Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Provocarile intalnite de cei care lucreaza in domeniul B2B

23-Mai-2022
2539
Provocarile intalnite de cei care lucreaza in domeniul B2B

Vanzarile B2B, sau vanzarile business-to-business, se concentreaza pe vanzarea de bunuri sau servicii catre alte afaceri, spre deosebire de clasicele vanzari business to consumer (B2C), care includ vanzarea de bunuri catre clienti.


Vanzarea B2B necesita tehnici complexe si vine la pachet cu obstacole specifice. Cumparatorii B2B fac frecvent judecati bazate pe rationament. Cum va ajuta produsul sau serviciul companiei lor pe termen lung? Ce tip de avantaj le ofera fata de concurentii lor?


Cu toate ca poate fi solicitant, domeniul B2B aduce multe beneficii, daca reusesti sa treci peste provocarile sale, iar oportunitatile de munca sunt numeroase si atractive.


Iata la ce provocari sa te astepti daca iti doresti o cariera in domeniul B2B:


1. Gasirea potentialilor clienti


Potrivit cercetarilor, 40% dintre agentii de vanzari considera ca prospectarea clientilor este unul dintre cele mai dificile aspecte ale procesului de vanzari B2B.


Aceasta presupune descoperirea potentialilor consumatori si contactarea lor pentru a-i converti in cumparatori.


Solutie: crearea unei B2B buyer personas inainte ca echipa de vanzari sa contacteze potentialii clienti. Buyer Personas sunt profiluri bazate pe cercetari care caracterizeaza clientul tau ideal B2B.


Ele te ajuta sa obtii informatii precum:
• Nevoile si obiectivele potentialilor pentru afacerea lor
• Cum prefera sa fie contactati (e-mail, telefon, in persoana, etc.)
• Provocari in afacerea lor
• Pozitia in companie


Acestea servesc drept modele pentru elaborarea de linii directoare privind atingerea si convertirea clientilor potentiali catre cumparatori.


2. Atragerea atentiei unui potential client


Atragerea atentiei unui potential client si conversia eficienta sunt una dintre cele mai dificile dificultati in vanzarile B2B si in B2C.


Deci, cum te poti asigura ca atunci cand contactezi un potential client, acesta ii acorda atentie?


Solutie: Potrivit studiilor, daca esti prea insistent, vei descuraja mai mult de 80% dintre clientii potentiali sa ia o decizie benefica pentru tine.


In schimb, trebuie sa petreci timp pentru a cunoaste potentialul client - cum este cultura lui corporativa, care sunt obiectivele si ce nevoi are afacerea lui inainte de a incepe o scurta prezentare a produsului.


3. Rezistenta in fata unor cicluri lungi de vanzari


Un ciclu de vanzari se refera la toti pasii procesului de vanzari, care includ generarea de clienti potentiali, contactarea acestora, realizarea de prezentari si, in final, transformarea prospectului intr-un client.


Ciclurile de vanzari B2B sunt adesea mai lungi decat ciclurile de vanzari B2C. In timp ce un ciclu de vanzari B2C poate dura doar cateva minute sau ore, un ciclu de vanzari B2B poate dura cateva zile, saptamani sau chiar luni.


Solutie: Deoarece ar putea dura mult timp pentru ca un prospect sa progreseze prin ciclul de vanzari, este obligatia echipei de vanzari sa-si mentina contactul cu acesta.


O metoda prin care pot pastra legatura cu potentialii este sa programeze follow-ups la fiecare cateva saptamani sau luni. Acest lucru le permite sa continue sa comunice cu clientii potentiali, fara a ignora alti potentiali clienti care au trecut deja la urmatorul pas al ciclului de vanzari.


4. Imbunatatirea ratelor de retentie a clientilor


Echipele de vanzari B2B sunt preocupate mai mult decat de dobandirea de noi clienti, fiind necesar sa incerce sa-i pastreze pe cei existenti. Mentinerea unui client ar putea scuti compania de inca un alt ciclu de vanzari B2B.


Solutie: Alocarea unor membri experimentati ai echipei de vanzari pentru a gestiona conturile actuale de clienti B2B poate creste sansele de a pastra clientii.


Acesti reprezentanti de vanzari vor fi experti cu privire la mentinerea clientilor multumiti, fie asistandu-i in identificarea de noi puncte dureroase, fie prin ajustarea pachetului actual de produse sau servicii.


Provocarile din domeniul B2B pot fi extrem de dificile. Cu toate astea, acestea nu ar trebui sa fie decat obstacole minore in calatoria ta catre succes.


Foto: Unsplash.com

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016