Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sediu social in apartament de bloc. Cum procedam cu cheltuielile?

06-Mar-2009
7367

Problema fiscala


Sediul social al unitatii dumneavoastra se afla in apartamentul proprietate personala al unei persoane fizice. Contractul de inchiriere nu este incheiat pentru intreaga suprafata a apartamentului, ci numai pentru o portiune din acesta. Cheltuielile de functionare si intretinere sunt considerate cheltuieli deductibile? Se poate deduce taxa pe valoarea adaugata din facturile de utilitati eliberate pe numele proprietarului? Cum se inregistreaza in contabilitate aceste cheltuieli?

Din punct de vedere fiscal:

  • In ceea ce priveste impozitul pe profit, sunt considerate cheltuieli deductibile, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal.

Deductibilitatea acestor cheltuieli se calculeaza in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti. In acest sens, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului aflat in locuinta proprietate a unei persoane fizice sunt deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafata pusa la dispozitie contribuabilului, mentionata in contractul incheiat intre parti, si suprafata totala a locuintei.

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Taxe, impozite si criza.

Criza de nervi!

  • In ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata, ca principiu, orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa aferenta achizitiilor, daca acestea sunt destinate obtinerii de operatiuni taxabile. Insa, pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei trebuie sa detinem o factura care sa cuprinda informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal. Intrucat aceasta conditie nu poate fi indeplinita deoarece persoana fizica, nefiind inregistrata in scopuri de TVA, nu ne poate emite factura cu TVA, nu ne putem exercita dreptul de deducere a taxei din facturile de utilitati eliberate pe numele proprietarului, persoana fizica.

Din punct de vedere contabil:

  • inregistrarea cheltuielilor cu intretinerea, chiria, energia platita proprietarului:

%

=

5311
?Casa in lei?

605
?Cheltuieli privind energia si apa?

 

 

611
?Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile?

 

 

612
?Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile?

 

Concluzie
Cheltuielile de intretinere si functionare aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice sunt deductibile la calculul profitului impozabil. Din punctul de vedere al taxei pe valoarea adaugata nu ne putem deduce taxa din facturile eliberate pe numele persoanei fizice.

Acte normative aplicabile:
Art. 21 alin. (3) lit. m) si art. 146 alin. (1) litera a) din Codul fiscal Pct. 37 la Titlul II Impozitul pe profit din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal

Acest articol este preluat din newsletterul Taxe si Impozite Actual. Avand peste 4.300 de abonati newsletterul se adreseaza acelora care vor sa munceasca usor, fara stres. Rezultat al muncii unor profesionisti in fiscalitate ce cunosc in esenta toate posibilitatile de optimizare si minimizare a taxelor si impozitelor, Taxe si Impozite Actual va ofera solutii perfect legale ce avantajeaza vizibil bugetul dvs. Descarcati gratuit numarul pe luna noiembrie si convingeti-va!

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Articol adaugat in 19 februarie 2009

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sediu social in apartament de bloc. Cum procedam cu cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.