Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli deductibile atribuibile autoturismelor utilizate de personalul cu functii de conducere si de administrare

24-Sep-2012
4431
In urma modificarilor legislative aduse codului Fiscal prin OUG 24/2012, sunt nedeductibile fiscal la calculul impozitului pe profit "50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activit ii economice".

Persoanele care utilizeaza autoturismele firmei detinute in leasing operational de catre companie sunt o parte agenti de vanzari si o parte au alte functii, dar tuturor li se permite sa mearga cu masina de la birou la domiciliu si de la domiciliu la birou, inclusiv peste weekend, cu riscul ca acest lucru sa nu poate fi considerat ca utilizare in scopul activitatii economice. In consecinta, vom stabili daca 50% din cheltuielile cu autoturismul sunt nedeductibile fiscal.

Raspuns:
Dispozitiile art. 21 alin 4 lit. t) pct. 2 din Codul fiscal prevad ca nu se aplica limitarea la 50% a cheltuielilor deductibile legate de autoturismele aflate in proprietatea sau folosinta societatii atunci cand sunt utilizate de agentii de vanzari, in conditiile prevazute la art. 145 indice 1, alin. (3), lit. b).

Aceste dispozitii au fost intarite de prevederile alin. 5 al pct. 45 indice 1 din HG 670/2012 privind normele metodologice de aplicare a art. 145 indice 1 alin. 3 lit. b, care considera ca utilizarea autoturismelor si in scop personal este neglijabila daca nu se poate face dovada "unei practici abuzive."

Se considera ca sunt utilizate in vederea desfasurarii activitatii unei societati, vehiculele puse la dispozitia agentilor de vanzari care se ocupa in principal cu prospectarea pietei, desfasurarea activitatii de merchandising, negocierea conditiilor de vanzare, derularea vanzarii bunurilor/serviciilor, asigurarea de servicii postvanzare si monitorizarea clientilor.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii


Recunoasterea cheltuielilor legate de utilizarea autovehiculelor de catre agentii de vanzari este limitata la cel mult un vehicul utilizat de fiecare agent de vanzari.

Faptul ca autovehiculul respectiv este utilizat pentru activitatile exceptate, prevazute la art. 21, alin. (4), lit. t), din Codul fiscal trebuie sa rezulte din informatiile prezentate in functie de fiecare situatie in parte, legate de obiectul de activitate al persoanei juridice, dovada ca aceasta detine personal angajat cu calificare in domeniile prevazute de exceptii, foile de parcurs care trebuie sa contina date privind categoria masinii utilizate, scopul si locul deplasarii, kilometrii parcursi, norma proprie de consum de carburant a masinii etc. sau orice alte dovezi care pot fi utile.

In ceea ce priveste cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente autoturismelor utilizate de personalul cu functii de conducere si de administrare in societate (asa cum sunt acestea definite in Codul muncii) deductibilitatea cheltuielilor este limitata la 50% si la un singur autoturism (art. 21, alin. (3), lit. n) din Codul fiscal ). Limitarea se refera la cheltuielile de reparatii, de intretinere, cheltuielile cu lubrifiantii, cu piesele de schimb, cheltuielile cu combustibilul utilizat pentru functionarea vehiculului etc.).

Utilizarea unui vehicul in folosul propriu de catre angajatii unei societati ori punerea la dispozitie in vederea utilizarii in mod gratuit altor persoane salariate, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitatii sale economice, este denumita in continuare uz personal.

Cheltuielile legate de utilizarea unui autovehicul cu o masa totala autorizata mai mica de 3.500 kg si cu mai putin de 9 scaune de catre salariati, alte persoane decat cele cu functii de conducere si de administrare si agentii de vanzari sunt considerate deductibile daca sunt folosite in scopul activitatii (in mod exclusiv), respectiv pentru deplasari in tara si strainatate in interesul activitatii, pentru deplasari la clienti si/sau furnizori, pentru deplasari la punctele de lucru, la banca, la vama, la autoritatile fiscale etc. si pentru recunoasterea acestor cheltuieli este necesar sa se detina documente si sa se completeze foaia de parcurs.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli deductibile atribuibile autoturismelor utilizate de personalul cu functii de conducere si de administrare":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.