Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa respectam obligatoriu la lichidarea unui magazin

01-Nov-2012
3771
Lichidarea stocurilor de marfa se efectueaza conform prevederilor O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serv iciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare precum si conform Normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 99/2000, aprobate prin H.G. nr. 333/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 235/2003.

Vanzarea de lichidare este orice vanzare precedata sau insotita de publicitate si anuntata sub denumirea de "lichidare" si care, printr-o reducere de preturi, are ca efect vanzarea accelerata a totalitatii sau numai a unei parti din stocul de produse dintr-o structura de vanzare cu amanuntul.

Vanzarile de lichidare sunt supuse notificarii in baza unui inventar detaliat al marfurilor de lichidat intocmit de comerciant, care este obligat sa justifice cu documente legale provenienta produselor respective.

Notificarea se face la primaria localitatii in a carei raza teritoriala este amplasata structura de vanzare sau, dupa caz, la primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatia incetarii activitatii, a schimbarii profilului structurii de vanzare si modificarii conditiilor de exploatare a suprafetei de vanzare si cu cel putin 5 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in celelalte situatii.

Se pot lichida numai produsele inscrise in lista de invent ar aferenta notificarii si aflate in stocul unitatii comerciale la data depunerii/transmiterii notificarii. Se pot lichida numai produsele care fac parte din stocul structurii de vanzare si a caror contravaloare a fost achitata de comerciant la data depune rii/transmiterii notificarii sau dupa caz a emiterii hotararii judecatoresti.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii


Produsele detinute in antrepozite si/sau in depozite situate in afara structurii de vanzare pentru care a fost facuta notificarea nu intra in componenta stocului de lichidat. Prin urmare, reducerea pretului de vanzare sub nivelul pretului de achizitie se poate face numai in conditiile in care acele stocuri sunt vandute, conform termenilor si conditiilor din notificare. Utilizarea stocurilor in activitatea de reparatii presupune deascarcarea de gestiune a acestora la costul de achizitie, nu la valoarea pretului de vanzare redus.

Documentele justificative

Pentru justificarea deducerii cheltuielilor privind descarcarea de gestiune si a TVA aferenta achizitiei marfurilor sunt necesare:

- notificarea depusa la primarie si dovada ca aceasta a fost depusa
- lista de inventar intocmita pentru marfurile aflate in lichidare
- respectarea perioadei prevazute si a tuturor conditiilor impuse de O .G. nr.
99/2000.
- documentele de provenienta a marfurilor .




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa respectam obligatoriu la lichidarea unui magazin":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (5)

17-Nov-2012

Lfdbti , [url=http://dhwrlarpwdjf.com/]dhwrlarpwdjf[/url], [link=http://azubqgenemna.com/]azubqgenemna[/link], http://xxotrnptlrxi.com/

17-Nov-2012

6PM3t0 qousehkblepn

16-Nov-2012

VIUza2 , [url=http://uzltijstzvdz.com/]uzltijstzvdz[/url], [link=http://aleqbwxpbnyb.com/]aleqbwxpbnyb[/link], http://zgipxzcnqneo.com/

15-Nov-2012

I rkeocn you are quite dead on with that.

13-Nov-2012

baieti, sa revenim ttuosi la subiect ..nu vreti o polemica despre uriasi fara sa va mai atacati in orgolii? cum zice oricine, oamenii isi expun parerile, si daca vos sa se contrazica dau argumente, insa fara sa se lege de partenerul de discutie ca si om right?ceva adevar exista, o groaza de minciuni exista de asemenea, o sa vada viitorii oameni peste vreo 3 4 sute de ani daca e vreo treaba si cu uriasii astia..daca mai apuca omenirea cateva sute, that is.dan are ttuosi un pic de dreptate, e o dscutie destul de lunga, trebuie sa o vezi din susul paginii daca tot vrei sa udeci si persoana, si nu subiectul.v am pupat!





Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.