Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Amortizare autoturism

27-Mai-2011
11869
Problema:
Cum se amortizeaza un autoturism achizitionat de cabinet de avocat in 29 martie 2010, la pretul de 50.000 lei. Care este suma amortizata la nivelul anului 2010, si cum se evidentiaza ea in Registru de incasari si plati al cabinetului de avocat pe anul 2010 si ulterior in anul 2011?


Solutie:
Art 48 alin 4 din Codul fiscal prevede conditii pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile pentru a fi deduse, iar la lit.c face referiri la amortizare, prin trimitere la Titlul II din Codul fiscal . Astfel ca, in conformitate cu art 24 din Titlul II, amortizarea se calculeaza liniar, pe durata normala de functionare Conform OMEF 2139/2004 privind catalogul mijolacelor fixe, din punct de vedere fiscal, durata normala de functionare la autoturisme este cuprinsa intre 4 si 6 ani (cod clasificatie 2.3.2.1.1.). Dumneavoastra va revine decizia de a stabili din intervalul dat, perioada in care se amortizeaza mijlocul de transport. Amotizarea se calculeaza incepand cu data de 1 a lunii urmatoare punerii in functiune, in cazul dvs. Incepand cu 1 aprilie.

Presupunand ca decideti ca durata normala de functionre a mijlocul de transport sa fie de 4 ani, respectiv 48 luni, pentru exemplu dvs, vom avea:
- amortizare lunara = 50.000: 48 luni = 1041,66
- in 2010 amortizarea se calculeaza pentru 9 luni (aprilie ? decembrie 2010)

- amortizare in 2010 = 1041,66x 9 = 9.374,94
- in anul 2011, 2012,2013: amortizarea va fi de 1041,66 x12 luni = 12499,92
- in anul 2014 ? amortizarea se calculeaza pentru 3 luni = 1041,66 x3 = 3124,98

Conform pct 46 din OMEF 1040/2004 privind contabilitatea in partida simpla, pentru cheltuielile cu amortizarea se va intocmi o fisa pentru operatiuni diverse.
Conform pct.52 din acelasi ordin, ? Venitul net sau pierderea fiscala se calculeaza astfel: din totalul sumelor incasate, evidentiate in col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de incasari si plati, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si drepturilor, evidentiate in Fisa pentru operatiuni diverse, si totalul sumelor platite, evidentiate in col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de incasari si plati, si se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator intocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.?

Astfel, amortizarea nu e inscrie in Registrul de incasari si plati, ci se evidentiaza distinct in Fisa de operatiuni diverse, tinand cont de ea la calculul venitului net.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016