Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz privind o factura de mentenanta. Ce implicatii fiscale apar?

07-Oct-2014
7188
In ce priveste cazul unei societati care primeste o factura de mentenanta (program X pentru trei ani) pentru o achizitie intracomunitara cu cod valid de TVA, vom raspunde urmatoarelor intrebari:

1. E corect sa fie inregistrata factura folosind contul 628 si sa se aplice taxare inversa?

2. Se va plati impozit pe venitul nerezidentilor? In cazul unui raspuns afirmativ, vom mentiona si ce alte declaratii se depun.

3. Factura trebuie declarata in D390?

4. Ce declaratii trebuie completate pentru a declara impozitul pe venitul nerezidentilor?



1) Facturile de servicii de mentenanta primite de la furnizorul intracomunitar reprezinta pentru societatea dvs achzitii de servicii intracomunitare, potrivit art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, iar serviciile respective sunt supuse regimului de taxare inversa din punct de vedera al TVA, prin formula contabila 4426 = 4427.

Aceasta inregistrare contabila trebuie reflectata si in evidenta fiscala a beneficiarului din Romania, constand in:

- jurnalul pentru vanzari corespunzator rulajului creditor al contului 4427;
- jurnalul pentru cumparari corespunzator rulajului debitor al contului 4426.
Facturile trebuie raportate fiscal prin:
- decontul de TVA cod 300 la urmatoarele randuri:

• la randul 7 denumit "Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd. 5 si 6, si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa), " cu reportarea sumei la:


- randul 7.1 denumit "Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)" ; Suma TVA se preia din rulajul creditor al contului 4427;

• randul 20 cu preluarea sumei la:

- randul 20.1;
Suma TVA se preia din rulajul debitor al contului 4426.
- prin declaratia 390. Raportarea se efectueaza cu simbolul S.
 
2) Serviciile de mentenanta intra in sfera impozitului pe veniturile nerezidentilor conform art. 115 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal.


Daca societatea din UE nu va prezinta un Certificat de rezidenta fiscala, valabil la momentul efectuarii platilor catre nerezidenti, atunci aveti obligatia retinerii la sursa, la momentul platii venitului, un impozit de 16%, conform art. 116 alin. (2) lit d) din Codul fiscal.

Retinerea se face la data platii facturii, la cursul BNR valabil in ziua platii si se achita la bugetul de stat pana in data de 25 a lunii urmatoare, iar suma se declara in declaratia 100.

In conditiile in care societatea din UE va transmite un Certificat de rezidenta fiscala valabil la momentul efectuarii platilor catre nerezident, atunci conform art.118 din Codul fiscal, se vor aplica prevederile Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiata intre Romania si tara UE respectiva, referitoare la impozit.

Pentru platile efectuate nerezidentilor societatea va trebui sa depuneti pana in ultima zi a lunii februarie a anului urmator celui in care s-a efectuat plata, Declaratia informativa privind impozitul retinut si platit pentru veniturile cu regim de retinere la sursa/venituri scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti, conform art. 119 din Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016