Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Operatiuni cu Olanda. Completare declaratia 390

17-Mai-2010
3371

Intrebare


O societate din Romania, platitoare de TVA care face achizitii intracomunitare din Olanda (cod valid de TVA) primeste factura de achizitie cu valoarea bunului achizitionat plus taxe administrative. Cum trebuie declarat in decontul de TVA si in declaratia 390 achizitia de bunuri, precum si taxele administrative?

Solutie oferita de Serviciul de
Consultanta al Consilier
Taxe si Impozite pentru Contabili .. detalii aici

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

Raspuns
Dpvd contabil, punctul 50 si 51 din OMFP 3055/2009 privind Reglementarile contabile conforme cu Directivele Europene vaabil de la 01.01.2010, prevede obligativitatea evaluarii si inregistrarii bunurilor la data intrarii in entitate , pe baza costului de achizitie, cost in care se cuprind pretul de cumparare , taxele de import si alte taxe, cheltuieli de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

Dpvd fiscal, art.138 indice 1 din Codul Fiscal prevede ca baza de impozitare pentru achizitiile intracomunitare de bunuri se stabileste pe baza acelorasi elemente utilizate conform art. 137 pentru determinarea bazei de impozitare in cazul livrarii acelorasi bunuri in interiorul tarii.

Deci in cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, baza de impozitare cuprinde elementele prevazute la art. 137 alin. (2) si nu cuprinde elementele prevazute la art. 137 alin (3) din Codul Fiscal.

Prin art. 137 alin. (2) se reglementeaza ca in baza de impozitare se includ impozitele si taxele datorate de o persoana impozabila in legatura cu o livrare de bunuri precum si cheltuieli accesorii cum ar fi: comisioanele, cheltuieli de ambalare, transport si asigurare, solicitate de furnizor cumparatorului.

 Deci, taxele administrative intra in baza de impozitare a achizitiei intracomunitare efectuate numai in situatia in care acestea au fost prevazute prin contract ca un element de calcul al valorii bunurilor livrate. In situatia in care taxele administrative nu sunt incluse in valoarea bunului, acestea pot fi considerate operatiuni de natura prestarilor intracomunitare de servicii.

In aceste conditii, in functie de clauzele contractuale, pot exista doua tranzactii separate: o achizitie de bun si o achizitie de servicii.

Astfel, daca taxele administrative asa cum sunt detaliate prin contract pot fi considerate cheltuieli accesorii livrarii efectuate de catre furnizorul din Olanda, acestea nu reprezinta o tranzactie separata ci sunt parte componenta a achizitiei intracomunitare de care sunt legate, urmand aceleasi reguli referitoare la locul livrarii sau prestarii , cotele, scutirile ca si livrarea de care sunt legate.

Pentru achizitiile intracomunitare de bunuri efectuate, firma dvs. datoreaza T.V.A. prin aplicarea regimului de taxare inversa, la valoarea bunului achizitionat plus taxe administrative, inregistrata d.p.d.v. contabil prin formula 4426 = 4427 si evidentiata atat in jurnalul pentru vanzari cat si in jurnalul pentru cumparari in coloana de operatiuni supuse taxarii inverse.

Aceste sume se preiau in decontul de T.V.A. cod 300, la randul 5 si 5.1 respectiv 17 si 17.1 ,,Achizitii intracomunitare pentru care cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare inversa), iar furnizorul este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care a avut loc livrarea intracomunitara?.

Daca cea de a doua tranzactie reprezentand taxe administrative care pot fi costuri de natura serviciilor accesorii transportului (incarcare, descarcare, manipulare) valoarea acestora se raporteaza prin decontul de TVA la randul 7 si 7.1 respectiv 19 si 19.1.

De asemenea, societatea are obligatia declararii tranzactiei in declaratia 390, prin inscrierea valorii totale a achizitiilor intracomunitare taxabile (inclusiv taxele administrative, ca parte componenta a achizitiei intracomunitare), pe fiecare furnizor in parte (conform art.156 indice 4, alin 3 lit.h din Codul Fiscal) la:

* sectiunea A - ?Achizitii intracomunitare de bunuri, achizitii care urmeaza transferurilor scutite, achizitii efectuate de beneficiarul livrarii ulterioare in cadrul unei operatiuni triunghiulare din alte state membre?;

* sectiunea S ,,Achizitii intracomunitare de servicii?.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Operatiuni cu Olanda. Completare declaratia 390":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

  • Agentia JCR a reconfirmat ratingul BBB si BBB+ al Romaniei
    • Agentia de rating japoneza (JCR) a anuntat mentinerea perspectivei stabile si reconfirmarea rating-ului de tara acordat Romaniei (BBB/BBB+) pentru datoria pe termen lung in valuta, respectiv in moneda locala. Decizia agentiei este sustinuta in primul rand de perspectivele unei cresteri economice solide, care este prognozata de agentie pe baza cererii interne la un nivel de aproximativ 4% pentru anii 2017 si 2018, chiar si in conditiile unor schimbari externe semnificative. De asemenea, in...» citeste mai departe aici

  • Un proiect nou modifica 3 acte normative si guvernana corporativa a intreprinderilor publice. Ce schimbari ne asteapta?
    • Va prezentam un nou proiect publicat pe site-ul Ministerului de Finante. Noul proiect vizeaza acte normative in vigoare ce vor fi modificate sau abrogate, ca urmare a intrarii in vigoare a noului proiect: - se completeaza Legea nr.248/2013 privind organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social; - se modifica O.G. nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.