Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reduceri comerciale acordate pentru defecte calitative. E obligatorie o politica a preturilor pentru toti clientii?

27-Mai-2016
546

In randurile de mai jos, vom vedea care este procedura de acordare a reducerilor comerciale. Dam exemplul unei firme care executa tablouri electrice la comanda clientului. In luna aprilie, clientul a solicitat o factura de reducere comerciala pentru defecte de calitate. Vom vedea daca societatea poate emite o factura de reducere avand in vedere ca este primul client caruia i se face factura de reducere. In caz contrar, stabilim daca e necesara o politica de acordare a reducerilor comerciale valabila pentru toti clientii, cu mentiunea ca in contract nu exista prevederi referitoare la reducerile comerciale.

Potrivit prevederilor art.76 alin (7) din OMFP 1802/2014, reducerile comerciale pot fi, de exemplu:

a)rabaturile - se primesc pentru defecte de calitate si se practica asupra pretului de vanzare;
b)remizele - se primesc in cazul vanzarilor superioare volumului convenit sau daca cumparatorul are un statut preferential; si

c) risturnele - sunt reduceri de pret calculate asupra ansamblului tranzactiilor efectuate cu acelasi tert, in decursul unei perioade determinate.

Potrivit alineatului (4), reducerile comerciale acordate ulterior facturarii, indiferent de perioada la care se refera, se evidentiaza distinct in contabilitate (contul 709 "Reduceri comerciale acordate"), pe seama conturilor de terti.

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

Daca in contractul intre parti nu este prevazuta nicio reducere , ar trebui sa existe o dovada din care sa rezulte ca marfurile au avut defecte, respectiv NIR, Note de constatare din care sa rezulte defectele stabilite de catre comisia de receptie a clientului dvs. precum si o comunicare prin care va aduce la cunostiinta aceasta situatie .

Din punct de vedere a TVA, conform art. 287, litera c) din Codul fiscal, baza de impozitare se reduce in cazul in care rabaturile, remizele, risturnele si celelalte reduceri de pret prevazute la art. 286 alin. (4) lit. a) sunt acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Asadar, in baza documentelor doveditoare privind defectele de calitate puteti sa emiteti factura de reducere comerciala.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reduceri comerciale acordate pentru defecte calitative. E obligatorie o politica a preturilor pentru toti clientii?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.