Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Factura de hartie ramane doar in arhive, anunta Ministerul Finantelor. RO E-Factura este functionala din 11 noiembrie

24-Nov-2021
5861
Factura de hartie ramane doar in arhive, anunta Ministerul Finantelor. RO E-Factura este functionala din 11 noiembrie

Locul facturii pe hartie ramane doar in arhive, a anuntat recent Ministerul Finantelor printr-un comunicat de presa. Institutia pune la dispozitie sistemul de facturare electronica ce permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor.

Un pas important pentru transformarea digitala a relatiei dintre antreprenor si stat, si un salt urias pentru transparentizarea achizitiilor publice din Romania, RO e-Factura este sistemul care permite 100% monitorizarea, analizarea si compararea costurilor pentru achizitiile publice, in timp real.

Astfel, operationalizarea deplina a sistemului RO e-Factura a inceput de joi, 11 noiembrie, pentru relatia intre companii si autoritatile publice, iar in scurt timp va fi disponibil si pentru operatiunile comerciale exclusiv private.

Ministrul Finantelor, Dan Vilceanu, a sustinut inca de la preluarea mandatului ca unul dintre cele mai importante obiective este transformarea digitala a relatiei dintre mediul privat si administratia fiscala. Importanta digitalizarii interactiunii dintre antreprenor si stat nu consta doar in eliminarea drumurilor la ghiseu sau economisirea timpului, ci presupune depasirea proceselor scriptice vechi, a sistemelor disparate si a metodelor de lucru care au ca baza hartia sau dosarul cu sina.

“Digitalizarea este in egala masura despre tehnologie, dar si despre oameni. Speram ca angajatii din sistemul public vor face acest salt si vor raspunde rapid cerintelor de astazi ale cetatenilor. Ne propunem o schimbare de paradigma, astfel incat sa asiguram o abordare proactiva a relatiei dintre institutiile statului si cetatean in domeniul fiscal. Sistemul RO e-Factura pus la dispozitie de Ministerul Finantelor este catalizatorul schimbarii paradigmei din administratia publica.

Transparentizarea cheltuirii banilor publici si digitalizarea interactiunii mediul privat – stat sunt obiective asumate inca de cand am preluat mandatul, iar implementarea sistemului este dovada ca le indeplinim” , a declarat ministrul Finantelor, Dan Vilceanu.

Pe pagina web a Ministerului Finantelor a fost dezvoltata o sectiune speciala dedicata Ro e-Factura.

Autoritatile publice si contribuabilii au la dispozitie atat cadrul legal, cat si informatii tehnice privind utilizarea sistemului. Platforma de informare cuprinde documentatie separata atat privind sistemul national privind factura electronica Ro e-Factura pentru institutii publice, cat si prezentarea serviciilor web pentru sistemul national de plati privind factura electronica disponibila pentru toate persoanele juridice. Sectiunea cuprinde si un tuturial video cu toti pasi care trebuie urmati.

Intrebari suplimentare pot fi transmise prin intermediul formularului de contact de pe portalul ANAF, categoria Asistenta tehnica servicii informatice.

Institutia precizeaza ca, dupa o perioada de acomodare cu lucru in platforma Ro e-Factura, aceasta va deveni obligatorie pentru toate achizitiile publice realizate in Romania. De asemenea, Ro e-Facturare va deveni instrumentul exclusiv pentru facturare incepand, cel mai probabil, din 2023.

RO e-Factura are nenumarate beneficii atat pentru administratia publica, cat si pentru mediul privat:

  • Ofera o imagine de ansamblu, in timp real, asupra executiei bugetare si in urmatoarea etapa, a tranzactiilor in relatia B2B;
  • Contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel national, cat si in cadrul Uniunii Europene. Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscala;
  • Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme detinute de statele membre ale U.E.;
  • Va asigura posibilitatea participarii in procesul de achizitii publice a oricarei entitati din oricare stat membru al Uniunii Europene;
  • Sistemul va oferi date in timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare si, implicit, asigurarea necesitatii de investitii ale statului roman;
  • Eficienta, predictibilitate si transparenta in cheltuirea banilor de catre institutiile publice;
  • Va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentara (desk – audit – control ANAF - Antifrauda de la distanta) pentru actiunile de conformare si prevenire;
  • Datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evolutiei economice, identificarea asimetriilor din economie si implementarea unor politici fiscale pertinente care sa asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri;
  • Elimina vulnerabilitatile vechiului sistem de facturare pe suport hartie.

 

Sursa: MFP

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

  • Prosumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fizice

    • Productia de energie electrica "acasa" nu mai este doar o optiune ecologica, ci si una fiscal avantajoasa. Conceptul de prosumator, consumatorul care isi produce propria energie si poate livra surplusul in re?ea, a capatat tot mai multa importanta in Romania, odata cu cresterea interesului pentru sursele regenerabile, in special panourile fotovoltaice. Legislatia actuala ofera o serie de beneficii concrete pentru persoanele fizice care devin prosumatori, inclusiv scutiri...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 in 2025. Model de completare util pentru firme

    • Declaratia 101 (D101) este documentul fiscal esential prin care contribuabilii platitori de impozit pe profit isi declara obligatiile fiscale anuale. Formularul D101 are, conform Ordinului 206/2025, instructiuni clare privind completarea si termenul de depunere, extins pana la 25 iunie 2025. In acest articol vom vedea un exemplu pentru completarea D101, explicand pas cu pas modul de calcul al rezultatului fiscal, evidentierea amortizarii si completarea corecta a principalelor randuri din...» citeste mai departe aici

  • SECRETUL unei contabilitati impecabile

    • Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc. Nicio problema! Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016