Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Operatiunile fiscale pentru lichidarea unei societati

06-Dec-2012
6624
Din punct de vedere contabil si fiscal, lichidarea unei societati comerciale, conform O.M.F.P. nr. 1.376/2004 privind aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora, presupune efectuarea urmatoarelor operatiuni:

1. Inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie.

2. Intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze.

3. Stabilirea de catre Adunarea Generala a Actionarilor sau a Asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale.

4. Valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.).

5. Achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti.

6. Stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere).

7. Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe venit in urma actiunii de dizolvare/lichidare.

8. Intocmirea bilantului de partaj.

9. Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:

a) prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;

b) Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor/Asociatilor, consemnata in Registrul sedintelor Adunarii Generale;

c) cota de participare la capitalul social.

Partajul consta in impartirea capitalului propriu (activului net), rezultat din lichidare, intre actionarii sau asociatii societatii comerciale.

Aspectele fiscale ale stabilirii profitului impozabil in cazul lichidarii sunt reglementate de Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal dupa cum urmeaza: "81. Profitul impozabil in cazul lichidarii se calculeaza ca diferenta intre veniturile si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, calculate cumulat de la inceputul anului fiscal, luandu-se in calcul: profitul din lichidarea patrimoniului, sumele din anularea provizioanelor, sumele inregistrate in conturi de capitaluri
proprii constituite din profitul brut si care nu au fost impozitate la data constituirii, alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor. in cazul in care, in declaratia de impozit pe profit aferenta anului anterior lichidarii, contribuabilul a inregistrat pierdere fiscala, aceasta se va recupera din profitul impozabil calculat cu ocazia lichidarii.

82. La calculul impozitului pe profit datorat de contribuabilii care isi inceteaza existenta in urma operatiunilor de lichidare nu sunt impozitate:
- rezervele constituite din profitul net,
- sumele aferente unor reduceri ale cotei de impozit, repartizate ca surse proprii de finantare pe parcursul perioadei de functionare, potrivit legii,
- rezervele constituite din diferente de curs favorabile capitalului social in devize sau din evaluarea disponibilului in devize, in conformitate cu actele normative in vigoare, daca legea nu prevede altfel."


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Operatiunile fiscale pentru lichidarea unei societati":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ce sunt cheltuielile sociale si ce trebuie sa stie companiile despre aceste tipuri de cheltuieli

    • Cheltuielile sociale ale unei companii constau in costurile sau investitiile care sunt directionate catre angajati sau catre comunitatea in cadrul careia compania isi desfasoara activitatea. Aceste costuri sau investitii sunt considerate beneficii intr-un cadru de responsabilitate sociala si au ca scop sprijinirea bunastarii angajatilor si contributia la o dezvoltare a conditiilor sociale. Cheltuielile sociale pot contribui la crearea unei imagini pozitive a companiei, la atragerea si mentinerea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016