Prestari servicii externe. Declaratia 390
Am primit in data de 29.09.2011 prin posta o factura de prestari servicii externe din UE (Franta) cu data de 31.08.2011. Am depus decontul lunii august si declaratia 390 aferenta lunii august pana la data de 25.09.2011.
Intrebari: Aceasta factura trebuie sa o inregistrez in contabilitate cu data de 01.09.2011 ? Ce trebuie facut in aceasta situatie ? La ce luna se va declara achizitia in declaratia 390 ? In decontul de TVA aferent lunii septembrie la ce rd. se va trece?
Raspuns:
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Exploatare miniera Am preluat contabilitatea unei firme care are activitatea de exploatare miniera. Va rog frumos sa ma ajutati in legatura cu taxele care trebuie platite dupa exloatare. Ce fel de...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Completare Declaratia 101 SC SRL este in primul trimestru din 2024 platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Din trimestrul II, SC SRL nu mai indeplineste conditia si trece de la micro la...citeste mai mult
Art. 1562 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca persoanele inregistrate conform art. 153 trebuie sa depuna la organele fiscale competente, pentru fiecare perioada fiscala, un decont de taxa, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se incheie perioada fiscala respectiva.
In conformitate cu prevederile alin. (3) al acestui articol datele inscrise incorect intr-un decont de taxa se pot corecta prin decontul unei perioade fiscale ulterioare si se vor inscrie la randurile de regularizari.
Potrivit Instructiunilor pentru completarea formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" cuprinse in Anexa nr. 2 a OANAF 183/2011, la Randul 8 al acestui formular se inscriu regularizarile ulterioare datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate la randul 7.1 din decont in alta perioada, precum: modificarea pretului generata de alte situatii decat cele prevazute la art. 138 din Codul fiscal, nedeclararea din eroare a operatiunilor respective in perioada in care intervine exigibilitatea etc.
Astfel, factura primita in luna septembrie se va inregistra in contabilitate la aceasta data. Aceasta achizitie de servicii intracomunitare a carei exigibilitate a intervenit in alta perioada dar nu a fost declarata se va inscrie la Randul 8 ? ?Regularizari privind achizitiile de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)? si Randul 19.1 din Formularul (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" al lunii septembrie.
Declaratia 390 depusa initial pentru luna august se rectifica prin depunerea unei noi declaratii, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular. Se vor completa toate rubricile formularului cu datele valabile la momentul declararii, chiar daca acestea au mai fost declarate.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Emitere factura teren in cazul unei tranzactii imobiliare
Intrebare: 1. Doua persoane juridice au incheiat un contract de asociere in participatiune pentru construirea unui bloc de apartamente. 2. Asociatul 2 ? asociat secund ? este proprietarul unui teren pe care il aduce ca aport in asociere; asociatul 2 acorda asociatului 1 un drept de superficie asupra terenului, pentru realizarea blocului de apartamente. 3. Asociatul 1 ? asociatul administrator ? a realizat constructia blocului de apartamente. 4. In contractul de asociere in participatiune este specificat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Amortizare obiecte de inventar
Intrebare: Conform Codului fiscal, pentru incadrarea in categoria activelor fixe, legea stabileste o valoare minima de intrare. Astfel, pentru a fi incadrat in aceasta categorie, un mijloc fix trebuie sa aiba o valoare de intrare in patrimoniu mai mare sau egala cu 2.500 de lei si o durata de utilizare mai mare de un an. Exista posibilitatea de a incadra in categoria mijloacelor fixe si bunuri cu valoare de intrare sub 2.500 lei si cu o perioada de functionare mai mare de un an sau alte variante de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cabinet medical. Achizitie echipamente second hand. Amortizare
Intrebare: O societate care desfasoara exclusiv activitati de asistenta medicala generala achizitioneaza echipamente medicale second hand. Pentru aceste echipamente, va rugam sa ne spuneti daca societatea poate beneficia de facilitatia fiscala prevazuta la art. 28 alin. (20) din Codul fiscal. In cazul in care societatea vinde un echipament medical pentru care a aplicat facilitatia fiscala de la art. 28 alin. (20) din Codul fiscal, valoarea ramasa neamortizata va fi considerata cheltuiala nedeductibila....
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cheltuieli ulterioare efectuate pentru reparatii nava
Intrebare: Detinem o nava (mijloc fix) care a fost reevaluata la 31.12.2024 la valoarea de 2.800.000 lei, iar valoarea ramasa de amortizat este de 2.300.000 lei. In luna mai 2025, pentru prelungirea actelor de navigatie, s-a decis efectuarea unei reparatii (RC1 + andocare) in valoare de 4.000.000 lei, cost care va fi suportat din bugetul de venituri si cheltuieli. Este corect sa inregistram aceasta reparatie ca si costuri sau trebuie majorata valoarea mijlocului fix, avand in vedere ca valoarea acestuia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<