Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Aspecte privind livrari intracomunitare de bunuri pentru care se identifica defecte calitative

01-Iun-2015
3633

O societate inregistrata in scopuri de TVA in Romania livreaza produse finite unui client inregistrat in scopuri de TVA in Germania. Acesta efectueaza in Germania nasuratori si servicii de calitate pentru aceste produse si se constata ca o parte din produse nu sunt conforme cu cerintele clientului.


De aceea acesta emite debit note cu referire la serviciile prestate, ei considerand aceasta valoare ca un discount.

Acest debit note se poate considera ca un storno la valoarea produselor livrate de catre societatea din Romania sau este o achizite de servicii efectuate pe teritoriul Germaniei, dar pentru care nu exista factura de servicii, ci doar acest debit note?

Pe ce cont ar fi corect sa se inregistreze acest debit note?

Acest debit note trebuie sa reflecte cu fidelitate tranzactia, respectiv va fi considerat ca o reducere comerciala de pret generata de existenta unor defecte calitative, cunoscuta sub denumirea de rabat.

In principiu, aceasta reducere comerciala trebuia data de societatea dumneavoastra prin emiterea unei facturi de stornare, conform art. 159 alin. (2) din Codul fiscal.


Prevederile de la art. 155 alin. (17) din Codul fiscal permit insa in unele cazuri punctuale, cu respectarea unor conditii, ca factura sa poata fi emisa si de beneficiar in numele furnizorului, procedura de altfel foarte des intalnita si in Romania in cazul societatilor cu distributie catre hipermarketuri cand acestea din urma emit facturi de stornare in numele furnizorului.

Avand in vedere acest context, consideram ca trebuie sa aveti o corespondenta scrisa cu beneficiarul din Germania prin care societatile sa se puna de acord pentru aplicarea aceluiasi tratament fiscal si contabil, respectiv tratarea facturii ca o reducere de pret pentru defecte calitative.

In acest sens, articolele contabile sunt:

709 "Cheltuieli cu reduceri comerciale acordate" = 4111 "Clienti" respectiv
4426 "TVA deductibila" = 4427 "TVA colectata" cu suma in minus (storno taxare inversa) aferenta reducerii de pret.

Aceasta tranzactie va fi declarata in decontul de TVA la randul 1 ca o reducere a livrarii de bunuri initiale, situatie aplicabila si declaratiei 390, reducere a bazei impozabile pentru o livrare intracomunitara de bunuri.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta, consultant fiscal si doctor in economie

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016