulile esentiale...» citeste mai departe aici

  • SANCTIUNI pentru neconformarea cu E-Factura in B2C de la 1 iulie 2025

    • De la 1 iulie 2025, firmele care nu transmit facturile catre persoane fizice in sistemul RO e-Factura risca amenzi usturatoare. Extinderea obligativitatii e-Facturii si in relatia B2C aduce noi responsabilitati pentru toti operatorii economici, indiferent de metoda de plata folosita de client. In acest articol, explicam cine este vizat, ce reglementari trebuie respectate si care sunt sanctiunile prevazute de lege.» citeste mai departe aici

  • GHID e-Transport 2025: Termene, Obligatii si Sanctiuni

    • Autoritatile fiscale au revizuit recent ghidul oficial privind utilizarea sistemului RO e-Transport, pentru a reflecta modificarile legislative din 2024–2025 si pentru a alinia platforma la noua sa structura. In prezent, sistemul este impartit clar in doua directii: transporturile nationale de bunuri cu risc fiscal ridicat si transporturile internationale, indiferent daca implica sau nu astfel de bunuri. In continuarea articolului vom vedea ce transporturi trebuie declarate,...» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF. Clarificari pentru contribuabilii care NU au cont bancar

    • Implementarea SAF-T (Standard Audit File for Tax) a adus numeroase intrebari din partea contribuabililor, mai ales din randul firmelor mici si al celor aflate la inceput de drum. Una dintre cele mai frecvente dileme este legata de necesitatea unui cont bancar pentru a putea depune aceasta declaratie. Este sau nu obligatoriu sa ai un cont bancar activ ca sa poti raporta catre ANAF? In cele ce urmeaza, clarificam acest aspect.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. Ce cota aplici daca platesti dividende in 2025

    • Daca intentionezi sa platesti dividende in 2025, este important sa cunosti cota actuala de impozitare si obligatiile fiscale aferente. In prezent, impozitul pe dividende este de 10%, iar retinerea si virarea acestuia la bugetul de stat intra in sarcina platitorului. In continuare, explicam cine datoreaza acest impozit, cand se plateste si in ce situatii se pot aplica exceptii.» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe inregistrate gresit. Solutii si clarificari pentru firme

    • Mijloacele fixe reprezinta o componenta esentiala in patrimoniul oricarei societati, iar o evidenta contabila corecta a acestor active este cruciala. Cu toate acestea, in practica se pot intalni frecvent erori in clasificarea sau inregistrarea mijloacelor fixe. Identificarea si corectarea lor reprezinta pasi importanti pentru asigurarea transparentei si conformitatii contabile. Avem acest caz. Societatea A va absorbi societatea B. Data de referinta a absorbtiei a fost data de 31.12.2024. In...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016