Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Presedintele ANAF emite noi proiecte de ordine. Vezi ce se modifica

18-Iul-2011
3249
Noile proiecte de ordine emise de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) vizeaza aprobarea modelului si continutului formularului 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, in situatia in care beneficiarul transferului de active sau locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing nu este persoana inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA)", precum si pentru stabilirea modalitatii de plata a acestor sume, si modifica, in plus, modelul si continutul "Certificatului privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport" si "Certificat", precum si procedura de eliberare a acestora.

Se mentioneaza astfel, in prima parte, potrivit art. 128 alin. (7) din Codul Fiscal (CF), ca in situatia in care beneficiarul transferului de active, in calitate de succesor al cedentului in ceea ce priveste ajustarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata, este o persoana impozabila care nu este inregistrata in scopuri de taxa pe valaorea adaugata (TVA) conform art. 153 din CF si nu se va inregistra in scopuri de TVA ca urmare a transferului, acesta este obligat sa declare si sa plateasca la bugetul de stat suma rezultata ca urmare a ajustarilor TVA, conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din CF, dupa caz.

In continuare, referitor la indeplinirea acestor obligatii, contribuabilii au la dispozitie formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, in situatia in care beneficiarul transferului de active nu este persoana inregistrata in scopuri de TVA", care a fost aprobat prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 2.691/2010. Prin modificarile aduse normelor metodologice de aplicare a Titlului VI din CF prin Hotararea Guvernului nr. 150/2011 s-a prevazut, la punctul 61 alin. (9), obligatia persoanei (utilizatorul) care achizitioneaza active corporale fixe printr-un contract de leasing, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, de a ajusta taxa deductibila aferenta bunurilor de capital/activelor corporale fixe, altele decat cele de capital. Potrivit acelorasi dispozitii, prin ordin al presedintelui ANAF se va stabili procedura de declarare si plata a sumelor rezultate din ajustarea taxei.

Termenul de declarare si de plata pentru sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugat a fost stabilit prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.374/2010, in situatia in care beneficiarul transferului de active nu este o persoana inregistrata in scopuri de TVA, respectiv pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare lunii in care are loc transferul de active. Este propusa utilizarea formularului 307 si pentru noua situatie reglementata, fiind necesara completarea formularului deja aprobat cu noi rubrici aplicabile in aceasta situatie, precum si modificarea intructiunilor de completare.

Cea de-a doua parte a ordinelor emise reglementeaza, prin modificarile legislative aduse Codului Fiscal (CF) si Normelor metodologice de aplicare a Titlului VI din CF, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 si Hotararea Guvernului nr. 150/2011, situatiile in care organele fiscale trebuie sa elibereze certificate de atestare a platii TVA in Romania, respectiv certificate din care sa rezulte ca nu se datoreaza taxa pe valoarea adaugata in Romania, in vederea inmatricularii in Romania a mijloacelor de transport. Astfel, pentru achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi, daca acestea sunt taxabile in Romania, dupa achitarea TVA, organele fiscale competente trebuie sa elibereze certificate care atesta plata TVA in Romania. in situatia in care achizitiile nu sunt impozabile in Romania, organele fiscale trebuie sa elibereze certificate din care sa rezulte ca nu se datoreaza TVA in Romania.


Pentru achizitiile intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt noi in sensul art. 125 indice 1 alin. (3) din CF, taxabile in Romania, dupa achitarea TVA, organele fiscale competente trebuie sa elibereze certificate care sa ateste plata TVA in Romania. Daca achizitia care nu este taxabila in Romania este efectuata de o persoana neinregistrata in scopuri de TVA in Romania sau achizitia este facuta de o persoana inregistrata conform 1531 din CF, organele fiscale trebuie sa elibereze un certificat din care sa rezulte ca nu se datoreaza TVA in Romania.

In continuare, potrivit prevederilor legale anterioare acestor modificari, in vederea inmatricularii mijloacelor de transport noi, organele fiscale competente eliberau certificate care atestau plata TVA in Romania, iar pentru inmatricularea mijloacelor de transport care nu sunt noi in sensul art. 125 indice 1 alin. (3) din CF, organele fiscale competente eliberau certificate din care rezulta ca nu se datoreaza TVA in Romania.

Devine astfel necesara modificarea formularelor "Certificat privind atestarea platii TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport noi" si "Certificat", precum si a procedurii de eliberare a acestora, aprobate prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.128/2009.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Exemple de posibile subiecte de la examenul CECCAR 2025

    • Ca in fiecare an, examenul CECCAR va fi, putin spus, dificil. Este normal, dat fiind ca accesul in Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania echivaleaza cu recunoasterea profesionala si inseamna un pas extrem de important in cariera oricarui contabil! Examenul realizeaza practic o selectie foarte dura si asa se si explica de ce, odata trecut de acest hop, intrati intr-un grup de profesionisti extrem de bine vazuti (si de bine platiti). In calitate de expert contabil...» citeste mai departe aici

  • Cum vor trece la impozit pe profit firmele care NU se mai incadreaza in plafonul de 250.000 euro al regimului micro

    • Un nou act normativ, mai exact OUG 156/2024, a adus noi modificari in privinta plafonului microintreprinderilor. Acesta a scazut de la suma de 500.000 euro, la 250.000 euro, incepand cu anul 2025. Microintreprinderi care NU se mai incadreaza in plafonul de 250.000 euro. Cum se face trecerea la impozit pe profit din 1 ianuarie 2025 In acest context, un contribuabil se intreaba cum poate face trecerea la impozit pe profit din 1 ianuarie 2025 daca nu se mai incadreaza in criteriile cumulative...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca nu se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro

    • Pentru ca plafonul pentru aplicarea regimului micro a fost modificat, scazand de la 500.000 euro la 250.000 euro, firmele care nu se mai incadreaza in aceasta conditie la final de 2024 trebuie sa treaca, incepand cu data de 1 ianuarie 2025, la impozitul pe profit. Pentru a schimba vectorul fiscal se va depune D700 pana pe 31 martie, la ANAF. Firmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca sunt obligate sa treaca la impozit pe profit O microintreprindere cu veniturile realizate la data...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025

    • Pentru anul 2025 au aparut mai multe noutati legate de casele de marcat electronice fiscale. Printre principalele modificari se numara reglementarea noilor obligatii privind inscrierea codului de identificare fiscala pe bonurile fiscale, implementarea codurilor QR, dar si reluarea unor sanctiuni contraventionale din 2025. In plus, bonul fiscal tiparit si inmanat clientilor nu va mai fi obligatoriu la platile cu cardul, decat atunci cand este solicitat de cumparatori. De asemenea, nu este...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016