Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asistenta tehnica aferenta bunurilor livrate. Tratament fiscal

19-Nov-2019
2118

In studiul de caz propus astazi vorbim despre o societate platitoare de TVA produce structuri metalice pentru constructii de case pe care le livreaza in tara si strainatate. Pentru o structura livrata in Germania se trimit 3 muncitori care sa asiste la montarea structurii la client, acestuia facturandu-i-se separat structura (livrare intracomunitara) si separat asistenta montaj (prestare servicii). Care este regimul facturii de asistenta montaj si ce implicatii fiscale sunt?

Specialistii Portal Codul Fiscal arata ca, potrivit prevederilor pct. 23 din Normele metodologice, pentru a determina regimul de impozitare aplicabil pentru operatiunile impozabile, conform prevederilor art. 280 alin. (4) din Codul fiscal, trebuie determinate:

a) natura operatiunii, respectiv daca este o livrare de bunuri sau o prestare de servicii;

b) in cazul in care furnizorul/prestatorul realizeaza mai multe livrari/prestari catre clientul sau, in cadrul aceluiasi contract sau aceleiasi tranzactii, trebuie sa se determine daca exista o operatiune principala si alte operatiuni accesorii sau daca fiecare operatiune poate fi considerata independenta. O livrare/prestare trebuie sa fie considerata ca accesorie unei livrari/prestari principale daca nu constituie pentru client un scop in sine, ci un mijloc de a beneficia in cele mai bune conditii de livrarea/prestarea principala realizata de furnizor/prestator.

Operatiunile accesorii beneficiaza de tratamentul fiscal al operatiunii principale referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile, ca si livrarea/prestarea de care sunt legate. 
In acest sens s-a pronuntat si Curtea Europeana de Justitie in Cauza C-349/96 Card Protection Plan si in cauza C-463/16 Stadion Amsterdam CV;

c) in cazul in care furnizorul/prestatorul realizeaza mai multe livrari/prestari catre clientul sau, in cadrul aceluiasi contract sau aceleiasi tranzactii, si nu se poate stabili o operatiune principala si alte operatiuni accesorii, fiecare dintre ele constituind pentru client un scop in sine, dar care sunt atat de legate intre ele incat nu pot fi tratate ca tranzactii independente, se considera ca se efectueaza o operatiune complexa unica.



Asadar, la incadrarea operatiunii respective va trebui sa aveti in vedere si aceste aspecte, ca nu cumva operatiunea de asistenta tehnica sa fie o operatiune accesorie livrarii de bunurii si ca atare sa fie tratata ca si o livrare de bunuri sau ca o livarare de bunuri cu montaj (in situatia in care operatiunile de asistenta montaj includ si servicii de montaj efectiv).

In situatia in care fiecare operatiune se considera independenta, atunci, avand in vedere ca serviciile de asistenta tehnica nu se pot incadra in niciuna dintre exceptiile prevazute la art. 278 alin. (4)-(7) din Codul fiscal, se va aplica regula generala de la art. 278 alin. (2) din Codul fiscal, dispozitii care prevad ca locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice.

Serviciile pentru care se aplica prevederile art. 278 alin. (2) din Codul fiscal, care sunt prestate de prestatori stabiliti in Romania catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti pe teritoriul Uniunii Europene, se numesc prestari de servicii intracomunitare si se declara in declaratia recapitulativa, conform prevederilor art. 325 din Codul fiscal, daca nu beneficiaza de o scutire de taxa.

Astfel, pentru serviciile respective factura se va intocmi fara TVA, locul prestarii de servicii fiind in Germania. 

Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Asistenta tehnica aferenta bunurilor livrate. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordine de plata/ Foi de varsamant 2021- versiunea 1.3.3. ANAF a actualizat aplicatia
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat aplicatia pentru prelucrarea asistata, validarea si listarea ordinelor de plata/foi de varsamant conform OMFP nr. 246/2005 cu modificarile si completarile ulterioare si OMEF nr. 1294/2007. Actualizarea a fost facuta in data de 04.01.2021 - vers. 1.3.3. Descarca AICI«« Modificari efectuate in OPFV 2021 versiunea 1.3.3: -modificarea denumirii bancii Banca Comerciala Feroviara SA in -Teachventures Bank -Bicul ramane neschimbat...» citeste mai departe aici

  • ANAF a modificat DECLARATIA UNICA pentru anul 2021. Cum arata noul formular (Ordinul 14/2021)
    • UPDATE 13.01.2021: Ordinul nr. 14/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 33 din 12 ianuarie 2021. Legea a intrat in vigoare din 12.01.2021. Vezi cum arata noul formular, AICI. Vezi instructiunile de completare a formularului 212, AICI. Articol initial: Agentia Nationala de...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 20 ianuarie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul A4200 -pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate electronice de marcat fiscale aprobate prin H.G. nr. 479/2003, pentru...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394. Cum se declara in formular facturile emise catre persoane fizice?
    • Intrebare: Va rugam sa ne comunicati cum se declara in Declaratia 394 facturile emise catre persoane fizice? De exemplu: societatea desfasoara activitati de transport UBER, Bringo, Freenow, etc si emite aproximativ 3.000 de facturi pe luna catre diverse persoane fizice. Avem obligatia sa le declaram in D394 individual sau exista o exceptie pentru acest tip de activitate? Multumim! Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil: Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a formularului...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2021, noi modificari privind recalcularea contributiilor sociale in cursul anului
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 33 din 12 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 14 din 7 ianuarie 2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice” . Noul formular 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 15/2021 aduce noi modificari Declaratiei 230. Vezi modelul formularului
    • Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se înfiinteaza si functioneaza în conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 34 din 12 ianuarie 2021. Actul normativ a intrat in vigoare din data de 12...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016