Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reduceri comerciale acordate pentru defecte calitative. E obligatorie o politica a preturilor pentru toti clientii?

27-Mai-2016
3127

In randurile de mai jos, vom vedea care este procedura de acordare a reducerilor comerciale. Dam exemplul unei firme care executa tablouri electrice la comanda clientului. In luna aprilie, clientul a solicitat o factura de reducere comerciala pentru defecte de calitate. Vom vedea daca societatea poate emite o factura de reducere avand in vedere ca este primul client caruia i se face factura de reducere. In caz contrar, stabilim daca e necesara o politica de acordare a reducerilor comerciale valabila pentru toti clientii, cu mentiunea ca in contract nu exista prevederi referitoare la reducerile comerciale.

Potrivit prevederilor art.76 alin (7) din OMFP 1802/2014, reducerile comerciale pot fi, de exemplu:

a)rabaturile - se primesc pentru defecte de calitate si se practica asupra pretului de vanzare;
b)remizele - se primesc in cazul vanzarilor superioare volumului convenit sau daca cumparatorul are un statut preferential; si

c) risturnele - sunt reduceri de pret calculate asupra ansamblului tranzactiilor efectuate cu acelasi tert, in decursul unei perioade determinate.

Potrivit alineatului (4), reducerile comerciale acordate ulterior facturarii, indiferent de perioada la care se refera, se evidentiaza distinct in contabilitate (contul 709 "Reduceri comerciale acordate"), pe seama conturilor de terti.

Daca in contractul intre parti nu este prevazuta nicio reducere , ar trebui sa existe o dovada din care sa rezulte ca marfurile au avut defecte, respectiv NIR, Note de constatare din care sa rezulte defectele stabilite de catre comisia de receptie a clientului dvs. precum si o comunicare prin care va aduce la cunostiinta aceasta situatie .

Din punct de vedere a TVA, conform art. 287, litera c) din Codul fiscal, baza de impozitare se reduce in cazul in care rabaturile, remizele, risturnele si celelalte reduceri de pret prevazute la art. 286 alin. (4) lit. a) sunt acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Asadar, in baza documentelor doveditoare privind defectele de calitate puteti sa emiteti factura de reducere comerciala.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016