Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Factura de prestari servicii intocmita in exercitii financiare precedente. Stornare factura

26-Oct-2018
1083

Este posibila stornarea unei facturi in 2018, in cazul unei firme platitoare de TVA si impozit pe profit care a intocmit in aprilie 2016 o factura de prestari servicii (reparatii)? In studiul de caz analizat astazi de unul dintre specialistii nostri, societatea despre care vorbim a emis factura in 2016 unui client care refuza in mod repetat, dar numai verbal, plata facturii, invocand faptul ca nu este multumit de calitatea serviciului prestat.

Raspunsul specialistului

Invocarea faptului ca serviciile nu au fost prestate corespunzator poate duce intr-o singura situatie la stornarea facturii, situatie pe care o descriem mai jos:
• clientul sa fi facut mentiunea cu privire la calitatea defectuoasa a serviciului prestat la momentul receptiei lucrarii;
• chiar si in aceasta situatie, foarte important este continutul contractului incheiat intre parti si prevederile cu referire la momentul la care se considera ca serviciul este efectiv realizat (de exemplu la testarea functionalitatii si semnarea de acceptare de catre beneficiar etc).

Trecand o perioada atat de mare (doi ani), stornarea facturii nu se poate realiza, cu exceptia cazului in care se poate dovedi cu contractul semnat intre parti in care sa fie prevazut clar momentul la care se considera ca serviciul a fost realizat si se poate face dovada ca beneficiarul a demonstrat la acel moment faptul ca serviciul nu poate fi considerat ca si realizat. In aceasta situatie, faptul ca factura a ramas emisa, poate fi considerata o eroare de inregistrare, netinandu-se seama de prevederile contractuale si de reclamatiile imediate ale clientului si de situatia de lucrari/ devizul nesemnat de catre acesta.

Prespunand ca aceste lucruri pot fi in mod cert si clar dovedite, atunci se poate face o stornare a facturii, nefiind indeplinte la emitere in 2016 conditiile pentru emiterea facturii, asa cum a fost aceasta realizata. Corectia se va inregistra pe seama rezultatului reportat sau a rezultatului curent, in functie de prevederile politicilor contabile si de sumele in discutie.

La fel, TVA se va trece pe randul de regularizari.

In schimb, stornarea unei facturi emise in mod corect, asa cum prevede contractul incheiat intre parti si asa cum o dovedeste situatia de lucrari semnata cu beneficiarul sau situatiile care dovedesc ca serviciul a fost prestat, pe motivul ca beneficiarul nu plateste, nu este permisa de prevederile legale in vigoare ( Cod fiscal - Lege 227/2015).

Pentru creantele ce nu pot fi incasate trebuie constituite ajustari pentru depreciere, deductibile limitat la 30% din valoarea creantei daca clientul nu este in insolventa si celelalte prevederi ale Codului fial sunt indeplinite.

In cazul unui litigiu pentru recuperare sold, in functie de hotararea instantei de judecata se inchide soldul, fara insa ca factura emisa initial sa fie stornata.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Factura de prestari servicii intocmita in exercitii financiare precedente. Stornare factura":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016